home/Blog/Mały budżet reklamowy to wyzwanie, a nie problem. Poznaj 5 sposobów taniego i ekonomicznego promowania się w sieci!
Mały budżet reklamowy to wyzwanie, a nie problem. Poznaj 5 sposobów taniego i ekonomicznego promowania się w sieci! 30.08. 2020

Mały budżet reklamowy to wyzwanie, a nie problem. Poznaj 5 sposobów taniego i ekonomicznego promowania się w sieci!

Mały budżet reklamowy to duży problem dla wielu marek, które wchodzą dopiero na rynek lub mają ograniczone środki na reklamę. W internecie istnieją jednak różne sposoby promowania się. Choć niektóre z nich są kosztowne i wymagają dużego nakładu, sporo z nich jest niskobudżetowych, a niektóre są wręcz darmowe i wymagają jedynie naszego zaangażowania. W tym tekście przedstawiamy najciekawsze sposoby promowania się w internecie bez wydawania dużych sum na reklamę oraz podpowiadamy, jak możemy maksymalnie obniżyć koszty promocji własnej marki.

Marketing szeptany — darmowy lub płatny

Pierwszym sposobem na ekonomiczne promowanie się w sieci jest marketing szeptany. Jest to jeden z najbardziej bezpośrednich sposobów promowania własnej marki. Polega ona na tym, iż w sieci umieszczamy różnego rodzaju opinie, wpisy polecające czy posty, w których zawarta jest informacja o naszej firmie. Wpisy takie możemy umieszczać w różnych miejscach. Mogą być to fora internetowe, media społecznościowe czy strony www. Same wpisy mogą mieć formę zarówno otwartego zaproszenia do odwiedzenia naszej marki, ale mogą być też stylizowane na naturalne polecenie internauty.

Największym plusem tego typu marketingu jest możliwość dotarcia do bardzo dużej grupy odbiorców. Jednym wpisem możemy o zareklamować się często nawet wśród kilkuset osób. Wpis nasz dociera również do grupy osób zainteresowanych daną tematyką. Dzięki temu możemy liczyć na bardzo dokładne targetowanie, wysoką skuteczność czy efektywne wydawanie budżetu reklamowego. Wpisy marketingu szeptanego mogą być zarówno darmowe, jak i płatne i bardzo często wchodzą w skład pozycjonowania stron.

Jeśli nie mamy środków na promocję naszej marki w sieci, wpisy możemy też przygotowywać i zamieszczać samodzielnie. Jeśli jednak posiadamy pewien budżet na promocję, ich tworzenie i publikowanie możemy zlecić agencji marketingowej lub interaktywnej. To bardzo popularna usługa, którą oferuje coraz więcej agencji.

Inbound Marketing — darmowy lub płatny

Inbound Marketing — darmowy lub płatny

Inbound marketing jest jedną ciekawych i mniej znanych strategii marketingowych, którą możemy wdrażać przy małym budżecie lub w ogóle bez niego. Polega ona na tym, iż w sieci maksymalnie zwiększamy swoją widoczność, dodając informacje o marce we wszystkich możliwych miejscach, rezygnując z reklamy wychodzącej w stronę klienta. Jest to teoretycznie wbrew logice, gdyż reklama ma wychodzić do klienta. W praktyce jednak maksymalne zwiększenie widoczności w sieci pozwala zachować pozytywny odbiór i rezygnować z irytującej reklamy tradycyjnej. Obecnie osoby szukające marki lub produktu, wolą go odnaleźć samodzielnie. Zgodnie z tą strategią marketingową będziemy zamieszczali informacje o naszej firmie na naszej stronie internetowej, na wizytowanych NAP w internecie, na wizytówce Google Moja Firma na Google Maps, w social mediach, na portach w formie artykułów sponsorowanych czy na forach internetowych. Sposób ten również jest darmowy lub jeśli posiadamy pewne fundusze, możemy zlecić jego wykonanie agencji marketingowej.

Influencer Marketing — płatny

Trzecim sposobem w naszym zestawieniu, dzięki któremu możemy reklamować się w sposób ekonomiczny, jest influencer marketing. Jest to odpłatne polecanie naszej firmy lub marki przez osoby znane i rozpoznawalne w internecie. Influencerami są np. osoby, które prowadzą znane blogi czy popularne kanały na Youtube.

Obecnie na każdej platformie możemy znaleźć influencerów, którzy w zamian za wynagrodzenie chcą polecać produkty. W sieci istnieje wiele serwisów, gdzie możemy wyszukiwać influencerów oraz zlecać im dodanie reklamy. Cena promocji jest różna i zależy od tego, jak dużo odbiorców ma dany influencer oraz na jakim kanale działa. Ceny za dodanie prostego posta na blogu z kilkoma tysiącami czytelników rozpoczynają się już od kilkunastu złotych. Dzięki temu będziemy mogli dostosować koszty promocji do naszych możliwości i liczyć na polecenie znanej osoby z danej branży. Influencer marketing posiada jeszcze jeden bardzo duży plus.

Odbiorcy danego influencera, będą dużo bardziej skłonni skorzystać z jego polecenia aniżeli np. tradycyjnej reklamy, gdyż dobrze znają daną osobę i ufają jej znacznie bardziej niż reklamom np. w Google czy na FB.

Promowanie się w Social Mediach — darmowy

Promowanie się w Social Mediach — darmowy

Czwartym — z kolei całkowicie darmowym sposobem promowania się w internecie jest zakładanie profili w social mediach. Obecnie użytkownicy bardzo często konkretnych informacji o sklepach czy produktach wyszukują właśnie tam np. na Facebooku. Jeśli więc posiadamy swoją markę i chcemy ją promować, warto stworzyć profil marki. Możemy umieszczać na nim regularnie posty czy przedstawiać ofertę i prowadzić sklep.

Możemy również brać czynny udział w życiu grup tematycznych czy reklamować się na naszym portalu. Aktywnie prowadzony profil w social mediach jest w stanie przyciągnąć bardzo dużą grupę osób — klientów. Nie potrzebujemy również dodatkowych umiejętności do prowadzenia takiego profilu. Jeśli posiadamy pewne środki, możemy zlecić jego prowadzenie, choć nie wymaga ono nawet poświęcania dużej ilości czasu. Profile w social mediach czy kanały np. na YT mogą być bardzo cennym źródłem ruchu sprowadzanego na naszą stronę internetową. W social mediach będziemy mogli też dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców, którzy są zainteresowani daną tematyką. Dzięki temu nie wydamy dużych sum na promocję oraz będziemy mogli korzystać z darmowego targetowania.

Newsletter

Newsletter to jeden z oryginalniejszych pomysłów na promowanie się w internecie, choć daje bardzo dobre rezultaty. Jest to biuletyn, który cyklicznie np. co dwa tygodnie wysyłamy do naszych klientów na skrzynkę e-mail. Wiadomości tego typu mogą zawierać aktualne promocje, nowe produkty czy informacje o naszej firmie. Regularnie wysyłane wiadomość mogą znacząco zwiększać naszą sprzedaż oraz przypominać naszym klientom o marce.

Stworzenie newslettera jest bardzo proste, a jego wysłanie też nie powinno sprawić problemów. Adresy www możemy pozyskać np. na naszym sklepie internetowym zachęcając klientów do zapisywania się do niego lub oferując darmowy e-book w zamian za taką czynności. Wiele osób z pewnością skorzysta z naszej oferty, jeśli otrzyma wiadomość o ciekawej promocji czy nowości w naszym sklepie na swoją skrzynkę odbiorczą. Jest to bardzo proste i skuteczne działanie.

Komentarze / 0

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.

Zostaw komentarz
Imię
Komentarz