Pozycjonowanie stron

Czym jest pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie witryn internetowych jest formą reklamy w internecie w ramach SEO, czyli Serach Engine Optimalization – optymalizacji pod silnik wyszukiwarki. Pozycjonowanie jest skoncentrowane na widoczności strony internetowej przez użytkowników danej wyszukiwarki w wynikach wyszukiwania. O co zatem chodzi w pozycjonowaniu stron? Kiedy użytkownik wyszukiwarki wpisuje dowolną frazę w miejscu na to przeznaczonym to algorytm, czyli jednoznaczny przepis obliczenia w skończonym czasie pewnych danych wejściowych do pewnych danych wynikowych, dopasowuje zapytanie do wszystkich zgromadzonych w danej wyszukiwarce danych. Otrzymane dane należy również wyselekcjonować tak, aby użytkownik otrzymał satysfakcjonującą go odpowiedź. Idealne pozycjonowanie strony internetowej wymaga znajomości zasad działania algorytmu. Powszechnie znane są dwie grupy czynników (łącznie takich czynników jest ponad 200) wpływających na działanie algorytmu: treść oraz popularność. Treść mieści najbardziej istotnymi elementami są jej unikalność, częstotliwość powstawania nowych treści na danej stronie oraz słowa kluczowe. Na popularność strony internetowej składają się głównie linki prowadzące do danej strony. Działania te są więc w pewnym sensie działaniem rozumowań logicznych mających na podstawie przesłanek (hasło wpisane i właściwości strony) określić wniosek. W skrócie pozycjonowanie strony internetowej polega na dopasowywaniu danej strony do jak największej liczby użytkowników celem zwiększenia ruchu nas stronie. Generalnie metody SEO, czyli również pozycjonowanie, cieszą się lepszym wskaźnikiem ROI (zwrot z inwestycji) niż tradycyjne formy reklamy, dlatego firmy starają się wdrażać w ramach nowoczesnego marketingu metodologie pozycjonowanie do swoich firm.

Opisując czym właściwie jest pozycjonowanie stron w internecie nie sposób nie wspomnieć o różnicy pomiędzy zwykłym pozycjonowaniem oraz pozycjonowaniem stron long tail. Różnica polega na długości frazy kluczowej. Standardowe pozycjonowanie skupia się na umieszczaniu ważnych z punktu widzenia danego zagadnienia kluczowych pojedynczych wyrazów w odpowiedni sposób w treści danej strony. Pozycjonowanie szerokie nazywane long tail ma za zadanie stosowanie dłuższych fraz składających się wielu wyrazów celem zwiększenia wydajności pozycjonowania. Warto znać to pojęcie gdyż jest ono coraz częściej stosowane w nomenklaturze pozycjonerów i przekłada się realnie na funkcjonowanie rynku pozycjonowanie rynku.

Dlaczego warto pozycjonować stronę?

W czasach współdziałania świata rzeczywistego ze światem wirtualnym należy być świadomym korzyści z tego współdziałania płynących Właściwie każdy, jeżeli tylko potrafi korzystać z podstawowych funkcji internetu, korzysta z wyszukiwarek celem odnalezienia najlepszego wykonawcy usług. Tak zarysowując problem można wyciągnąć wniosek, że kluczem do zdobycia stałej bazy klientów i osiągania zysków jest pozycjonowanie. Przechodząc od szczegółu do ogółu należy jednak skupić się na konkretach.

  1. Przede wszystkim zwiększanie ruchu na stronie internetowej i tym samym pozyskanie większej ilości odbiorów treści. Treści natomiast jeżeli prezentują produkty to również statystycznie zwiększona sprzedaż i większe zyski. Jeżeli natomiast treści prezentują raczej wartość intelektualną to większy ruch na stronie powoduje bardziej konkurencyjnymi ofertami reklam od bardziej lukratywnych marek.
  2. Odpowiednie pozycjonowanie strony przez agencję SEO/SEM pozwala (co zależy od charakteru strony internetowej) na przekształcenie swojej witryny w pewien generator treści. Skupienie w swojej domenie większej liczby użytkowników przekłada się na większą ich aktywność aktywnych użytkowników, co w rezultacie prowadzi do wzmocnienia pozycji strony internetowej i otwarcie przed nią nowych możliwości i kierunków rozwoju.
  3. Odwiedzający mogą też okazać się przyszłymi pracownikami, w tym wypadku strona przekłada się na zwiększenie konkurencyjności na rynku pracy.
  4. Praktyczną korzyścią płynącą z pozycjonowania stron internetowych jest zredukowanie ceny reklamowania prawie do minimum, już nie mówiąc o tym, że szanse na postrzeganie takiej reklamy jako ofensywnej i nieprzyjemnej maleją do minimum, bowiem przecież pozycjonowanie witryn to nic innego jak podpowiadanie właściwych odpowiedzi.
  5. Z punktu widzenia dostosowania świadczonych usług do potrzeb konsumentów przeniesienie punktu ciężkości swojego biznesu na internet generuje więcej możliwości analizy zachowania użytkowników. Każde kliknięcie oraz czas przeglądania danej podstrony na stronie stanowią cenne dane na temat potrzeb klientów. Pozycjonowanie natomiast zwiększa bazę statystyczną i w rezultacie mnoży korzyści płynące z badań zachowań użytkowników.

Ile trwa pozycjonowanie strony, sklepu internetowego?

Pozycjonowanie to nie jest pojedyncze działanie. Wymaga ono skoordynowanych, zaplanowanych oraz regularnych działań. Pozycjonowanie stron w internecie jest zatem procesem, a czas potrzebny na jego realizacji zależy od wszystkich warunków jakich ten proces zachodzi (profil działalności, charakter strony, sytuacja na rynku i metodologia pozycjonerów). Istnieje jednak pewien kanon czynności, które muszą zostać wykonane jeśli mowa o efektywnym pozycjonowaniu. Przede wszystkim trzeba dokonać rzetelnego audytu SEO, który pozwala określić profil strony internetowej oraz aktualny stanu rzeczy pod względem ich pozycjonowania. Audyty powinno robić się wtedy gdy zakończy się proces tworzenia strony i pojawią się na niej pierwsze treści. Wtedy bowiem można spokojnie przeprowadzić tę procedurę. Audyty oczywiście powinno się dokonywać regularnie w tym celu, aby dostosowywać kierunek w jakim rozwija się dana witryna. Następnie na podstawie uzyskanego w ten sposób raportu powinno się przejść do optymalizacji treści na stronie. Jest to przede wszystkim techniczne ulepszeni strony, czyli likwidacja błędów, optymalizacja kodu HTML, przygotowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Oczywiście sam istniejący lub nie istniejący content na stronie musi dostosować się do zasad rządzących pozycjonowaniem. Należy przede wszystkim zwrócić uwagę na ważne słowa kluczowe zawarte w nagłówkach oraz samym tekście. Z działań zewnętrznych to przede wszystkim zdobywanie linków z innych stron to jest tworzenie połączeń między nimi tak, aby użytkownicy innych stron mogli migrować do strony pożądanej. Wynika z tego zatem, że istnieje bardzo wiele etapów, które mogą być wzbogacane o dodatkowe działania ulepszające proces np. stosowanie wybranych form reklamy w internecie. Innymi słowy odpowiedzmy sobie na pytanie: ile trwa pozycjonowanie strony internetowej? To zależy. Mogą to być tygodnie, miesiące a nawet lata, dlatego zaleca się cierpliwość w tej mozolnej pracy.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Nawiązując do poprzedniego nagłówka – to zależy. Jeżeli ktoś prowadzi raczkującego bloga to raczej koszt równa się czasowi poświęconemu na zdobywanie i wdrażanie wiedzy związanej z pozycjonowaniem. Jeżeli natomiast jet się właścicielem prężnie działającego przedsiębiorstwa lub je zakładamy to warto zlecić to odpowiedniemu zespołowi lub profesjonaliście. W zależności od tego, czy dany zespół lub osoba znajduje się w danej firmie koszty rosną lub maleją. Brak wymaganych pracowników objawia się albo potrzebą przeszkolenia już istniejących albo zatrudnienia firmy zewnętrznej. Dlatego warto zwrócić na ten aspekt działalności przy jej zakładaniu. Firma zewnętrzna będzie za swoje usługi oczekiwała odpowiedniego wynagrodzenia wahającego się w zależności od pracy jaką musi wykonać oraz wytycznymi przez nią postawionymi kwoty w przedziale od paruset do paru tysięcy złotych. Niemniej inwestycja w pozycjonowanie z pewnością pomoże zwłaszcza świeżo upieczonym przedsiębiorcom i freelancerom na rozkręcenie swojego biznesu w pełnym zakresie.

Dlaczego warto postawić na Adcube?

Adcube to agencja SEO/SEM, która zajmuje się profesjonalnym pozycjonowaniem stron. Jej siedziba znajduje się w Olsztynie, zatem jest to agencja specjalnie atrakcyjna dla kogoś kogo interesuje pozycjonowanie stron w Olsztynie. Adcube może przeprowadzić rzetelny audyt SEO oraz pomóc w optymalizacji contentu na stronie oraz samej strony. Dodatkowo agencja jest bardzo pomocna w realizowaniu wybranych form reklamy w internecie. Korzystanie z Google Adsens i kampanie reklamowe w social media to tylko niektóre z nich. Firma zajmująca się cyfrowym marketingiem zawsze prezentuje indywidualne nastawienie do klienta i tym samym można liczyć na maksymalizacje zysków z dostosowaniem do osobistych preferencji. Pozycjonowanie związane jest również z kontaktowaniem się z podmiotami zewnętrznymi np. w celu wzajemnej promocji, umieszczania linków itp. Wtedy również warto postawić na Adcube, które jest w stanie zaoferować pomoc fachowców posiadających ogromną wiedzę w zakresie pozycjonowania stron internetowych.