To ile będzie kosztowała usługa pozycjonowania zależne jest tego, jakie kroki zostaną podjęte celem nadania stronie wysokiej wartości. Dobrze wiedzieć, że usługa usłudze nie równa. Istnieją rynkowo firmy, które „pozycjonowaniem” nazywają dodanie do treści strony kilku fraz kluczowych i na zewnątrz kilka linków. Oczywiście, taka strona nadal będzie miała niską wartość, ale teoretycznie praca została wykonana.
Pozycjonowanie z fachowego punktu widzenia to szereg czynności, napędzających ruch na stronie, sprawiających, że ta będzie zajmować czołowe pozycje po wpisaniu odpowiednich haseł w wyszukiwarkę Google. Czynności prowadzące do skutecznego pozycjonowania to:
- audyt SEO
- optymalizacja techniczna
- nasycenie tekstu frazami kluczowymi z odpowiednią częstotliwością
- link building – dodawanie linków, prowadzących do Twojej witryny
- analiza internetowa stron należących do konkurencji
- raportowanie
Cena pozycjonowania zależy również od struktury strony – czy jest to strona statyczna czy raczej oparta na łatwym w obsłudze CMS-ie. Tak czy tak,
pomaga wzbić się na sam szczyt wyników wyszukiwarki. Dodatkowo płatne może okazać się pozycjonowanie w mapach Google.