Podczas pozycjonowania strony, zwłaszcza na rynek lokalny pewnie nie raz zetkniemy się z pojęciem wizytówki strony w Google Moja Firma. Tysiące firm, zarówno małych, jak i dużych korzysta z tej właśnie możliwości, jaką daje im Google. Jednak czym tak naprawdę jest owa wizytówka i jakie niesie korzyści dla firmy? Przekonajmy się!

Czym jest Google Moja Firma?

Wizytówka Google Moja Firma powiązana jest bezpośrednio z wyszukiwarką oraz mapami Google’a. Rozwiązanie to pozwala każdemu właścicielowi firmy zarejestrować prywatną wizytówkę firmową z cennymi dla użytkownika informacjami takimi jak m.in. godziny pracy, lokalizacja firmy, telefon. Dla osób, które miały okazje skorzystać z usług danej firmy mogą skorzystać z sekcji opinie Google Moja Firma, dzięki, której mogą krótko opisać swoje wrażenia i odczucia co do firmy. Opinie te mogą być cenną wskazówką dla przyszłych potencjalnych klientów.

Dlaczego warto mieć wizytówkę w Google Maps?

Odpowiedź na to pytanie jest w zasadzie proste. Dzięki wizytówce mamy okazję zaistnieć w usłudze Google Maps. Zakładając konto, każda firma podaje lokalizację i właśnie w jej miejscu na mapie później możemy liczyć na dobrze znaną pinezkę. Osoba, która będzie poruszać się po mapach może natrafić na naszą firmę i zdecyduje się skorzystać właśnie z jej usług. Jest to pomocne również w przypadku, gdy zainteresowana osoba chce trafić do siedziby naszej firmy. Wystarczy, że skorzysta z opcji wyznacz trasę Google Maps i zostanie doprowadzona przez nawigację Google’a prosto pod budynek. Rejestracja, jak i posiadanie wizytówki jest w zupełności za darmo.

Zakładanie konta

Rejestracja konta potrzebnego do założenia wizytówki nie jest żadną filozofią. Wystarczy dostać się do panelu Google Moja Firma, a następnie wypełnić kilka istotnych danych firmy, w tym lokalizację firmy. Ważne, żeby podany adres był prawdziwy, gdyż po rejestracji pod adres ten wysyłany jest kod weryfikacyjny, który jest potrzebny do zweryfikowania wizytówki. Jeśli danej wizytówki nie zweryfikujemy tym kodem, nie będzie ona mogła normalnie funkcjonować i być optymalizowana.

Optymalizacja w Google Moja Firma

Mapy Google Maps to jedno, ale potrzebna jest jeszcze odpowiednio zoptymalizowana wizytówka, gdyż jest ona również powiązana z wyszukiwarką Google’a. Wizytówka ta powinna posiadać wszystkie niezbędne dla odbiorcy informacje, tak, by nie musiał on się niczego domyślać. Wśród informacji oprócz lokalizacji powinny znaleźć się takie jak:

  • kategoria, czyli branża
  • krótki opis firmy ze zwięzłymi, najważniejszymi informacjami
  • krótka nazwa firmy, na podstawie której zostanie wygenerowany krótki i prosty adres URL do wizytówki
  • godziny pracy, podane od poniedziałku do niedzieli; jeśli firma jest nieczynna, użytkownik otrzyma informację, że firma jest nieczynna, zostanie poinformowany o godzinie otwarcia, czy godzinie zamknięcia
  • telefon kontaktowy
  • adres mailowy
  • adres URL do strony internetowej
  • zdjęcia: tła, firmy z wewnątrz, z zewnątrz, mogą się przydać zwłaszcza kawiarniom, restauracjom, które chcą zaprezentować swoje dania klientom
  • pozostałe informacja takie jak możliwość dostarczenia produktów do klienta

Pozycjonowanie lokalne, a mapy Google

Odpowiednia optymalizacja wizytówki, przedstawiona powyżej ma wpływ na pozycjonowanie lokalne. Użytkownik, szukając usług po lokalizacji w wyszukiwarce, dostaje wyniki z Google Maps pokazujące firmy w okolicy, które mogą go zainteresować. Oczywiście są one dostosowane do jego zapytania i wyświetlane nad wynikami organicznymi.

Aby wszystko działało należycie, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy oferują pozycjonowanie stron www lokalnie, dlatego zapraszamy do współpracy z Adcube.pl – specjalistami w zakresie SEO i marketingu internetowego.