home/Blog/Dostępne formaty reklam wideo w Google Ads
Dostępne formaty reklam wideo w Google Ads 04.08. 2021

Dostępne formaty reklam wideo w Google Ads

Google Ads jest niezwykle popularnym narzędziem, które na ogromną skale wykorzystywane jest w marketingu internetowym. To właśnie dzięki niemu możliwe jest tworzenie kampanii reklamowych, a także wykorzystywanie ich w formacie wideo. Nie da się ukryć, że bez Google Ads świat marketingu internetowego miałby znacznie utrudnione zadanie nie tylko przy pozyskiwaniu potencjalnych klientów, ale także podczas samego budowania w ich świadomości wizerunku marki. Najczęściej wykorzystuje się w Google Ads reklamy wideo. Jakie mamy dostępne formaty tych reklam?

Reklamy In-stream możliwe do pominięcia

Pierwszym formatem z którego mogą skorzystać reklamodawcy jest format reklamy In-stream, który daje możliwość pominięcia reklamy. Ten typ szczególnie przyda się tym, którzy chcą promować swoje materiały wideo na platformie YouTube.  Reklama na YouTube ma ogromną moc, o czym przekonał się nie jeden reklamodawca. Wykorzystując ten format możemy więc umieścić swoje materiały przed filmem, po nim lub nawet w jego trakcie. Dodatkowo możemy zamieścić reklamę w witrynach i aplikacjach partnerów Google. Reklama In-stream możliwa do pominięcia, daje możliwość- jak sama nazwa wskazuje- pominięcia jej po pięciu sekundach. Reklamy te, jeśli rozliczane są w systemie CPV, pobierają od reklamodawcy pieniądze tylko i wyłącznie gdy użytkownik obejrzy 30 sekund filmu lub – gdy film jest krótszy- cały materiał wideo. Pieniądze są także pobierane jeśli użytkownik wejdzie w inną interakcję z reklamą. Z tego typu reklam najlepiej skorzystają ci, którzy prowadzą kampanie sprzedażowe, chcą pozyskać nowych klientów, chcą zwiększyć ruch w witrynie czy zasięg marki.

Reklamy In-stream niemożliwe do pominięcia

Kolejnym formatem reklamy wideo, z jakiego możemy skorzystać w Google Ads są reklamy In-stream które są niemożliwe do pominięcia. Ten typ reklam, można wiec powiedzieć, że jest przeciwieństwem poprzedniego formatu. Jak więc one działają i komu się przydadzą? Otóż reklamy In-stream niemożliwe do pominięcia, znów przydadzą się wszystkim tym reklamodawcom, którzy chcą promować swoje materiały wideo w serwisie YouTube. Znów dostają oni możliwość umieszczenia ich zarówno przed filmami, w ich trakcie, a także bezpośrednio po nich. Reklamy te również pojawią się w aplikacjach i witrynach, które należą do partnerów Google. Co więcej, w tym wypadku użytkownik musi obejrzeć całą reklamę. Ten format nie daje możliwości pominięcia, jednak reklama w nim może trwać maksymalnie 15 sekund. Są one także objęte ścisłymi stawkami, a reklamodawca musi zapłacić za każde wyświetlenie reklamy. Świetnie sprawdzą się one jeśli głównym celem jest zwiększenie świadomości i zasięgu marki.

Reklamy Discovery

Ten typ reklam jest głównie wykorzystywany do tego, by promować swój własny materiał wideo, w momencie kiedy użytkownicy korzystają z Internetu np. w celu odnalezienie nowych treści. Również reklamy Discovery mogą pojawiać się w serwisie YouTube jednak tylko w wynikach wyszukiwania lub na stronie głównej serwisu. Reklamy Discovery mają całkowicie odmienną budowę od pozostałych typów reklam. Składają się on bowiem z teksu, a także z miniatury, która została pobrana z całego wideo. Co najważniejsze, zarówno wygląd jak i sam rozmiar reklamy mogą się zmieniać, co jest ściśle uzależnione od miejsca, w którym będą one wyświetlane. Niemniej jednak, reklamy Discovery zawsze starają się maksymalnie zachęcić użytkowników Internetu, do tego, by kliknęli oni w miniaturę, która następnie umożliwi im obejrzenie całego filmu. Reklamy Discovery można wykorzystać w swojej strategii SEM, gdyż pojawią się on głównie w wynikach wyszukiwania YouTube, a także obok filmów tematycznie powiązanych z naszą reklamą. Co więcej, płacimy tylko i wyłącznie jeśli użytkownik kliknie w miniaturę.

Reklamy Out-stream

Kolejnym, czwartym już formatem reklamy, z którego możemy skorzystać w Google Ads są reklamy Out-Stream. Ten typ reklam przydaje się szczególnie wtedy, chcemy w znaczny sposób zwiększyć zasięg reklam wideo, w odniesieniu do urządzeń mobilnych. Dzięki temu z kolei, będzie można dotrzeć do większej liczby klientów. Reklamy Out-stream rozpoczynają odtwarzanie wraz z wyłączonym dźwiękiem. Widzowie mogą jednak w prosty sposób ten dźwięk włączyć. Co więcej koszt reklam Out-Stream jest niewielki. Pamiętajmy jednak, że są one przeznaczone tylko i wyłącznie na urządzenia mobilne i nie są one dostępne w serwisie YouTube. Mogą one za to pojawiać się w wielu różnorodnych miejscach docelowych jak np. banery, reklamy pełnoekranowe, reklamy In-Feed czy reklamy natywne. Reklamy te są rozliczone według kosztów tysiąca widocznych wyświetleń oznacza to, że reklamodawca płaci tylko i wyłącznie gdy użytkownik obejrzy co najmniej dwie sekundy reklamy. Reklamy Out-Stream świetnie sprawdzą się do budowania zasięgu marki.

Bumpery reklamowe

Bumpery reklamowe to reklamy Google Ads, które powinny być używane tylko wtedy, kiedy chce się dotrzeć do dużej liczy użytkowników, z zapadającym w pamięć, sensownym przekazem. Trwają one maksymalnie sześć sekund i odtwarzają się zarówno przed, po jak i w trakcie filmu. Nie ma możliwości pominięcia bumperów reklamowych. Będą one się pojawiać w filmach w serwisie YouTube, ale także w partnerskich witrynach i aplikacjach. Bumpery reklamowe mają za zadanie zwiększyć świadomość marki, a także są one objęte stawkami CPM, czyli reklamodawca płaci za każde wyświetlenie reklamy.

Reklamy w banerze mashtead

To reklamy zwiększające świadomość odnośnie nowego produktu, strategii lub usługi. Dzięki nim można dotrzeć do odbiorców w krótkim czasie, ale by taka reklamę zakupić, należy zarezerwować ją u przedstawiciela handlowego Google. Ten typ reklam na komputerach odtwarzany jest automatycznie bez dźwięku, na górze strony głównej w serwisie YouTube. Reklama rozpoczyna się bez dźwięku, po automatycznym odtworzeniu, wyświetla się ona jako miniatura. Na telefonach komórkowych działa to podobnie z tym, że masthead zawiera miniaturę filmów, wraz z nagłówkiem, a także tekst i wezwanie do działania. Podobnie wygląda to w przypadku wyświetlania masthead na telewizorach, z tym, że nie można w tym przypadku korzystać z wezwania do działania. Rozlicza się ten format reklamy w strategii CPD lub CPM.

Komentarze / 0

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.

Zostaw komentarz
Imię
Komentarz