Google Ads

Wiele użytkowników internetu korzystających z walorów działania biznesowego w sieci internetowej często skłania się ku działaniom zmierzającym do zwiększenia widoczności ich strony czy treści dostępnej w internecie używając do tego różnych technik i narzędzi. Jednym z takich narzędzi jest Google Ads.

Czym jest kampania Google Ads?

Ukłonem w stronę użytkowników szukających narzędzia do zwiększenia widoczności w wyszukiwarce Google Search jest narzędzie, które kiedyś było nazywane Google Adwords, a obecnie przyjęło nazwę Google Ads.

Obecnie Google Ads jest najpopularniejszą platformą dla marketingowców, którzy dbają o to by w formie wyświetlanych reklam dana treść pojawiała się w wyszukiwarce ale nie na tym kończą się możliwości tego narzędzia. Otóż poza kampaniami tekstowymi jest możliwość użycia całej zaplecza różnego typu przekazu marketingowego w wyszukiwarce, gdzie następuje przekierowanie do strony lub innej treści do której miałby trafić odbiorca przekazu reklamowego.

Jest to narzędzie dla którego nie trzeba miesiącami przygotowywać się by nabrać doświadczenia w jego użytkowniku a raczej z pomocą prosty i użytecznych funkcji intuicyjne rozplanowanych możliwe jest prowadzenie kampanii przez każdego kto chce zwiększyć ilość odbiorców swoich reklam i stron docelowych. Reklama w Google jest ważnym elementem każdej kampanii reklamowej w sieci internetowej i obejmuje wiele rodzajów i sposób na dotarcie do klienta.

Jakie reklamy są dostępne w ramach Google Ads?

Form przekazu reklam realizowanych w ramach kampanii Google Ads jest cały wachlarz i należą do nich takie formy prezentacji, które trudno znaleźć u innych dostawców treści reklamowych w sieci internetowej.

Sieć wyszukiwania (reklama tekstowa)

Jedną z form prezentowania reklam jest zwykła reklama tekstowa gdzie zamieszczona jest treść w formie nagłówka i opisu wraz z linkiem odnoszącym do danej lokalizacji, która może być stroną internetową sklepu internetowego, stroną firmową, czy specjalnie przygotowaną stroną nazywaną potocznie Landing Page.

Sieć wyszukiwania to nic innego jak lokalizacje w których umieszczone są treści reklamowe. Nie jest to tylko wyszukiwarka Google ale cała masa innych lokalizacji spoza wyszukiwarki gdzie reklamodawcy m.in. za pomocą usługi AdSense mogą zamieszczać treści reklamowe na swoich blogach, stronach, forach i wielu innych lokalizacji w sieci internetowej.

sieć wyszukiwania w Google Ads

Sieć reklamowa (reklama display, banery graficzne)

Oprócz reklam tekstowych mamy możliwość wyświetlenia reklam jako prezentację wizualną nazywaną reklamą display, gdzie można zmieścić banery w różnej formie. Ważne jest by zamieszczone tutaj grafiki miały rozmiary dostosowane do różnych stylów reklamy tak by były możliwe reklamy pionowe, poziome o różnych rozmiarach i proporcjach. Są do tego przeznaczone odpowiednie narzędzia, które dostarcza również Google Ads umożliwiając wygenerowanie na podstawie jednej grafiki całego zestawu niezbędnych grafik w odpowiedniej proporcji wraz z opisem i linkiem do strony. Sieć reklamowa ma bardzo bogate źródła i miejsca docelowe.

Remarketing

Mamy tutaj możliwość zastosowania tak zwanego remarketingu gdzie możemy śledzić potencjalnych użytkowników naszej strony internetowej i przedstawiać im treści reklamowe w zależności od tego czym byli zainteresowani na naszej stronie i jakie są ich preferencje i zainteresowania na podstawie tego jakie strony odwiedzali i czym szczególnie byli zainteresowani.

Zakupy Google (Google Shopping, Merchant Center)

Merchant Center, który jest pewnego rodzaju sklepem internetowym w wyszukiwarce Google. Jest to nic innego jak reklama produktowa gdzie są podane informacje na temat wystawianego przez nas produktu, jego cenie wraz z grafiką prezentującą jego walory oraz opisem i linkiem za pomocą którego klient może dokonać zakupu produktu.

reklama google shopping (zakupy google)
Youtube

Nie można tutaj także zapomnieć o reklamach w sieci reklamowej YouTube gdzie możemy zamieścić nasz materiał wideo i umieścić w nim reklamy lub daną treść reklamową zawrzeć u innych dostawców treści w formie przekazu wideo.

Gmail

Do sieci reklamowej należą także przekazy reklamowe dostępne w poczcie Gmail gdzie odbiorcy otrzymują często z użyciem remarketingu dostosowane do swoich potrzeb treści reklamowe oczywiście jeśli wyrazili na taki remarketing zgodę, a ich poczta nie blokuje reklam.

kampania Google Ads w poczcie gmail
Kampania Google Ads jest idealnym sposobem na pozyskanie klientów i coraz częściej jest doceniana przez użytkowników internetu. Reklamy są ogólnodostępne i łatwo dostrzegalne a standardowe wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce przeplatają się z wynikami wyświetlanych reklam.

Reklama w wyszukiwarce Google nie jest jedyną formą reklamy ale na pewno najskuteczniejszą z płatnych metod odnalezienia danej treści w sieci internetowej. Jest wiele narzędzi ułatwiających prowadzenie reklam w Google i integrujących to narzędzie z innymi sieciami reklamowymi w tym z mediami społecznościowymi, które także pozytywnie wpływają na widoczność strony w wynikach organicznych wyszukiwarki Google.

Warto tutaj wspomnieć jednak, że najlepsze narzędzie nie zastąpi pozycjonowania stron czy usług agencji SEO specjalizujących się w tego typu działaniach, a koszty narzędzi mogą wielokrotnie przewyższać opłaty związane z usługami związanymi z pozycjonowaniem i widocznością firmy w sieci

Korzyści płynące z reklamy Google Ads

Reklamy Google Ads są bardzo korzystną formą przekazu treści i zachętą dla odwiedzających lokalizacje obejmujące sieć wyszukiwania i reklamową Google, gdzie użytkownik internetu nie tylko ma dostęp do przekazu reklamowego w samej wyszukiwarce ale również w innych lokalizacjach dostępnych w sieci co bardzo ułatwia dotarcie do potencjalnego klienta czy osoby, którą chcielibyśmy zainteresować naszym produktem, usługą lub zamieszczoną treścią w sieci internetowej. Jest to bardzo proste narzędzie ale o ogromnych możliwościach a jego konkurencyjność na rynku nie ma sobie równych. Każda z form reklamy dostępnej w Google Ads jest na tyle popularna, że użytkownik bez trudu widzi jej treść i może w łatwy sposób na nią trafić. Kampanie Google Ads są rozliczane w różnych modelach dostępnych z panelu administracyjnego a analiza wyników i podpowiedzi pozwalające na wybór słów kluczowych pozwalają na znalezienie najlepszego sposobu i najlepszych praktyk zwiększających skuteczność tego typu przekazu reklamowego dostosowując przekaz do naszych potrzeb i kierując reklamy do konkretnego odbiorcy. Korzyści płynących z promowania strony czy produktu w sieci wyszukiwarki Google ma znacznie więcej walorów i cech pozwalających w łatwy i przystępny sposób pozwolić użytkownikom na odnalezienie danej treści i działa skutecznie dzięki zasięgowi i wysokiemu poziomowi usług oraz algorytmów odpowiedzialnych za zarządzanie tego typu kampaniami. Nic nie stoi na przeszkodzie by już teraz rozpocząć i uruchomić kampanię i tylko decyzja o nawiązaniu współpracy z wybraną firmą zajmującą się organizowaniem tego typu kampanii dzieli właścicieli swojego biznesu od nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami.

Ile kosztuje kampania reklamowa Google Ads?

Formy rozliczania się i płacenia za przekaz reklamowy w sieci reklamowej i w wyszukiwarce Google jest kilka i należą do nich między innymi rozliczenia polegające na opłacie za kliknięcie użytkownika w umieszczoną przez nas reklamę tak zwane CPC Cost Per Click czyli płacenie za kliknięcie.

Ponadto Google Ads daje nam możliwość opłaty za wyświetlenie reklamy czyli opłata za reklamę jest naliczana nawet jeśli użytkownik nie kliknie w reklamę a jedynie wyświetli się ona w wyszukiwarce.

Sposób rozliczania za reklamę w Google Ads polega na swego rodzaju działającej na zasadzie licytacji reklamodawców i w ten sposób ten który zapłaci najwięcej ma możliwość wyświetlenia reklamy na najwyższej pozycji i najczęściej. Ponadto brany jest tutaj pod uwagę parametr RPC, który świadczy o wartości danego reklamodawcy i zależny jest on od jakości i historii prezentowanych do tej pory reklam. Na koszt reklamy ma wpływ także popularność danego słowa kluczowego i to wszystko składa się razem na koszty związane z reklamą w Google Ads. Aby reklamy mogły się wyświetlać trzeba zasilić konto poprzez przelew i uruchomić daną kampanię po jej odpowiednim skonfigurowaniu. Warto jest użyć tutaj narzędzi dostępnych w Google Ads, do których należy m.in. Key Planner pozwalający na zaplanowanie kampanii i wybór najlepszych słów kluczowych. Tyle ile kosztuje Google Ads to nie tylko efekt popularności ale i możliwości jakie daje to narzędzie. Koszt kampanii jest zależny od wielu innych czynników a budżet, który należałoby przeznaczyć na kampanię reklamową może zaczynać się od tysiąca złotych a kończyć na kilkudziesięciu tysiącach przy najbardziej rozbudowanych projektach.

Płatna reklama Google choć kosztowna przynosi w dłuższej perspektywie czasu wymierne korzyści a ranga marki firmy reklamującej się w Google wzrasta i jest bardziej rozpoznawalna co daje wymierne korzyści. Gdzie pozycjonowanie stron Olsztyn to okręg który daje wielkie możliwości znalezienia firmy pozycjonującej i prowadzącej tego typu kampanie w przystępnej cenie. Tutaj linki sponsorowane mogą wspomóc kampanie reklamowe i daje możliwości lepszej widoczności w sieci nie tylko w płatnych kampaniach Google i wynikach organicznych.