Wiele użytkowników internetu korzystających z walorów działania biznesowego w sieci internetowej często skłania się ku działaniom zmierzającym do zwiększenia widoczności ich strony czy treści dostępnej w internecie używając do tego różnych technik i narzędzi. Jednym z takich narzędzi jest Google Ads.
Google Ads jest rodzajem kampanii reklamowej, która umożliwia publikowanie reklam w wyszukiwarce Google oraz stronach z nim związanych (sieć reklamowa). Dzięki tego typu kampaniom możemy w krótkim czasie, bez wydawania dużej sumy pieniędzy, dotrzeć do tysięcy nowych klientów i efektywnie rozpocząć sprzedaż swoich towarów lub usług, rozpocząć budowanie świadomości marki lub osiągnąć inne założone cele.
Google Ads za pomocą kilku prostych kroków, pozwoli nam wyświetlać naszą stronę na samej górze wyników wyszukiwania, w formie linku sponsorowanego. Oznacza to, że nasza strona będzie oznaczona hasłem reklama. Daje to możliwość pojawienia się powyżej wyników organicznych, bez konieczności oczekiwania na skutek pozycjonowania. Kampanię Google Ads możemy także spotkać na stronach internetowych partnerów Google lub YouTube w postaci banerów reklamowych.
Nie ma chyba branży gdzie Google Ads by się nie sprawdziło. Niezależnie od tego jakie stawiamy sobie cele, tego typu kampanie będą niezwykle pomocne w ich osiągnięciu. Marketing tego rodzaju pomaga małym firmom zaistnieć w szerokim świecie Internetu ale również pozwala gigantom reklamować nowe produkty i usługi.
Niezależnie od tego jaki posiadasz budżet, reklama Google Ads na pewno spełni oczekiwania. Koszty możemy ustalać bardzo elastycznie, dostosowując marketing do swoich potrzeb. Płacić możemy za wyświetlenia lub za pojedyncze kliknięcie. Szerokość możliwości sprawia, że możemy dopasować reklamę do swoich oczekiwań, obojętnie jakiego typu konwersji się spodziewamy.
Form przekazu reklam realizowanych w ramach kampanii Google Ads jest cały wachlarz i należą do nich takie formy prezentacji, które trudno znaleźć u innych dostawców treści reklamowych w sieci internetowej.
Jest to zdecydowanie najbardziej popularna forma reklamowania swojej marki. Nawet nowym przedsiębiorcom pozwala zaprezentować swoją firmę na górze wyników wyszukiwania. Tworzenie linku reklamowego odbywa się w oparciu o wybrane wcześniej frazy kluczowe. Potencjany klient, który wpisze dane hasło w wynikach zobaczy reklamę naszej strony internetowej. Takie działanie z punktu widzenia firmy jest niezwykle korzystne, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że tylko 9% użytkowników przejdzie do drugiej strony wyników wyszukiwania.
Reklamy w wyszukiwarkach są bardzo dobrym uzupełnieniem pozycjonowania, a także idealną metodą aby zapoznać klientów z nowymi produktami lub promocjami. Najważniejsze w tego typu kampaniach są treści przekazywanie w tytule i opisie. Powinny zachęcać do kliknięcia oraz informować firmie i jej usługach czy produktach.
Kampanie typu display pozwalają nam na wyświetlanie reklam w formie banerów na stronach, które są partnerami Google (czyli zdecydowanej większości). Nasza kampania może być wyświetlany w YouTube, w mailach Gmail lub na stronach internetowych i aplikacjach mobilnych.
Ten typ pozwala nam na wybór statycznego baneru reklamowego ale również interaktywnych grafik z animowanymi elementami. Ta reklama generuje spory ruch na stronie i polecana jest podczas budowania świadomości marki oraz przedstawiania nowych produktów.
Remarketingiem nazywamy docieranie do osób, które w przeszłości weszły już w kontakt z naszą witryną. Statyczny remarketing pozwala nam na wyświetlenie przygotowanej wcześniej reklamy tym użytkownikom, którzy w danym przedziale czasowym byli gośćmi naszej strony. Dynamiczna forma remarketingu pozwala nam wyświetlać potencjalnym klientom produkty, które wcześniej oglądali. Przez wzgląd na formę marketing dynamiczny wykorzystywany jest głównie przez sklepy internetowe.
Do włączenia tego typu kampanii potrzebne jest dodanie odpowiedniego kodu do naszej strony. Umożliwi on śledzenie użytkownika i zapamiętanie kiedy odwiedził on naszą stronę. Korzystając z takiego marketingu mamy spore szanse, że niezdecydowaniu użytkownicy podejmą decyzję o skorzystaniu z naszej oferty.
Jest to rodzaj kampanii nastawiony głównie na sprzedaż i zapoznanie klienta z aktualnymi produktami. System działania kampanii opiera się na tytułach produktów oraz ich opisach, i to właśnie ich prawidłowe przygotowanie będzie główną pracą podczas tworzenia kampanii. Google ma specjalne wymagania co powinno się znaleźć w opisie. Jest to między innymi zdjęcie, cena czy marka produktu.
Wybierając ten typ kampanii musimy w pierwszej kolejności zastanowić się jakie mamy cele sprzedażowe. Możemy nastawiać się na dużą sprzedaż produktów w obniżonych cenach lub zadecydować o mniejszej sprzedaży produktów premium z zawężoną grupą odbiorców.
Jak łatwo się domyślić tego typ kampanie są kampaniami video. Polegają na stworzeniu specjalnego filmiku, który będzie wyświetlany użytkownikom w trakcie oglądania danego kanału lub przed rozpoczęciem seansu. Najlepiej sprawdzają się bardzo krótkie, wręcz kilkusekundowe nagrania, które nie angażują widza na długi czas.
Kampanie YouTube, odpowiednio używane, przyczyniają się do wzrostu świadomości marki. Nie powinny być jednak stosowane jako jedyne działanie. Pomimo dużej oglądalności nie koniecznie muszą one mieć wpływ na sprzedaż, ponieważ nie są one zbyt często klikane, a jedynie zapamiętywane.
ZŁ wydanych przez klientów Adcube w 2020 roku
Średnia dzienna liczba konwersji klientów Adcube
Lat doświadczenia w Google Ads
Nadzorowanych kampanii dziennie przez agencję
Średni współczynnik konwersji (%) uzyzkany u klientów
Już ponad 100 firm skorzsytało z usług Adcube
Specjalistów codziennie jest do Twojej dyspozycji
Form reklam oferuje system Google Ads