home/Blog/Content marketing – co to jest, jak pisać i czy warto?
Content marketing - co to jest, jak pisać i czy warto? 20.07. 2021

Content marketing – co to jest, jak pisać i czy warto?

Co to jest content marketing?

Warto na samym początku odpowiedzieć sobie na pytanie, czym jest content marketing. Content marketing w dużym uproszczeniu to marketing treści. Marketing treści oznacza, że jest on oparty o bogate merytorycznie źródła. Dla przykładu, osoba odpowiedzialna za tworzenie treści do content marketingu może napisać artykuł specjalistyczny. W takim artykule, wybierając bardzo złożone zagadnienie może opisać jego charakterystykę, zastosowanie, a także odpowiedzieć na pytanie: co to jest? Dla przykładu może to być opisanie, co to jest content marketing w sposób bogaty merytorycznie i opierając się na wartościowych źródłach. Z pojęciem content marketingu bardzo mocno związane jest SEO. SEO, czyli search engine optimization to optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki. Odpowiednie działania związane z content marketingiem podejmowane na przykład poza stroną internetową, a także na samej witrynie korzystnie wpływają na SEO. Bill Gates w jednym ze swoich esejów sprzed wielu lat użyył słów “content is King”. Aktualnie cytowane słowa sprawdzają się jak nigdy wcześniej. Content marketing odgrywa bowiem ogromną rolę w procesie na przykład pozycjonowania stron internetowych, a także promocji firm na profilach społecznościowych. To tylko niektóre przykłady. Bogate merytorycznie treści stanowią bowiem wartościowe źródło wiedzy, a zawarte na przykład w artykułach specjalistycznych odnośniki do stron odznaczają się wysokim współczynnikiem konwersji. Bogate merytorycznie treści, które są niezbędne w content marketingu zachęcają użytkowników do pozostania na stronie i zainteresowania się na przykład linkami, które są na nich zawarte. Content marketing może być stosowany nie tylko na witrynach internetowych, ale także na przykład w mediach społecznościowych. Artykuł specjalistyczny, który opisuje jak działa Google Ads opublikowany na portalu LinkedIn stanowi zatem nieocenione źródło wiedzy, a jednocześnie może pełnić funkcję marketingową. Oczywiście nie tylko LinkedIn to dobry portal na zamieszczanie treści związanych z content marketingiem. Co to jest SEM? To pytanie również jest ważne w kontekście content marketingu, a także całego marketingu internetowego. SEM, czyli search engine marketing To połączenie SEO, a także reklam płatnych rozliczanych za kliknięcie (PPC). SEM jest zatem pojęciem szerszym, niż samo SEO. Z pojęciem SEM bezpośrednio związane jest działanie Google Ads. Aby prowadzić skuteczną kampanię SEM warto znać tajniki odpowiedniego targetowania, a także metody skutecznej perswazji. Content marketing, wracając do próby jego zdefiniowania to marketing, który pełni także funkcję edukacyjną. W momencie gdy tekst bogaty merytorycznie jest dodatkowo promowany przez Facebook Ads lub Google Ads, ma spore szanse na uzyskanie wielu odbiorców, którzy na niego zareagują. Pozostawienie lajka, udostępnienie, a także skomentowanie to reakcje na post, które niewątpliwie zwiększają jego zasięg. Aby wiedzieć jak działa Google Ads, a także jak działa Facebook Ads można przeczytać wiele artykułów specjalistycznych, które pełnią także rolę treści marketingowych. Bardzo często tego typu treści zamieszczane są na przykład przez pozycjonerów, którzy pokazując swoją wiedzę, budują jednocześnie zaufanie klientów. Content marketing, czyli marketing treści jest aktualnie nad wyraz skuteczną metodą pozyskiwania odbiorców produktów i usług. Content marketing to odwrotność spamerskich treści, które nic nie wnoszą do zasobów internetu poza próbą wypromowania na przykład strony internetowej. Content marketing może przybierać bardzo różne formy. E-booki, Materiały wideo, artykuły specjalistyczne, bogate merytorycznie wpisy w mediach społecznościowych, a także webinary to tylko niektóre przykłady zastosowania content marketingu.

Content marketing, jak pisać?

Content marketing, czyli marketing treści jak sama nazwa wskazuje oparty jest o bogaty zasób informacji, które pełnią często rolę edukatora. Skuteczny content marketing to zatem materiały pożyteczne dla użytkowników wyszukiwarki. Promowanie w Google Ads treści, które przynależą do content marketingu może być niezwykle skuteczne. Odpowiednie targetowanie reklam zawartych w formie bogatych merytorycznie materiałów bardzo często przynosi spektakularne rezultaty. Żeby napisać treści, które przynależą do content marketingu należy zatem posiadać odpowiednią wiedzę. Wysoki poziom wiedzy to jednak nie wszystko, co jest potrzebne. Klarowny sposób przekazania informacji odgrywa również ważną rolę w content marketingu. Dzięki odpowiednio sformułowanym artykułom specjalistycznym, webinarom, ebook’om oraz innym wartościowym materiałom osoby nie zaznajomione z danym zagadnieniem mogą szybko przyswoić wiedzę, a także nabyć nowe umiejętności. Subtelna reklama w postaci bogatego merytorycznie artykułu stanowi naprawdę skuteczną formę promocje w internecie. Aby pisać treści, które można określić content marketingiem należy zwracać również uwagę na formę językową. Niedbałe teksty, w których aż roi się od literówek, niewłaściwie użytych form wyrazów, a także drobnych pomyłek absolutnie nie zostaną uznane przez użytkowników wyszukiwarki Google za materiał napisany przez kogoś z autorytetem. Maksymalne dopracowanie treści musi być zatem obecne w content marketingu. Odpowiedź na to, jak pisać content marketing, może brzmieć także: poświęcić więcej czasu. Zarówno wnikliwy research, jak i dopracowanie formy językowej, staranna korekta i wielokrotne sprawdzenie rzetelności swojego materiału, który oparty jest często o unikatowe źródła lub specjalistyczną wiedzę są często wyceniane przez copywriterów drożej, niż pozostałe teksty. Maksymalne dopracowanie treści w content marketingu może także polegać na odpowiednim wykonaniu materiału filmowego. Różne są bowiem formy content marketingu, a najprostsza odpowiedź na to czym on jest brzmi: bogaty merytorycznie materiałem o wartości marketingowej. Zarówno w Facebook Ads, jak i Google Ads bogate merytorycznie treści mogą być skutecznie promowane. Niezbędne staje się zatem często zarówno posiadanie specjalistycznej wiedzy, jak i poświęcenie większej ilości czasu.

Content marketing dlaczego warto?

Opisane powyżej cechy content marketingu, to znaczy wysoka wartość merytoryczna oraz często edukacyjna stanowią o jego sile. Siła oddziaływania content marketingu sprawia, że odnośniki, które są zawarte na przykład w postach na LinkedIn odznaczają się wysokim współczynnikiem konwersji. To jeden z głównych powodów, dla których warto pisać, a także tworzyć w formie materiałów filmowych lub webinarów content marketing. Warto tworzyć content marketing również dlatego, że buduje on często wizerunek eksperta w oczach czytelników. Autorytet, który wzbudza autor treści niewątpliwie może przełożyć się na przykład na liczbę sprzedanych produktów, usług oraz inne cele marketingowe. Osoby, które zajmują się profesjonalnie content marketingiem doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak działa Google Ads, a także Facebook Ads. Odpowiednio sformułowane treści w połączeniu z ich dobrym opisem na przykład w formie meta description stanowią bardzo często niesamowitą dźwignię marketingu internetowego. Osoby, które specjalizują się w content marketingu doskonale również zdają sobie sprawę z tego, co to jest SEM i jak działa. Wykorzystując swoją wiedzę tworzą treści, które zdobywają ogromny zasięg. Docieranie do szerokiego grona odbiorców to także niewątpliwie odpowiedź na pytanie: dlaczego warto stosować content marketing. Atutów tej formy promocji w internecie, jednak jest wiele więcej. Content marketing to także doskonała okazja na to, aby skrócić dystans pomiędzy na przykład właścicielem firmy, a jej klientami. Bogate merytorycznie treści, które dodatkowo mają walor edukacyjny mogą pogłębić relacje z odbiorcami produktów i usług, a także doprowadzić do wzrostu ich sprzedaży. Warto połączyć content marketing z odpowiednim SEM, a także reklamami Facebook Ads i dotrzeć do jak największego grona odbiorców. Wiedząc bowiem, czym jest content marketing, co to jest SEM, co to jest SEO i mając podstawową wiedzę na temat marketingu internetowego możliwe jest generowanie sporych zysków. Bez widoczności w sieci trudno jest o powodzenie jakiejkolwiek działalności. Content marketing pozwala nie tylko być widocznym w sieci, ale także przykuwać uwagę i przytrzymywać na dłużej. Bardzo często użytkownicy internetu powracają na strony, filmy oraz profile w mediach społecznościowych, na których zawarte są materiały przynależące do content marketingu. Internauci lubią tego typu treści, a nie od dziś wiadomo jak ważne jest doświadczenie użytkownika (User Experience). Całość wrażeń osoby, która dotarła do treści content marketingu przekłada się zatem na to, jakie będą jej kolejne działania.

Content marketing, czyli marketing treści to forma promowania w internecie, która jest niezwykle wartościowa. Jest ona bardzo często stosowana i dlatego warto wiedzieć, czym jest i jak działa. Odpowiednie działania opisane w tym artykule mogą mocno przyczynić się do pozyskania nowych klientów i wygenerowania sporych zysków.

Komentarze / 0

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.

Zostaw komentarz
Imię
Komentarz