Czym jest kampania Facebook Ads?

Facebook Ads to system reklamowy pozwalający na planowanie i przeprowadzanie kampanii reklamowych Facebooku, Instagramie i w Messengerze. Tworzenie i zarządzanie reklamami jest możliwe dzięki Menadżerowi reklam, czyli specjalnemu narzędziu stworzonemu na potrzeby platformy. Kampania Facebook Ads jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy, ponieważ umożliwia szybkie dotarcie do klientów bez konieczności posiadania fanpage z dużą ilością polubień. Płatna reklama Facebook Ads może pojawić się w tzw. news feedzie lub po bokach, w zależności od urządzenia. System reklamowy Facebook Ads ułatwia personalizację kampanii reklamowych, czyli dostosowanie ich do swoich potrzeb. Użytkownicy planujący kampanię mogą zatem stworzyć grupę odbiorczą m.in. na podstawie danych demograficznych (np. płeć i wiek) oraz zainteresowań. Kampania Facebook Ads może być zrealizowana na podstawie jednego z 11 rodzajów kampanii reklamowych oraz wielu rodzajów reklam.

Czym jest reklama Facebook Ads?

Dla kogo jest kampania Facebook Ads?

Z racji ogromnej popularności portalu w Polsce i na całym świecie, kampania Facebook Ads może pomóc w promowaniu firmy w każdej branży – na Facebooku można znaleźć zarówno drobnych przedsiębiorców, jak i prezesów międzynarodowych spółek. Płatna reklama na Facebooku jest szczególnie skuteczna w branży e-commerce oraz dla firm oferujących usługi, na które można zapisać się przez internet (np. masaż lub sesja treningowa). Niemniej jednak, przy skutecznie dobranej grupie odbiorczej i formie reklamy, Facebook Ads zwiększy dochody zarówno małych lokalnych biznesów, jak i ogromnych przedsiębiorstw. Dla niektórych przedsiębiorców organizacja kampanii Facebook Ads może być nieco abstrakcyjna i ciężka dla zrozumienia, dlatego można ją przeprowadzić z ograniczonym budżetem, aby uniknąć ewentualnych strat. Nie warto jednak rezygnować z Facebook Ads, ponieważ o ich skuteczności przekonały się firmy ze wszystkich gałęzi ekonomii – od doradców podatkowych przez restauracje aż do lokalnych salonów fryzjerskich.

Bezpłatna wycena

    Telefon
    Strona internetowa

    Świadomość: Rozpoznawalność marki

    Kampania reklamowa mająca na celu zwiększenie rozpoznawalności marki jest skuteczną formą promocji przede wszystkim dla małych i młodych firm, które dopiero zaczynają konkurować o klientów. Ta strategia reklamowa polega na wyświetlaniu reklam użytkownikom, którzy najprawdopodobniej zapamiętają reklamowaną markę. Celem kampanii jest możliwie największa liczba wyświetleń reklamy potencjalnie zainteresowanym internautom. Cechuje się szeroką i stosunkowo „rozmytą” grupą docelową, ponieważ głównym celem nie jest dotarcie do osób gotowych do natychmiastowego zakupu, a właśnie promowanie brandu. Skuteczność kampanii można ocenić na podstawie obliczanego przez Facebook szacowanego wskaźnika wzrostu zapamiętania reklamy (jest to szacunkowa liczba osób, które będą wciąż wspominać o marce dwa dni po zobaczeniu reklamy).