Czym jest kampania Facebook Ads?

Facebook Ads to system reklamowy pozwalający na planowanie i przeprowadzanie kampanii reklamowych Facebooku, Instagramie i w Messengerze. Tworzenie i zarządzanie reklamami jest możliwe dzięki Menadżerowi reklam, czyli specjalnemu narzędziu stworzonemu na potrzeby platformy. Kampania Facebook Ads jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy, ponieważ umożliwia szybkie dotarcie do klientów bez konieczności posiadania fanpage z dużą ilością polubień. Płatna reklama Facebook Ads może pojawić się w tzw. news feedzie lub po bokach, w zależności od urządzenia. System reklamowy Facebook Ads ułatwia personalizację kampanii reklamowych, czyli dostosowanie ich do swoich potrzeb. Użytkownicy planujący kampanię mogą zatem stworzyć grupę odbiorczą m.in. na podstawie danych demograficznych (np. płeć i wiek) oraz zainteresowań. Kampania Facebook Ads może być zrealizowana na podstawie jednego z 11 rodzajów kampanii reklamowych oraz wielu rodzajów reklam.

Czym jest reklama Facebook Ads?

Dla kogo jest kampania Facebook Ads?

Z racji ogromnej popularności portalu w Polsce i na całym świecie, kampania Facebook Ads może pomóc w promowaniu firmy w każdej branży – na Facebooku można znaleźć zarówno drobnych przedsiębiorców, jak i prezesów międzynarodowych spółek. Płatna reklama na Facebooku jest szczególnie skuteczna w branży e-commerce oraz dla firm oferujących usługi, na które można zapisać się przez internet (np. masaż lub sesja treningowa). Niemniej jednak, przy skutecznie dobranej grupie odbiorczej i formie reklamy, Facebook Ads zwiększy dochody zarówno małych lokalnych biznesów, jak i ogromnych przedsiębiorstw. Dla niektórych przedsiębiorców organizacja kampanii Facebook Ads może być nieco abstrakcyjna i ciężka dla zrozumienia, dlatego można ją przeprowadzić z ograniczonym budżetem, aby uniknąć ewentualnych strat. Nie warto jednak rezygnować z Facebook Ads, ponieważ o ich skuteczności przekonały się firmy ze wszystkich gałęzi ekonomii – od doradców podatkowych przez restauracje aż do lokalnych salonów fryzjerskich.

Bezpłatna wycena

    Telefon
    Strona internetowa

    Świadomość: Rozpoznawalność marki

    Kampania reklamowa mająca na celu zwiększenie rozpoznawalności marki jest skuteczną formą promocji przede wszystkim dla małych i młodych firm, które dopiero zaczynają konkurować o klientów. Ta strategia reklamowa polega na wyświetlaniu reklam użytkownikom, którzy najprawdopodobniej zapamiętają reklamowaną markę. Celem kampanii jest możliwie największa liczba wyświetleń reklamy potencjalnie zainteresowanym internautom. Cechuje się szeroką i stosunkowo „rozmytą” grupą docelową, ponieważ głównym celem nie jest dotarcie do osób gotowych do natychmiastowego zakupu, a właśnie promowanie brandu. Skuteczność kampanii można ocenić na podstawie obliczanego przez Facebook szacowanego wskaźnika wzrostu zapamiętania reklamy (jest to szacunkowa liczba osób, które będą wciąż wspominać o marce dwa dni po zobaczeniu reklamy).

    Świadomość, rozpoznawalność marki
    Świadmość: Zasięg na Facebook

    Świadomość: Zasięg

    Alternatywnym sposobem na poprawę świadomości wśród odbiorców jest kampania reklamowa skierowana na zwiększenie zasięgu. Taka kampania reklamowa polega na wyświetlaniu reklam określonej grupie docelowej. Dzięki temu, że można wybrać grupę użytkowników z konkretnego regionu, którzy mają zobaczyć reklamę, ta forma promocji może sprawdzić się przy zbieraniu podpisów petycji lub przy promowaniu nowego lokalnego biznesu. Przeprowadzając kampanię reklamową ukierunkowaną na zwiększenie zasięgu, można oczekiwać, że reklamę zobaczy większość użytkowników z wybranej grupy docelowej (nawet 90%). Co więcej, Facebook umożliwia ustalenie częstotliwości wyświetlania reklamy konkretnemu internaucie (tzw. capping), co pomaga w maksymalnie skuteczny sposób wykorzystać dostępny budżet.

    Działania: Ruch

    W odróżnieniu od kampanii reklamowych pomagających zwiększyć świadomość marki, ta kampania skłania internautę do aktywnego działania. Reklamy będące częścią kampanii dla zwiększenia ruchu mają zachęcać do kliknięcia w link, który prowadzi do wybranego miejsca: strony www, sklepu online itd. Taka strategia sprzedażowa doskonale sprawdza się w branży e-commerce, ponieważ użytkownika można doprowadzić do kategorii z interesującymi go produktami. Z tej formy reklamy mogą również skorzystać firmy usługowe lub restauracje poprzez skierowanie odbiorców do strony z cennikiem lub menu. Podobnie jak w przypadku innych reklam trzeba wybrać grupę docelową, jednak algorytmy Facebooka sprawiają, że reklamy pokazują się użytkownikom, którzy największym prawdopodobieństwem się nią zainteresują.

    Działania - ruch na Facebook
    Działanie: Aktywność

    Działania: Aktywność

    Ten rodzaj kampanii reklamowej jest często polecany firmom, które mają już rozwinięty profil na Facebooku lub chcą wygenerować większą aktywność pod konkretnym postem. Kampania reklamowa mająca na celu zwiększenie aktywności sprawdza się również przy promowaniu wydarzeń i w celu zwiększeni polubień fanpage. Taka forma promowania cieszy się niebywałą popularnością, ponieważ algorytm Facebooka wyświetla post, film lub informację o organizowanym evencie użytkownikom, którzy są nim prawdopodobnie zainteresowani. Skuteczność kampanii jest określana na podstawie zachowania odbiorców jak np. polubienie postu lub dodanie komentarza, dołączenie do wydarzenia lub polubienie fanpage.

    Działania: Instalacja aplikacji

    W przypadku kampanii reklamowej skłaniającej do instalacji aplikacji cel jest oczywisty – zachęcenie użytkownika do kliknięcia w reklamę i przejścia do Google Play lub Apple Store i pobrania aplikacji (ew. link może kierować do innego miejsca, skąd można pobrać aplikację). Reklama może też zachęcić osoby, które już pobrały aplikację, do częstszego korzystania i aktywności w niej. Z racji tego, że kampania reklamowa wymaga interakcji z zewnętrzną stroną, aby reklama była zoptymalizowana pod względem instalacji, a nie kliknięcia w link, trzeba zarejestrować aplikację w witrynie Facebook dla deweloperów oraz połączyć konto reklamowe z aplikacją. Taka forma promowania doskonale sprawdza się dla producentów gier na telefon lub przedsiębiorstw, które mają dedykowaną aplikację firmową.

    Działania: Instalacja aplikacji

    Bezpłatna wycena

      Telefon
      Strona internetowa

      Działania: Pozyskanie kontaktów

      Działania: Pozyskanie kontaktów

      Ta kampania reklamowa pozwala na zdobywanie kontaktów do potencjalnych nabywców (np. adresów e-mail), czyli generowanie leadów wśród osób, które są już zainteresowane konkretną marką lub firmą. Reklama obejmuje wyświetlenie formularza, w którym użytkownik powinien umieścić swoje dane. Co więcej, podczas tworzenia formularza można dodać takie elementy jak np. pytania, które pozwalają poznać potrzeby i oczekiwania klientów oraz podziękować za odpowiedź. Proste formularze mogą uzupełniać się automatycznie na podstawie danych użytkownika na portalu. Wtedy do przekazania danych potrzebna jest jedynie jego zgoda. Zebrane dane można następnie wykorzystać w e-mail marketingu lub zadzwonić do klienta z gotową ofertą.

      Działania: Wiadomości

      Ostatnia przedstawiana przez nas kampania reklamowa należąca do rodzaju „działania” ma doprowadzić do rozpoczęcia interakcji w Messengerze pomiędzy potencjalnym klientem i firmę. Dzięki tej formie kampanii reklamowej można wysyłać wiadomości do użytkowników Facebooka, którzy weszli w interakcję z marką za pomocą fanpage. Przedsiębiorca może więc odpowiadać na pytania potencjalnych klientów oraz budować długotrwałe relacje z odbiorcami. Jest to bardzo dobry sposób na zwiększenie sprzedaży dla firm, które mają bardzo indywidualną i spersonalizowaną ofertę oraz dla organizacji, które zajmują się ważnymi problemami społecznymi.

      Działania: Wiadomości
      Konwersja: Konwersja

      Konwersja: Sprzedaż katalogu

      Podobnie jak w przypadku innych reklam z działu „konwersja”, do przeprowadzenia tej kampanii reklamowej potrzeba Pixel. Dodatkowo nie można zapomnieć o stworzeniu katalogu produktów, czyli sklepu na Facebooku. Są na to dwa sposoby – ręczny lub poprzez wygenerowanie specjalnego pliku ze strony internetowej, w którym będą informacje o wszystkich sprzedawanych produktach. Reklama polega na pokazywaniu użytkownikom ofert ze sklepu lub produktów, które już oglądał, w przypadku stosowania remarketingu. Kampanie prowadzące do sprzedaży z katalogu skutecznie sprawdzają się w branży e-commerce.

      Konwersja: Ruch w firmie

      W odróżnieniu od kampanii reklamowych przedstawionych wyżej „Ruch w firmie” to sposób promocji firmy, który ma zwiększyć ruch w świecie rzeczywistym, czyli zachęcić do wizyty w sklepie stacjonarnym. Główną grupą odbiorczą reklam są użytkownicy znajdujący się w stosunkowo bliskiej odległości od placówki firmy (można samodzielnie ustawić maksymalną odległość lub wybrać automatyczne ustawienia. Przed rozpoczęciem takiej kampanii reklamowej, trzeba dodać lokalizację firmy oraz godziny otwarcia. Duże znaczenie dla skuteczności reklamy ma wybór odpowiedniego CTA (call-to-action), czyli np. przycisków z napisem „Zadzwoń teraz” lub „Umów się na wizytę”.

      Konwersja: Ruch w firmie

      Zaufali nam

      • yamaha
      • kawasaki
      • husqvarna
      • ktm
      • muzeum grunwald
      • slcomputer
      • malwina radzikowska

      Bezpłatna wycena

        Telefon
        Strona internetowa