Reklama w social mediach obecnie jest jednym z najczęściej wykorzystywanych sposobów promowania swojej marki w sieci. Nie dzieje się to również bez przyczyny. Dalej wiele osób zastanawia się jednak czy warto skorzystać z reklam na Facebooku, Instagramie czy Twitterze, aby reklamować swój biznes lub projekt. Jest to jak najlepszy pomysł i świetna alternatywa np. dla płatnych wyników wyszukiwania i kampanii w Google Ads. Poniżej prezentujemy powody, dla których warto korzystać z reklam w social mediach, aby się promować.

Łatwość uruchomienia kampanii i komfort

Pierwszym powodem, dla którego warto korzystać z reklamy w social mediach, jest łatwość uruchomienia kampanii promocyjnej. Poszczególne portale społecznościowe takie jak np. Facebook doskonale rozumieją, że z ich usług korzystają zarówno profesjonaliści, jak i osoby prywatne. Dają one zatem możliwość łatwego i intuicyjnego tworzenia reklamy nawet osobom, które nie znają się na digital marketingu. Idąc przykładem Facebooka i FB Ads reklamy w social mediach możemy uruchomić przy pomocy wbudowanego kreatora reklam i nie musimy posiadać firmy czy wykonywać innych skomplikowanych czynności. Stworzona reklama może być wyświetlona nawet jeszcze tego samego dnia. Sam proces tworzenia reklam w social mediach opiera się na jednym głównym schemacie wyboru poszczególnych opcji w formularzu. Cały proces aktywacji reklamy może trwać nawet kilkanaście minut. To wszystko w porównaniu z uruchamianiem promocji np. influencer marketingowej w agencji interaktywnej daje dużo większy komfort uruchomienia kampanii oraz jej zarządzania. W każdej chwili możemy zrezygnować z reklamowania się w taki sposób, a jako reklamodawcy mamy cały czas dostęp do edycji parametrów kampanii. Jest to szczególnie duży plus dla osób prywatnych, którzy dysponują ograniczonymi środkami. Mogą zatem niezależnie i dowolnie promować swoje produkty czy projekty nie mając dużych sum pieniędzy.

Pozytywny odbiór reklam

Drugim powodem, dla którego reklamowanie się w social mediach jest dobrym pomysłem, jest pozytywny odbiór reklam. Banery czy materiały reklamowe wyświetlane w social mediach są dostosowane do danego portalu. Facebook, Instagram czy Twitter badają dokładnie jaki sposób wyświetlania reklam jest komfortowy dla odbiorców oraz emitują reklamy w naturalny — typowy dla danego portalu sposób. W porównaniu do agresywnych wyskakujący okienek czy niechcianych ofert promocja taka będzie odbierana neutralnie lub pozytywnie. Wiele osób, które nie będą atakowane reklamami, również tylko z tego powodu sprawdzi naszą ofertę, uznając że marka szanuje odbiorców. Same materiały reklamowe w social mediach mają też korzystną formę. Są one zachęcające i bardzo łatwo — jednym kliknięciem przenoszą na stronę reklamodawcy To w połączeniu z uznaniem marki za profesjonalną da w efekcie dużą skuteczność reklamy. Chcąc budować swój pozytywny wizerunek, warto reklamować się właśnie taki sposób. Materiały reklamowe w social mediach są również używane przez takie marki jak KFC czy McDonalds. Jeśli będziemy używali tego samego sposobu promocji, nasza marka będzie zestawiana na równi z nimi, a klienci już na starcie będą darzyli nas większym zaufaniem niż w przypadku odbierania e-maila reklamowego.

Duży zasięg i grupa odbiorców

Duży zasięg i grupa odbiorców

Jednym z największych plusów reklamy w social mediach jest bardzo duży zasięg takich serwisów oraz w wielu przypadkach praktycznie nieskończona grupa osób, wśród których chcemy się reklamować. Portale takie mają miliony lub miliardy użytkowników na całym świecie. Korzystając z nich mamy zatem dostęp do największej grupy internautów również w Polsce. Daje to bardzo duże możliwości reklamowania się z praktycznie każdy produktem w kraju lub za granicą. Z łatwością będziemy mogli wyemitować reklamę osobom o konkretnych preferencjach czy parametrach — nawet tych bardzo rygorystycznych. Daje to możliwość dotarcia do dużej grupy odbiorców, tworząc jedną kampanię reklamową. Jest to praktycznie niemożliwe przy większości innych sposobów reklamy np. influencer marketingu czy content marketingu gdzie liczba odbiorców jest naturalnie ograniczona dla jednej kampanii. Duża liczba użytkowników takich portali sprawia, że możemy łatwo dotrzeć do dużej grupy osób pod względem ilościowym, co byłoby trudne z logistycznego punktu widzenia przy innych sposobach lub równie komfortowo reklamować się na małych rynkach np. lokalnych.

Targetowanie

Reklama w social mediach to przede wszystkim targetowanie. Portale społecznościowe zbierają informacje o swoich użytkownikach, pod różnym kątem. Dzięki temu tworząc reklamę, możemy wybrać osoby, którym ja wyświetlimy np. pod względem wieku, lokalizacji, zainteresowań, aktywność itd. Programy reklamowe mogą mieć nawet kilkaset takich parametrów, które możemy łączyć, wykluczać czy sumować ze sobą. Wyemitowanie reklamy dokładnie tym osobom, które są zainteresowane daną tematyką lub które dają nam największe prawdopodobieństwo zakupu znacznie wpływania skuteczność promocji. Samo targetowanie jest proste i intuicyjne.

Efektywne wydanie budżetu i możliwość uruchomienia ekonomicznej reklamy

Ważnym elementem promocji w social mediach jest strona finansowa. Każda osoba reklamująca się, liczy się ze swoim budżetem, a reklamy w social mediach pomagają efektywnie go wykorzystać. Samodzielnie możemy określić w tego typu programach reklamowych stawki maksymalne za całą kampanię lub pojedyncze wyświetlenie. Często programy reklamowe w social mediach posiadają też możliwość rozliczania się za wyświetlanie reklam lub za kliknięcie w link, co również pozwala wybrać korzystniejsze dla nas rozwiązanie np. na podstawie uprzednich testów. Targetowanie reklamy sprawia też, że wydajemy środki na reklamę skuteczną i maksymalnie zoptymalizowaną pod tym kątem nie marnując części środków np. jak ma to miejsce przy rozdawaniu tradycyjnych ulotek. Dużym plusem jest też możliwość wyboru wielu typów reklamy czy form promocji od zdjęć i materiałów wideo po teksty czy karuzele produktowe. Odpowiednie przedstawianie produktów odbiorcom również wpływa na skuteczność promocji, a co za tym idzie na efektywność wydawania budżetu reklamowego przeznaczonego na tę promocję.