home/Blog/Reklama na Allegro – czy warto zdecydować się na Allegro Ads?
Reklama na Allegro – czy warto zdecydować się na Allegro Ads 03.07. 2021

Reklama na Allegro – czy warto zdecydować się na Allegro Ads?

W dobie pandemii, kiedy popularność Allegro wciąż wzrasta, coraz więcej sprzedawców zastanawia się, czy warto rozpocząć swoją przygodę z reklamowaniem się w tym serwisie. Dziś bardzo trudno przebić się ze swoją, nawet najbardziej atrakcyjną ofertą dlatego stawianie na reklamę wydaje się być dobrym pomysłem – jak jednak rozpocząć i czy naprawdę warto ustawić reklamę Allegro Ads? Podpowiadamy!

Allegro Ads – podstawowe informacje

Allegro Ads to narzędzie umożliwiające reklamowanie swoich ofert na największym i jak na razie bezkonkurencyjnym polskim serwisie e-commerce. Zmiany, które zostały niedawno wprowadzone, umożliwiają, chociażby wyróżnienia, które sprawiają, że nasza oferta pojawia się na początku wyników wyszukiwania i ma o wiele większe szanse zostać zauważoną.

Jeżeli chodzi o rozliczanie takiej reklamy to mamy tutaj do czynienia z najczęściej pojawiającym się rozwiązaniem, a więc płacimy za kliknięcia lub wyświetlenia reklamy, co w sposób dość oczywisty nawiązuje do działania Google Ads, przez co osoby korzystające z tego narzędzia nie powinny mieć problemów z tym oferowanym przez serwis Allegro.

Kampanie w Allegro Ads dotyczą trzech poziomów:

  • Oferta – pojedyncza reklama, którą widzi użytkownik serwisu,
  • Grupa reklam – zestaw kilku ofert, które należą do tej samej tematyki,
  • Kampania – powiązane grupy reklam (najbardziej zaawansowana reklama).

Tego typu podział pozwala na skorzystanie z Allegro Ads zarówno mniejszym sprzedawcom, jak i dużym firmom, które w swojej ofercie mają wiele różnego rodzaju produktów.

Kampania marketingowa na Allegro – na co zwracać uwagę?

Jeżeli chcemy, aby reklama na Allegro odniosła oczekiwany rezultat, niezbędne jest ciągłe monitorowanie wyników, testowanie różnych ustawień, analiza osiąganych wyników oraz działanie według określonej strategii. Nie bez znaczenia jest również dostosowywanie budżetu w zależności od czynników takich jak, chociażby sezonowość danego produktu.

Kampania, która nie będzie odpowiednio monitorowana może generować duże koszty, które wcale nie muszą powodować znaczącego wzrostu sprzedaży. Taka sytuacja ma miejsce wtedy, kiedy prowadzona jest przez sprzedawców bez doświadczenia jeżeli chodzi o kampanie marketingowe. Żeby móc w pełni skorzystać z możliwości, jaką daje reklama na Allegro, warto skorzystać z pomocy agencji reklamowej, które pomogą odpowiednio zoptymalizować kampanię reklamową, umożliwiając uzyskanie większych przychodów.

Allegro Ads – dla kogo?

Allegro Ads wydaje się być niezbędne jeżeli sprzedajemy w serwisie popularne produkty – bez reklamy trudno się będzie przebić ze swoją ofertą. W takim właśnie przypadku korzystanie z tego narzędzia może nam pomóc znacząco podnieść sprzedaż.

W przypadku gdy sprzedajmy bardzo wyspecjalizowane lub też niszowe produkty i jeżeli konkurencja jest niewielka, Allegro Ads będzie narzędziem, w które niekoniecznie warto inwestować. Przydatność Allegro Ads zależy więc od tego, co sprzedajemy i jak kształtuje się nasza konkurencja.

Zalety Allegro Ads

Zwiększenie sprzedaży

Tutaj sprawa wydaje się oczywista – klienci Allegro, tak jak i użytkownicy wyszukiwarki Google nie będą wertować kolejnych stron wyników wyszukiwania, tylko wybiorą to, co znajduje się na pierwszej stronie. Jeżeli dodamy do tego profesjonalne zdjęcia oferowanego przedmiotu oraz oryginalny opis to wyróżnienie może nam znacząco podnieść sprzedaż.

Wsparcie w dotarciu do klienta

Allegro Ads pozwala nam śledzić trendy wyszukiwania, co wykorzystać można m.in. przy sprzedaży sezonowej. Jeżeli zauważymy, że użytkownicy zaczynają szukać jakiegoś konkretnego przedmiotu, to możemy wyjść im naprzeciw, z reklamą trafiającą do nich w najbardziej odpowiednim momencie.

Wzmacnianie własnej pozycji

Dobrze prowadzona kampania marketingowa na Allegro pozwoli nam nie tylko na zaistnienie w branży, ale także umożliwia stałe budowanie swojej pozycji. Przeznaczenie środków na marketing w serwisie nie powinno więc być chwilowe, ale stałe, tak abyśmy wciąż istnieli w świadomości klienta.

Podsumowanie

Jeżeli chodzi o to, czy warto zainwestować w reklamę na Allegro to, tak jak powiedziane to zostało wcześniej, wszystko zależy od branży. Drugą kwestią jest plan – reklama na Allegro ma sens jeżeli jest częścią przemyślanej kampanii marketingowej. Sama w sobie nie zadziała, ale może być doskonałym elementem strategii marketingowej firmy i tak warto ją postrzegać.

Komentarze / 0

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.

Zostaw komentarz
Imię
Komentarz