Edytor Google Ads – co to jest i jak go używać?
Google Ads to wspaniałe rozwiązanie dla wszystkich tych, który są zarówno niezwykle doświadczeni w odniesieniu do kampanii reklamowych, ale także w odniesieniu do tych, którzy stawiają tam swoje pierwsze kroki. Jest to jedno z narzędzi Google, które umożliwia wszystkim reklamodawcom docieranie do coraz większej ilości klientów, a także do wykorzystywania różnorodnych formatów reklamowych. Google Ads jest jednak elementem, złożonym z wielu innych części składowych, a każda z nich ma maksymalnie ułatwić życie reklamodawcy. Jednym z takich narzędzi jest Edytor Google Ads. Czym on w zasadzie jest i jak z niego korzystać?
Edytor Google Ads – co to takiego?
Edyto Google Ads to prawdziwie komfortowe narzędzie, a co więcej jest ono w pełni darmowe. Dzięki tej aplikacji, która pobierzemy możemy z łatwością zarządzać naszymi kampaniami Google Ads. Co więcej obsługa takiego urządzenia jest niezwykle prosta. Wystarczy pobrać aplikację i pobrać co najmniej jedno konto. Wówczas możemy rozpocząć edytowanie kampanii nawet w trybie offline, a następnie przesłać zmiany prosto do Google Ads. Dzięki Edytorowi Google Ads możemy zaoszczędzić sporo czasu, a dodatkowo z łatwością wprowadzać zbiorcze zmiany. Jest on dedykowany przede wszystkim reklamodawcom, którzy posiadają konta dowolnej wielkości. Jednak najlepiej sprawdzi się on w przypadku prowadzenia wielu kampanii jednocześnie, a także posiadania długich i rozbudowanych list słów kluczowych. Dzięki niemu możemy szybko i skutecznie używać narzędzi, które przeznaczone są do obsługi zbiorczej, w efekcie, będziemy mogli szybko wprowadzić zmiany i przesłać je do Google Ads.
Jak korzystać z edytora Google Ads?
Korzystanie z Edytora Google Ads jest banalnie proste. W pierwszej kolejności jednak warto wiedzieć, że aplikacja ta jest całkowicie darmowa, a dodatkowo może ona działać w trybie offline. Sama struktura tego narzędzia, składa się z sześciu elementów, których obsługa jest czysto intuicyjna. Możemy więc wyróżnić:
- menu aplikacji – gdzie mamy dostęp do głównych opcji edycji, a także narzędzi, co więcej część z opcji jest również dostępna w pasku narzędzi, a także w widoku danych.
- pasek narzędzi – to kolejny element struktury Edytora Google Ads. Jest on oznaczony kolorem zielonym i znajdziemy w nim opcje dotyczące pobierania kont, a także sprawdzenia zmian, które zdążyliśmy wprowadzić. Z paska narzędzi mamy także możliwość by wprowadzić zmiany i je opublikować, a także pobrać statystyki z panelu online.
- widok drzewa kampanii – ten element jest oznaczony kolorem niebieskim i jest to nic innego jak pełna i przejrzysta struktura konta Google Ads, w której równocześnie znajdziemy podział na kampanie – wraz z rodzajami, a także podział na konkretne grupy reklam. Co więcej mamy także możliwość ich filtrowania.
- lista typów – ten element struktury Edytora Google Ads oznaczony jest kolorem pomarańczowym. Można powiedzieć, że jest to zbiór wszystkich, możliwych elementów, które składają się na nasze kampanie.
- widok danych – oznaczony jest on kolorem czerwonym i zapewni nam szczegółowy wgląd do listy elementów, które z kolei zostały wybrane z listy typów.
- panel edycji – posiada on kolor błękitny i to właśnie tam możemy edytować jeden lub kilka wybranych elementów.
Kiedy mamy już pobrane konto na Edytor Google Ads i wprowadziliśmy już pierwsze zmiany, nie można zapomnieć o tym, że należy je pobrać. Wówczas możemy skorzystać z opcji pobrania danych podstawowych, więcej danych lub nawet zaplanować pobieranie. Kiedy proces ten zakończy się sukcesem, edytor automatycznie wyświetli nam informacje o zmienionych elementów. Pamiętajmy, że kolorem zielonym oznaczone są pobrane zmiany, kolorem fioletowym są oznaczone zmiany lokalne, wykonane z poziomu Edytora, a kolorem czerwonym oznaczane są konflikty pomiędzy elementami online, a tym co zostało wprowadzone na koncie.
Jak Edytor Google Ads ułatwia życie?
Edytor Google Ads może znacznie ułatwić życie wszystkim reklamodawcom. Dlaczego? Oto kilka, niezwykle istotnych powodów:
- dzięki niemu, możemy w szybki sposób wprowadzić wiele zmian, za pomocą edycji zbiorczej,
- dzięki Edytorowi Google Ads szybko wykonamy import i eksport plików, a także wprowadzimy zmiany na koncie,
- możemy przeglądać statystyki kampanii,
- możemy zarządzać wieloma kontami- edytować je i wyświetlać,
- możemy szybko wyszukać i zamienić tekst nawet w całych grupach reklam i kampaniach,
- szybko wykonamy kopiowanie i przenoszenie elementów pomiędzy kampaniami i grupami reklamowymi,
- mamy możliwość cofania wprowadzonych zmian i wprowadzenia ich ponownie,
- dzięki niemu możemy przesłać zapisane dane w wersji roboczej,
- możliwa jest praca na koncie w trybie offline.
Najważniejsze funkcje Edytora Google Ads
Do najważniejszych funkcji tego niesamowicie użytecznego narzędzia możemy zaliczyć:
- wykluczanie aplikacji mobilnych- z doświadczenia wiadomo, że reklamy w aplikacjach mobilnych słabo się sprzedają. W związku z tym reklamodawca może szybko i skutecznie wykluczyć reklamę z aplikacji mobilnej, dzięki czemu nie będą one już dłużej miejscem docelowym reklamy. Edytor Google Ads pozwala wykluczyć wszystkie aplikacje mobilne za pomocą jednej prostej operacji.
- import i eksport reklam z Google Sheets do Edytora Google Ads – to kolejna funkcja Edytora. Jeśli mamy przygotowane reklamy w Google Scheets i chcemy wrzucić je do Google Ads wystarczy użyć Edytora Google Ads. Wówczas dodaje się jeden wiersz i jeden element reklamy na kolumnę. Nic prostszego!
- kopiowanie harmonogramów w Google Ads – jeśli masz ustawiony harmonogram dla działalności, a nie możesz skopiować go do innej kampanii, znów z pomocą przychodzi Edytor Google Ads, dzięki któremu skopiujesz harmonogram kampanii- jej szkielet, ale nie skopiujesz zbędnej zawartości.
Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.