home/Blog/5 najpopularniejszych narzędzi w branży SEO
5 najpopularniejszych narzędzi w branży SEO 26.07. 2020

5 najpopularniejszych narzędzi w branży SEO

Branża SEO coraz bardziej zyskuje na popularności. Tematyką tą interesują się już nie tylko specjaliści od pozycjonowania i optymalizacji, lecz także szerokie grono właścicieli małych i dużych firm, którym zależy na tym, aby ich firmowa witryna była jak najlepiej oceniana przez booty i znalazła się na kluczowe frazy w czołówce naturalnych wyników wyszukiwania. Działania SEO prowadzone na własną rękę, bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, mogą być ryzykowne. Jeżeli jednak czujesz się na siłach, to poznaj darmowe narzędzia SEO, dzięki którym określisz kondycję strony internetowej i będziesz mógł zaplanować odpowiednie procesy optymalizacyjne.

Jak ułatwić sobie przeprowadzenie audytu SEO i optymalizacji witryny? Warto wykorzystać w tym celu sprawdzone programy do pozycjonowania. Propozycji na rynku jest wiele, poniżej wybraliśmy najpopularniejsze narzędzia SEO – zapoznaj się z nimi, a przekonasz się, o ile prostsza może być praca.

Ahrefs

Śmiało można powiedzieć, że jeżeli chodzi o narzędzia wykorzystywane przez pozycjonerów, to Ahrefs zajmuje silną pozycję w ścisłej czołówce. Program okaże się przydatny zarówno dla osób tworzących audyt SEO, jak i dla tych, którzy poszukują inspiracji w zakresie słów kluczowych. Jednak najważniejszą funkcjonalnością Ahrefs jest to, że pozwala sprawdzić profil linków konkretnej strony internetowej. W prosty sposób można przy jego pomocy dowiedzieć się, jakie strony linkują do wybranej domeny oraz jak na przestrzeni czasu przebiegał przyrost linków. To tylko wybrane funkcjonalności – analizie całości można poświęcić osobny artykuł.

SENUTO

W działaniach SEO kluczową rolę odgrywa analityka. Na podstawie wniosków wyciąganych z konkretnych danych, można w sposób szczegółowy zaplanować kolejne działania zmierzające do umieszczenia serwisu internetowego na jeszcze lepszych pozycjach w naturalnych wynikach wyszukiwania. SENUTO umożliwia tworzenie rozbudowanych raportów dotyczących między innymi analizy widoczności strony w Google. Pozwala monitorować pozycje fraz, a także podglądnąć, jak wyglądają działania prowadzone przez konkurencję. Dostęp do platformy jest płatny. Użytkownik ma do wyboru jeden z czterech wariantów abonamentowych. Najtańszy z nich to wydatek rzędu niecałych trzydziestu złotych. Propozycja ta jest skierowana szczególnie w stronę niewielkich przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają w sieci rozkręcać swój biznes. W tym przypadku klient może przeprowadzić analizę widoczności obejmującą 50 fraz na raport oraz jest w stanie monitorować jednocześnie do 20 fraz. Na drugim biegunie znajduje się abonament Advanced – obecnie, w promocji kosztuje niecałe 600 zł miesięcznie. Z rozbudowanych funkcji najbardziej zadowolone będą w tym przypadku agencje obsługujące działania SEO dla wielu klientów.

Nie jesteś pewny, czy to narzędzie będzie w Twoim przypadku pomocne? Który z oferowanych pakietów wybrać? Skorzystaj z darmowego dwutygodniowego testu i dopiero po tym czasie podejmij ostateczną decyzję.

Screaming Frog

Żaby przeważnie nie budzą zbyt pozytywnych skojarzeń. Screaming Frog jednak przełamuje najtrwalej zakorzenione stereotypy. Jest to program, który cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród specjalistów przeprowadzających zaawansowane audyty SEO. W przeciwieństwie do wielu innych aplikacji, w tym przypadku niezbędna jest instalacja oprogramowania bezpośrednio na komputerze. Użytkownik zyskuje szerokie możliwości dokładnej analizy struktury witryny internetowej. W zależności od swoich potrzeb możesz skorzystać z wersji darmowej lub zainwestować w opcję płatną, która umożliwia pozyskanie większej ilości danych. Obydwie wersje bez problemu uruchomią się w systemie Windows czy Mac OS. Jeżeli chcesz szybko i sprawnie przeanalizować kluczowe elementy onsite, dzięki którym będziesz mógł sporządzić szczegółowy raport po audycie SEO, to skorzystaj z możliwości oferowanych przez żabę. Informacje, jakie można uzyskać przy jego pomocy, to między innymi czas ładowania się strony, ilość linków wewnętrznych w serwisie, kwestie dotyczące struktury serwisu, czy tworzenie mapy strony.

Surfer SEO

To kolejne narzędzie dla pasjonatów SEO, z którym warto się zaprzyjaźnić, szczególnie że produkt powstał na polskim rynku. Jak go wykorzystać? Surfer SEO daje niezwykle szerokie możliwości w zakresie zbierania danych dotyczących konkurencji oraz pozwala na stworzenie optymalnej strategii pozycjonowania serwisu internetowego. Co istotne, w przeciwieństwie do wielu braterskich i siostrzanych propozycji, obsługa Surfer SEO nie powinna przysporzyć problemów. Intuicyjny panel zarządzania znacznie się do tego przyczynia. Warto wspomnieć również o stronie graficznej. Estetyczne wykresy stanowią doskonałą bazę dla prezentacji tworzonych pod kątem klientów – jest to gotowy materiał, który można zaprezentować bez konieczności dodatkowej obróbki.

Imponujący jest też obszar działania programu – w kilka chwil przeanalizuje pierwszą pięćdziesiątkę wyników wyszukiwania. Korzystanie z tej propozycji pozwala na znaczną oszczędność czasu, a także na znalezienie nowych możliwości optymalizacyjnych, dzięki którym witryna znajdzie się jeszcze wyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Google Search Console

W odróżnieniu od wcześniej prezentowanych narzędzi SEO, Google Search Console to propozycja całkowicie darmowa. Oczywiście jest jeden warunek – by móc w pełni korzystać z funkcjonalności programu, trzeba w nim założyć konto. Jest to jedna z aplikacji oferowanych przez Google. Z jej pomocą można w stosunkowo prosty sposób zarządzać witryną. Użytkownik korzystający z dobrodziejstw Google Search Console znajdzie w panelu dostęp do szeregu raportów pomocnych w wykrywaniu błędów w zarządzanej witrynie. W sposób szczególny warto wspomnieć o pewnej funkcjonalności tego narzędzia. Google Search Console pozwala jednym kliknięciem myszki dodać wybraną stronę (nową lub zaktualizowaną) do indeksacji przez roboty wyszukiwarki. Niezależnie od tego, czy interesuje Cię pozycjonowanie stron Olsztyn, lokalne pozycjonowanie Łódź, czy prowadzisz sklep online o zasięgu ogólnokrajowym – ten program z pewnością okaże się przydatny.

Programy do SEO – z których warto korzystać?

Powyżej zostały zaprezentowane popularne i wartościowe programy do SEO, które cieszą się dobrymi opiniami użytkowników. Niektóre z nich są płatne, z innych można korzystać całkowicie za darmo. Jest to tylko krótka lista zawierająca najciekawsze propozycje. Każdy, kto ma dużo większe potrzeby, zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych zawodowo i pragnie maksymalnie zoptymalizować swoje działania, może zapoznać się z szerszym katalogiem programów SEO, a jest ich przynajmniej kilkadziesiąt.

Softy SEO z każdym rokiem stają się coraz popularniejsze, a wszystko dzięki temu, że pozwalają na znaczną automatyzację codziennych działań. Z nimi nawet przygotowanie najbardziej szczegółowego raportu uwzględniającego techniczne SEO nie będzie żmudne i wyczerpujące! A może jednak przeraża Cię wizja samodzielnego zarządzania procesem pozycjonowania i optymalizacją stron internetowych? Powierz to nam! Jesteśmy Adcube – agencją z wieloletnim doświadczeniem!

Komentarze / 0

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.

Zostaw komentarz
Imię
Komentarz