Skuteczna reklama w serwisach społecznościowych

Zastanawiasz się jak ustawić reklamy na Facebooku? Przeczytaj artykuł i sprawdź, jak maksymalnie wykorzystać swój budżet reklamowy.

Jak ustawić reklamę na Facebook’u

Facebook Ads to niesamowite narzędzie reklamowe. To aplikacja, która posiada najbardziej zaawansowane możliwości targetowania. Możemy dokładnie określić, jaki użytkownik zobaczy nasz materiał reklamowy. Możemy wybierać spośród setek cech użytkowników. Jesteśmy w stanie określić ich wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania, a nawet sytuację rodzinną.

Pierwszym krokiem do ustawienia skutecznej reklamy na fb jest dokładne określenie naszej grupy docelowej. Musimy się zastanowić, kto jest modelowym odbiorcą naszego produktu lub usług. Następnie powinniśmy określić potrzeby tego odbiorcy.

Inaczej będzie wyglądała reklama skierowana do młodych mam, a inaczej do miłośników gier komputerowych. Od naszej grupy odbiorców zależeć będzie charakter prezentowanej treści oraz strona docelowa.

W ostatnich latach Facebook stara się również odpowiadać na potrzeby lokalnych biznesów. Możemy skonfigurować naszą reklamę tak, aby wyświetlała się wyłącznie dla osób w określonej odległości od siedziby firmy.

Reklama na facebooku to specyficzne połączenie zdjęcia (lub materiału video) z krótkim tekstem. Prezentowane zdjęcie powinno wzbudzać w odbiorcy pozytywne emocje oraz zachęcić go do dalszego zapoznawania się z zawartością. Tekst powinien być bogaty w zwroty call to action (np. zobacz, przekonaj się itd.)

facebook

Strona firmowa czy Fanpage?

Wielu przedsiębiorców rezygnuje z prowadzenia stron firmowych na rzecz fanpage’a. To pozornie korzystne rozwiązanie. W końcu stworzenie fanpage jest zdecydowanie prostsze oraz nic nie kosztuje. Jednak takie rozwiązanie ma też dużo minusów. Podstawowym z nich jest rezygnowanie z ruchu organicznego. Prowadząc fanpage nie mamy co liczyć na wysoki współczynnik darmowych odwiedzin.

Ponadto marketing internetowy polega na łączeniu ze sobą wielu elementów. Reklamy na Facebooku mogą zostać uzupełnione przez pasuje słowa kluczowe Google Ads. Ponadto warto zainwestować w email marketing. Do tego potrzebujemy strony internetowej.

Tworzenie stron internetowych daje też większą niezależność. Dzięki posiadaniu strony jesteśmy w stanie dostosowywać się do zmian na rynku.

W wypadku zwiększenia stawek za reklamę w jednym medium – możemy szybko przenieść się do innego. Płatny ruch reklamowy (kampanie Google Ads, Facebook Ads) warto uzupełniać darmowymi użytkownikami, inwestując między innymi w stosunkowo tańsze pozycjonowanie loklalne. W ten sposób osiągniemy dużo lepsze wyniki sprzedażowe.