home/Blog/SEM – co to jest, czym jest kampania sem i sem specialist?
SEM - co to jest, czym jest kampania sem i sem specialist? 13.12. 2021

SEM – co to jest, czym jest kampania sem i sem specialist?

Na rynku e-commerce trwa zażarta konkurencja. Z tego powodu skuteczny marketing internetowy jest wręcz kluczowy do osiągnięcia sukcesu. Dlatego warto wiedzieć, czym jest SEM, a więc kampanie realizowane w wyszukiwarce Google.

Dotarcie do klienta jest podstawą funkcjonowania każdego sklepu. W przypadku działalności w sieci dużą rolę odgrywa widoczność naszej strony oraz liczba pozyskiwanych wejść, które przekładają się na konwersje.

SEM – co to jest?

Jeśli zastanawiasz się nad tym, co to jest SEM, już spieszymy z wyjaśnieniem. Jest to marketing w wyszukiwarkach, polegający na różnych działaniach promocyjnych. Naszą stronę możemy promować w sposób naturalny oraz płatny, a wszystko obraca się wokół odpowiednio dobranych słów kluczowych. Należy podkreślić, że w działaniach SEM zawiera się szereg działań – optymalizacja stron, użycie płatnych reklam, pozycjonowanie, pozyskiwanie płatnych linków. Możliwości jest wiele, dlatego przedsiębiorcy często proszą o pomoc agencje marketingowe. Przy tak dużej konkurencji na rynku ważne jest doświadczenie oraz znajomość najbardziej skutecznych działań.

Można powiedzieć, że SEM odpowiada za cały proces marketingowy, ponieważ zawiera w sobie działania SEO oraz PPC. Jeśli te pojęcia niewiele ci mówią, spokojnie, wszystko wyjaśnimy.

Kampania SEM – co to jest?

Działania marketingowe są tak rozbudowane, że działanie po omacku może wyrządzić więcej szkód niż pożytku. Z tego powodu od samego początku powinniśmy mieć zaplanowany cały proces. W działaniach SEM wiele aspektów powinno się wzajemnie uzupełniać, dlatego tak istotne jest ustalenie kluczowych czynności zawczasu.

Celem kampanii SEM jest poprawa widoczności witryny internetowej w wyszukiwarce. Musimy podjąć takie działania, aby klientom było możliwie jak najłatwiej znaleźć nasz sklep w sieci. Do tego celu możemy wykorzystać instrumenty takie jak SEO, Google Ads, Facebook Ads czy content marketing.

Jak działa Google Ads?

Wchodząc na rynek e-commerce, warto wiedzieć, jak działa Google Ads. Jest to forma płatnej reklamy, która może nam pomóc w szybkim pozyskaniu klientów. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne jest zajmowanie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Na samym szczycie wyświetlają się wyniki płatne – to właśnie za nie odpowiada Google Ads.

Możemy skonfigurować nasze reklamy w taki sposób, aby wyświetlały się konkretnym grupom odbiorców. W ten sposób spersonalizujemy nasze treści, dzięki czemu istnieje większe prawdopodobieństwo tego, że zainteresują one potencjalnych klientów.

Należy podkreślić, że jest to prawdopodobnie najszybsza forma marketingu internetowego. Tak naprawdę efekty możemy zaobserwować już następnego dnia. O ile oczywiście wszystko zoptymalizujemy w odpowiedni dla nas sposób. Jeśli nie wiemy, w jaki sposób zabrać się za Google Ads, możemy skorzystać z usług agencji marketingowych. Ich doświadczenie może okazać się przydatne, ponieważ jeśli źle skonfigurujemy nasze reklamy, mogą nie wygenerować one pożądanego przez nas ruchu.

Co to Facebook Ads?

W dzisiejszych czasach ciężko jest znaleźć osoby, które nie korzystałyby choćby sporadycznie z Facebooka. Na tym portalu społecznościowym przebywa wielu potencjalnych klientów dla twojego sklepu. Trzeba jednak w jakiś sposób do nich dotrzeć. Tutaj również mamy możliwość skorzystania z reklam, które przyciągną nowych odbiorców do naszej witryny internetowej.

Reklamy sponsorowane mogą pojawić się w tak zwanym news feedzie. Gdy użytkownicy przeglądają najnowsze aktywności swoich znajomych lub nowe wpisy na grupach, w międzyczasie wyświetlają im się reklamy. Tutaj również mamy wiele możliwości personalizacji. Możemy określić grupę docelową, wskazać cel naszej kampanii, określić, w jakich miejscach ma pojawiać się reklama.

Facebook udostępnia nam wiele informacji odnośnie skuteczności naszych kampanii, dzięki czemu możemy ustalić, jakie udoskonalenia warto wdrażać, aby efektywniej pozyskiwać nowych klientów.

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Wiele mówimy o płatnych reklamach, jednak nie możemy zapominać o ruchu organicznym, który również jest częścią SEM. SEO, bo o nim mowa, poprawia widoczność naszej strony w wyszukiwarce. Jest to zdecydowanie dłuższy proces, jednak zdecydowanie wart swojego czasu. Warto pozyskiwać klientów za pomocą ruchu organicznego, ponieważ są to klienci pozyskani niskim (a czasem nawet i zerowym) kosztem.

Pozycjonowanie stron internetowych polega na poprawie pozycji naszego sklepu w wyszukiwarce Google. Użytkownicy szukają naszych produktów i usług, wpisując konkretne frazy w wyszukiwarce. Naszym zadaniem jest ustalenie, jakie są to frazy, a następnie optymalizacja naszej strony pod kątem tych haseł. Nie jest to oczywiście proste zadanie, często musimy wdrożyć w naszym sklepie pewne poprawki, zoptymalizować treść, a do tego pozyskać linki zewnętrzne, które pomogą nam w poprawie widoczności. Właśnie dlatego SEO jest czasochłonne, jednak efekty zdecydowanie nam to wynagradzają.

Specjalista SEM – co to znaczy?

Marketing internetowy jest rozbudowany i złożony. Z tego powodu osobom niedoświadczonym ciężko jest odnaleźć się w ciągle zmieniającym się rynku. Właśnie dlatego wiele firm decyduje się na powierzenie kwestii związanych z SEM specjalistom.

Do obowiązków specjalisty SEM należy tworzenie strategii marketingowych. Taka osoba musi znaleźć odpowiednie słowa kluczowe, a następnie ustalić, jakie działania trzeba będzie wdrożyć. Ważne jest optymalne skoordynowanie wszystkich procesów, aby uzyskać możliwie jak najlepsze wyniki.

Taka osoba powinna posiadać odpowiednie umiejętności techniczne oraz analityczne. Ważne są również umiejętności miękkie, ponieważ komunikacja także odgrywa istotną rolę. Kolejną kwestią jest otwartość na nieustanną naukę. Świat marketingu zmienia się dosłownie z dnia na dzień. Konkurencja nie śpi, algorytmy są aktualizowane, a nam zależy na wynikach – dlatego jest to odpowiedzialna praca, która z całą pewnością nie należy do najłatwiejszych.

Co należy do obowiązków specjalisty SEM? Możemy wymienić kilka najbardziej istotnych zadań. Z całą pewnością jest to:

  • Tworzenie kampanii reklamowych oraz ich optymalizowanie

  • Zarządzanie kosztami – zależy nam na uzyskaniu jak najlepszych wyników w założonym budżecie

  • Śledzenie i raportowanie kampanii

  • Ustalanie słów kluczowych optymalnych dla danego klienta

  • Analizowanie działań konkurencji

W tym wszystkim ważne jest również śledzenie aktualnych trendów. Czasem trzeba zmienić stosowane dotychczas metody, ponieważ mogą one nie być już wystarczająco dobre. Z tego powodu jest to praca, która jest wymagająca, jednak daje również ogromne poczucie satysfakcji, gdy okazuje się, że podjęte działania były skuteczne.

Wyraźnie widać, dlaczego warto korzystać z usług agencji marketingowych. Przedsiębiorcom często brakuje odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia. Działania marketingowe kosztują, dlatego tym bardziej nie warto wyrzucać pieniędzy w błoto. Czasem lepiej od razu powierzyć obsługę całego procesu specjalistom. W ten sposób zwiększamy swoje szanse na osiągnięcie sukcesu, a do tego wiemy, że dobrze inwestujemy nasze pieniądze.

Działania SEM są niezwykle rozbudowane. Oferują nam jednak ogromne możliwości. Jeśli dobrze zaplanujemy naszą strategię, możemy szybko powiększyć grupę naszych odbiorców. Niektóre działania wymagają czasu, inne zaś mogą przynieść natychmiastowe efekty. Warto budować różne kanały marketingowe, aby te wzajemnie się uzupełniały. W ten sposób możemy zmaksymalizować zyski.

Komentarze / 0

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.

Zostaw komentarz
Imię
Komentarz