Remarketing w Google Ads – Dowiedz się czym jest, jak działa i jakie ma plusy oraz skieruj reklamę do osób, które odwiedziły już twoją stronę internetową

Remarketing Google Ads jest jedną z bardziej pomijanych opcji tego systemu reklamowego. Dzięki niej możemy jednak dotrzeć do klientów, którzy odwiedzili naszą stronę internetową oraz tylko im wyświetlić reklamę – często stworzoną specjalnie dla nich jako osób, które znają już naszą firmę. Remarketing Google Ads jest prosty do przeprowadzenia, odbywa się prawie identycznie co tworzenie standardowej reklamy dla wszystkich osób i posiada wiele korzyści. Czym jest i jak możemy wykorzystać remarketing? Na te pytania odpowiadamy poniżej.

Czym jest remarketing Google Ads?

Remarketing Google Ads to inaczej reklama wtórna. Jest to emitowanie reklamy Google i poprzez system reklamowy Google Ads jedynie osobom, które były już na naszej stronie internetowej i weszły w interakcję z naszą marką. Osoby takie mogą być naszymi klientami lub użytkownikami, którzy byli na naszej stronie, ale nic nie kupili. Wykorzystujące remarketing w systemie reklamowym Google Ads osoby takie przeglądając internet, zobaczą właśnie naszą reklamę. Sam remarketing przebiega dokładnie tak samo, jak reklamowanie się standardowo. Jedyną różnicą jest wybór grupy odbiorców, którą określa się na podstawie tagu remarketingowego zainstalowanego na naszej stronie, który zbiera informacje o osobach wchodzących na nią. Celem remarketingu jest odseparowanie takiej grupy osób oraz przygotowanie konkretnej – bardziej dostosowanej i efektywnej reklamy dla takich osób.

Remarketing posiada wiele plusów, jest prosty w przeprowadzeniu oraz nie musimy dokonywać dodatkowych płatności za sam fakt wykorzystywania remarketingu. Od technicznej strony również możemy remarketing przeprowadzić samodzielnie i nie jest on niezwykle kłopotliwy.

Ogólnie istnieje kilka typów remarketingu. Każdy z nich będzie dotyczył nieco inny zachowań użytkowników, którzy przebywali na naszej strony internetowej. Dzięki temu naszą reklamę możemy skierować do osób, które jedynie ją odwiedziły, ale i również osób, które zachowywały się w konkretny sposób lub przeglądały konkretne produkty i podstrony serwisu. Zainstalowany tag remarketingowy na naszej stronie internetowej tworzy standardową listę, którą możemy następnie segregować i kategoryzować tak jak przy tworzeniu zwykłej reklamy. Pewnego rodzaju ciekawostką jest fakt, że remarketing możemy również stosować względem osób, które wchodziły w interakcje z naszym kanałem na YouTube i naszymi materiałami wideo.

Dlaczego warto korzystać z remarketingu?

Dlaczego warto korzystać z remarketingu?

Jeśli zastanawiamy się nad wykorzystywaniem remarketingu w naszych działaniach promocyjnych, istnieje wiele powodów, dla których warto uczynić taki krok. Pierwszym powodem, dla którego warto korzystać z remarketingu, jest możliwość dotarcia do konkretnej wyselekcjonowanej grupy osób. Osoby te są zainteresowane naszą witryną i daną tematyką. Rozważały już zakup w naszym sklepie online oraz dopuszczały taką myśl ogólnie.

Posiadając listy osób, które zachowywały się w konkretny sposób, wchodząc w interakcje z naszą marką, możemy stworzyć bardzo dobrze dopasowaną reklamę do nich np. domykającą sprzedaż i wykorzystując odpowiednie argumenty. Zamiast emitować reklamę ogólną np. informującą czym zajmuje się nasza marka itp. dzięki skierowaniu reklamy do konkretnych odbiorców, będziemy mogli liczyć na dużo większą efektywność i skuteczność naszych działań oferując konkretny produkt.

Reklamując się i przypominając w grupie osób zainteresowanych, osiągniemy również większą skuteczność, niż reklamując się w grupie osób, które jedynie mogą być potencjalnie naszymi klientami.

Posiadając listy remarketingowe możemy również co pewien czas regularnie przypominać się osobom znającym naszą markę oraz pogłębiać naszą znajomość i budować pozytywne relacje między naszą marką a nimi.

Remarketing nie jest trudny do przeprowadzenia, tak samo jak kampania produktowa Google Ads. Możemy zrealizować do samodzielnie lub skorzystać z oferty wielu agencji interaktywnych lub SEO. Bardzo dużym plusem remarketingu jest również fakt, że możemy korzystać z niego elastycznie i dowolnie dokładnie tak samo jak ze standardowej reklamy w Google Ads. do dyspozycji otrzymujemy również te same opcje i narzędzia jak przy normalnej reklamie w tym systemie, dzięki czemu nie musimy obawiać się żadnych ograniczeń ze względu na to, że kierujemy reklamę do osób odwiedzających naszą stronę internetową. Poprzez to będziemy mogli również stworzyć bardzo ciekawą i dobrze dopasowaną reklamę od strony formy.

Google Ads i tworzenie podstawowej reklamy

Aby móc korzystać z remarketingu w Google należy stworzyć podstawowe konto w systemie Google Ads. Dzięki niemu będziemy mogli wybrać rodzaj promocji i ustalić, czy będzie to płatny wynik wyszukiwania, baner reklamowy na zewnętrzny serwisach partnerów Google czy można reklama wideo na YouTube. Samodzielnie również określimy stawki oraz sposób rozliczenia się czy wszystkie inne parametry dotyczące kampanii reklamowej oraz formy reklamy. Kampanią marketingową zarządzać możemy dokładnie tak samo jak tą standardową. Z systemu Google Ads skorzystać mogą wszystkie osoby niezależnie od tego, czy są osobami prywatnymi czy prowadzą duże marki.

Jak od technicznej strony zainstalować tag remarketingowy?

Jeśli zdecydowaliśmy się na skorzystanie z remarketingu, ostatnim krokiem jest zainstalowanie tagu remarketingowego. Google na naszej stronie internetowej. Ogólnie cała operacja polega na uzyskaniu kodu HTML w systemie reklamowym Google Ads oraz wklejenie go na naszą witrynę w odpowiednim miejscu. Cały proces możemy przeprowadzić samodzielnie, pobierając kod i go implementując lub możemy pobrać gotową instrukcję dla webmastera naszej witryny wraz z unikalnym kodem i przekazać ją osobie, która zajmuje się naszą stroną internetową.

Poszczególne kroki i proces step by step są dokładnie opisane w samouczku Google i mogą zmieniać się z czasem np. z okazji aktualizacji systemu reklamowego. W samouczku znajdziemy jednak wszystkie poszczególne kliknięcia, które musimy wykonać od uruchomienia systemu Google Ads do wklejenia kodu HTML na naszą stronę internetową.