
Remarketing na Facebooku — Reklamujesz się na FB? Emituj reklamę na FB osobom, które były na Twojej stronie www
Remarketing na Facebooku to jedna z najskuteczniejszych i najlepszych kampanii reklamowych, jakie możemy uruchomić w internecie. Korzyści płynące z reklamowania się na FB połączone z reklamą dynamiczną sprawiają, że z tej opcji decyduje się korzystać coraz więcej osób. Remarketing może zatem dawać nam wiele korzyści i pomagać pozyskiwać nowych klientów, wśród tych osób które były już na naszej witrynie i znają naszą markę. Czym zatem jest to ciekawe rozwiązanie? Jak instaluje się pixel Facebooka? Dlaczego, warto i kiedy należy uruchomić remarketing? Odpowiedzi na wszystkie pytania prezentujemy poniżej.
Czym jest remarketing na Facebooku?
Remarketing na Facebooku to marketing wtórny lub reklama dynamiczna. Niezależnie od nazewnictwa jest to wyświetlanie reklam przy pomocy systemu reklamowego Facebook Ads osobom, które były kiedyś na naszej stronie internetowej i odwiedziły ją w przeszłości. Ściślej ujmując remarketing jest zbieraniem informacji o użytkownikach naszej strony i tworzeniem listy takich użytkowników, do których następnie kierujemy reklamę na Facebooku. Sam remarketing na FB jest darmowy. Możemy przeprowadzić go samodzielnie lub zlecić to zadanie agencji marketingowej. Uruchamia się go w standardowej kampanii na FB Ads, a jedyną różnicą jest wybór grupy docelowej. W tym miejscu podczas tworzenia reklamy wybieramy odbiorców niestandardowych i wybieramy listę utworzoną przez pixel.
Sam remarketing ma wiele zalet zarówno ogólnych typowych dla reklamy wtórnej jak i dla emitowania reklam na Facebooku, które prezentujemy poniżej. Możemy wdrażać go niezależnie oraz w pełni legalnie. Remarketing ogólnie bazuje na przypominaniu się użytkownikom, którzy znają już naszą markę i łatwiejszej sprzedaży produktów właśnie im, aniżeli osobom, które nigdy nie miały styczności z naszą witryną czy firmą.
Instalacja i kwestie techniczne remarketingu na Facebook
Aby wdrożyć remarketing na Facebooku, należy zacząć od zainstalowania pixela na naszej stronie www. Zadanie to jest bardzo proste, gdyż w ustawieniach systemu reklamowego Facebook Ads pobieramy jedynie kod HTML, który wklejamy w nagłówek naszej strony głównej. Możemy zrobić to, posiadając własną witrynę lub też np. gdy prowadzimy witrynę w kreatorze. Gdy nasza witryną zajmuje się specjalista lub agencja, musimy dostarczyć kod takiej osobie. Po dodaniu kodu HTML do naszej strony wystarczy wysłać ruch testowy na naszą witrynę odpowiednim kliknięciem na FB i sprawdzić czy zostanie on wykryty w systemie reklamowym. Jeśli się tak stanie, nasz pixel FB jest zainstalowany, a my możemy korzystać z remarketingu.
Porada: Poszczególne kroki mogą różnić się w zależności od aktualizacji FB Ads, urządzenia z którego korzystamy czy sposobu korzystania z FB. W podręczniku Facebooka w dziale Remarketing znajdziemy jednak zawsze aktualne kroki — Step by Step i dokładny opis całego procesu.
Jeśli już zainstalujemy pixel i działa on pewien czas, możemy zacząć korzystać z tej formy reklamy. W systemie reklamowym Facebook Ads wystarczy stworzyć zwykłą kampanię reklamową, a w momencie ustalania grupy odbiorców wybrać źródło jako grupa niestandardowa i pixel Facebooka. Na FB możemy również tworzyć różne listy użytkowników w zależności od odwiedzanych podstron czy zachowań lub skorzystać z całościowej listy wszystkich osób, które kiedykolwiek weszły na naszą witrynę. Samą grupę możemy również standardowo zawężać, korzystając ze wszystkich dostępnych standardowo parametrów takich jak wiek, płeć, i zainteresowania itp., które określamy przy zwykłym targetowaniu reklamy.
Dlaczego warto?
Remarketing ogólnie posiada wiele plusów i korzyści. Z pewnością jest to możliwość tworzenia listy osób, odwiedzając naszą stronę. Dzięki temu możemy na bieżąco przypominać się takim osobom i budować więź z marką czy pozytywny wizerunek marki. Osoby znające już naszą witrynę i widząc często naszą reklamę w przyszłości wybiorą markę, którą znają lepiej od marki całkowicie nieznanej. Remarketing to też większa sprzedaż, gdyż dużo łatwiej jest przekonać do zakupu osobę, która interesuje się daną kategorią, wyszukała naszą witrynę i przegląda ją aniżeli osobę, która jedynie potencjalnie może być zainteresowana danym produktem, gdyż nie wiemy czy jest tak naprawdę. Remarketing to też możliwość tworzenia spersonalizowanych reklam dla osób, które przeglądały konkretne działy lub zachowywały się na stronie w konkretny sposób. Pomoże to zaoferować poszczególnym osobom konkretne rozwiązania i zwiększy współczynnik sprzedaży.
Remarketing na Facebooku to również zalety związane z samym reklamowaniem się na tym portalu społecznościowym. Reklamy na nim są prezentowane w odpowiedni sposób — nienachalny i nie nagabujący. Dzięki temu możemy liczyć na pozytywne odbieranie naszej firmy, a użytkownicy FB już od dawna są przyzwyczajeni do treści reklamowych, które nie przeszkadzają w korzystaniu z portalu. Reklamy na FB to także możliwość dotarcia do bardzo dużej grupy osób odwiedzających naszą witrynę, gdyż jest to największy portal społecznościowy na świecie Przeważnie większość osób będących kiedyś na naszej witrynie, korzysta zatem z tego portalu. Reklama na FB pozwala również na tworzenie spersonalizowanych reklam dzięki wielu formom promocji — od tekstowej poprzez graficzną do wideo i banerowych czy karuzelowych włącznie. Poprzez to będziemy mogli odpowiednio zaprezentować nasz produkt i skłonić odbiorców do zakupu.
Kiedy warto uruchomić remarketing na FB?
Remarketing na Facebooku, warto uruchamiać szczególnie w kilku przypadkach. Z pewnością jest to sytuacja kiedy posiadamy stronę internetową z dużą ilością i użytkowników. Remarketing jest zatem dobrą okazją, aby wykorzystać ten ruch i raz jeszcze zaproponować sprzedaż produktów osobom, które ją odwiedzały. Nawet mały odsetek sprzedaży w tej grupie wygeneruje dodatkowe zyski. Remarketing dzięki wielu korzyściom jest wskazany gdy budujemy profesjonalną markę, aby był uzupełnieniem wszystkich działań marketingowych i zwiększał sprzedaż. Reklama dynamiczna to też dobry sposób na sprzedaż jeśli działamy w branży, w której bardzo trudno pozyskuje się nowych klientów i dotarcie do osób zainteresowanych daną branżą np. niszową jest na wagę złota.
Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.