Remarketing. Jakich błędów unikać?
Czy wiesz, że z pozoru drobne błędy w reklamach remarketingowych mogą prowadzić do znacznego spadku efektywności Twojej kampanii? Dziś przedstawimy listę najpopularniejszych problemów, dzięki czemu będziesz mógł je wyeliminować i sprawić, że Twoja kampania remarkeitngowa stanie się ona o wiele bardziej skuteczna. Jesteś ciekawy jakie to błędy? No to zaczynamy!
Brak zawężania grupy odbiorców
Stosowanie domyślnych list odbiorców to jeden z podstawowych błędów – dlaczego? Odpowiedź jest prosta: są one zbyt ogólne i skutkują tym, że koszt kampanii remarketingowej, będzie nieadekwatnie wysoki, w stosunku do zysków, jakie możemy dzięki niej osiągnąć. Tego typu problem dotyczy głównie dużych stron internetowych, które odwiedzane są przez naprawdę sporą liczbę ludzi. Brak zawężenia grup odbiorców prowadzi w tym przypadku do szybkiego wyczerpana się budżetu przeznaczonego na remarketing.
UWAGA!
W przypadku kiedy Twoja strona internetowa jest relatywnie nowa, problem może być odwrotny, a więc błędem, który popełniasz, jest zbyt duże zawężanie grupy odbiorów. Trzeba sobie bowiem zdawać sprawę z tego, że jeżeli grupa odbiorców liczy mniej niż 1000 użytkowników, to reklama może się w ogóle nie uruchamiać, przez co remarketing straci w ogóle swój sens. Choć tego typu sytuacje są zdecydowanie rzadsze niż zbyt duże grupy odbiorców, to jednak również i ten problem warto mieć na uwadze.
Niedopasowywanie treści do grup odbiorców
Remarketing powinien polegać przede wszystkim na prezentowaniu treści, które będą odpowiedzią na potrzeby odbiorcy (osoby z listy remarketigowej). Problem niedopasowania treści do grupy odbiorców związany jest głównie z tworzeniem jednej uniwersalnej reklamy dla wszystkich list – to duży błąd! Przykładowo, jeżeli reklama kierowana ma być do odbiorcy, który dobrze zna Twoją markę i np. dokonał już zakupów, warto wykorzystać ten fakt, okazując dla niego sympatię, poprzez chociażby reklamę zawierającą emotikony czy informującą o zniżkach dla stałych klientów. W przypadku odbiorców, którzy np. tylko raz odwiedzili naszą witrynę, reklama powinna wyglądać już nieco inaczej – nie powinniśmy pozwalać sobie na zbyt dużą poufałość, a raczej powinniśmy wzbudzić zainteresowanie marką, która być może wciąż nie istnieje w ich świadomości.
Personalizacja przekazu to bardzo ważna rzecz, jeżeli chodzi o remarketing i zdecydowanie warto dbać o ten aspekt kampanii marketingowej, nie tylko w przypadku remarketingu.
Brak wykluczeń
Dobrze przemyślana strategia remarketingowa powinna sprawić, że odbiorcy, którzy „nie przynoszą zysków” zostają z niej wykluczeni. To konieczne działanie, ponieważ pozwala ono wykorzystać fundusze na te osoby, które decydują się na konwersję i które mogą przynosić zyski.
Jeżeli chodzi o wykluczenie, to warto tutaj wspomnieć o jednym, bardzo często pojawiającym się błędzie: Użytkownik, który dokonał już zakupu na Twojej stronie internetowej, dalej jest „śledzony” reklamą, przedstawiającą produkt, który został już przez niego wcześniej zakupiony. Takie działanie nie ma zupełnie sensu i może sprawić, że klient poczuje się przez nas osaczony, a tego byśmy przecież nie chcieli…
Jeszcze jedna kluczowa kwestia to strony internetowe, na których pojawiają się reklamy – warto zadbać o to, aby remarketing nie dotyczył witryn, które tematem w ogóle nie odpowiadają prowadzonej przez nas działalności – taka reklama wygląda po prostu nienaturalnie i może odnieść odwrotny skutek do zamierzonego.
Zamęczanie użytkowników ciągle pojawiającymi się reklamami
Jeżeli chodzi o remarketing, niezwykle ważną sprawą jest, aby nie zniechęcić do siebie odbiorcy – jak to zrobić? Przede wszystkim nie powodować sytuacji, w której reklama wyświetlałaby się więcej niż 3 do maksymalnie 5 razy dziennie. W tej sytuacji obowiązuje zasada: mniej znaczy więcej. Trzeba zdawać sobie sprawę, że jeżeli użytkownik nie klika w reklamę po kilku wyświetlaniach, to prawdopodobnie nie kliknie w nią wcale. Zbyt nachalna reklama z pewnością nie spowoduje, że zmieni on zdanie.
Podsumowanie
Nikogo nie trzeba chyba specjalnie przekonywać co do tego, jak szerokie możliwości oferuje remarketing. Żeby jednak miał on sens, musi być prowadzony w sposób przemyślany, tak aby doprowadził do zwiększenia zysków w firmie, a nie tylko do generowania coraz to większych kosztów związanych z reklamą. Znając kilka najczęściej popełnianych błędów, masz szansę skutecznie ich uniknąć i sprawić, że pozytywne efekty Twojej kampanii remerketingowej będą naprawdę satysfakcjonujące. Powodzenia!
Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.