home/Blog/Remarketing – co to jest i jak działa?
Remarketing – co to jest i jak działa? 13.12. 2021

Remarketing – co to jest i jak działa?

Remarketing jest pojęciem, o którym będziemy słyszeć coraz częściej. Rozwój rynku e-commerce sprawił, że walka w sieci o klienta jest bardziej wymagającym zadaniem niż kiedykolwiek wcześniej. Wiele firm przekonało się, że metody, które niegdyś były wyjątkowo skuteczne, dziś są już niewystarczające. W branży marketingowej dobrze sprawdza się powiedzenie mówiące o tym, że ten kto stoi w miejscu, ten tak naprawdę się cofa.

Co to jest remarketing?

W dobie tak wielkiego rozwoju rynku e-commerce wiele agencji marketingowych nieustannie poszukuje sposobów na poprawę skuteczności swoich działań. Konkurencja jest duża i silna, a więc każda pomyłka może okazać się kosztowna. Wiele osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, że do „pomyłek” można zaliczyć również kurczowe trzymanie się metod, które w branży stosowane są od lat.

Dlatego właśnie do osiągnięcia sukcesu kluczowy może okazać się remarketing. Tylko czym on w zasadzie jest? Zastanawiając się nad tym, co to jest remarketing, powinniśmy od razu skupić się na przykładach. Definicja tego hasła jest bowiem bardzo ogólna, a przez to nie pokazuje pełni potencjału, jaki drzemie w tej metodzie

Mówiąc jednak w dużym skrócie, remarketing jest sposobem na dotarcie do osób, które już kiedyś odwiedziły naszą stronę. Często wchodzimy na witrynę danego sklepu, przeglądamy produkty, jednak koniec końców nie decydujemy się na zakup. Zadaniem remarketingu jest sprawienie, abyśmy w przyszłości wrócili do danego sklepu i tym razem zakupili produkt bądź usługę.

Jak działa remarketing?

Wszystko opiera się na… ciasteczkach, czyli plikach cookie. Gdy odwiedzamy sklep internetowy, skrypt zapisuje sobie informację o nas. Jeśli dążymy do skutecznego remarketingu, każda podstrona naszej witryny powinna mieć oddzielny skrypt, aby w reklamach Google Ads zaproponować produkt, który najbardziej zainteresował danego użytkownika.

Schemat remarketingu prezentuje się następująco:

  • Użytkownik odwiedza sklep internetowy
  • Przeglądarka rejestruje odwiedziny za pomocą plików cookies
  • Użytkownik przeglądając inne strony widzi reklamy sklepu, który odwiedził wcześniej
  • Internauta wraca na stronę odwiedzanego wcześniej sklepu, ponieważ zainteresowała go reklama

Być może zastanawiasz się nad tym, co to Google Ads. Otóż jest to system, który pozwala na wyświetlanie reklam tekstowych, graficznych czy też w formie wideo. Wiele firm decyduje się na taką formę marketingu, ponieważ daje ona bardzo szybkie rezultaty, jeśli w odpowiedni sposób skonfigurujemy cały proces.

Nasz produkt pojawi się w wyszukiwarce Google nad wynikami organicznymi. Z roku na rok użytkownicy coraz chętniej klikają w reklamy Google Ads, dlatego jest to niezwykle skuteczna metoda na pozyskiwanie klientów. Nie ma co ukrywać, gdy korzystamy z wyszukiwarki, przeważnie klikamy w pozycje, które wyświetlają się na szczycie listy wyników. Google Ads umożliwia nam zajęcie najwyższych lokat w zamian za uiszczenie opłaty.

Warto wspomnieć również o tym, jak remarketing działa na pozycjonowanie lokalne. Niektóre produkty czy usługi chcemy oferować jedynie osobom znajdującym się w naszej okolicy. Co ciekawe, osoby, które szukają produktu, używając przy tym fraz lokalnych, są bardziej skłonni do dokonania zakupu. Statystki prezentują się w tym wypadku następująco:

  • Czterech na pięciu użytkowników, którzy użyli wyszukiwania lokalnego, zdecydowało się na zakup w późniejszym czasie. Często pomagał w tym skuteczny remarketing.
  • Aż 88% posiadaczy smartfonów chętnie korzysta z fraz lokalnych.
  • 56% użytkowników korzysta z wyszukiwania lokalnego podczas podróżowania.

To pokazuje, że remarketing może zostać powiązany z pozycjonowaniem lokalnym. Klienci wiedzą, czego potrzebują, dlatego przypomnienie im o naszej stronie może skończyć się konwersją. Pomaga to również w budowaniu świadomości naszej marki.

Kolejnym zagadnieniem, które powinieneś kojarzyć, jest SEM. Jeśli nie wiesz, co to jest SEM i jakie niesie korzyści, spieszymy z wyjaśnieniem. Jest to rodzaj marketingu internetowego – polega on na podejmowaniu szeregu działań w celu promocji naszej strony. Jest to proces, który może znacznie poprawić widoczność naszego sklepu w sieci. Na SEM składa się zarówno budowanie ruchu organicznego za pomocą działań SEO, jak i korzystanie z płatnych reklam PPC.

Remarketing również wpisuje się do metod stosowanych w ramach działań SEM. Dziś o klienta trzeba walczyć na różne sposoby – dlatego wiele agencji marketingowych wie, że remarketing jest działaniem wartym rozważenia.

Dlaczego stosować remarketing?

Dlaczego stosować remarketing?

Wiemy już, że remarketing bywa naprawdę skuteczny, jednak kiedy najlepiej jest go wdrożyć? Cóż, tutaj zdania są podzielone. Wiele zależy od charakteru sklepu oraz produktu, który ten oferuje.

Gdy wiesz już, co to remarketing, możesz poznać korzyści z niego płynące. A te prezentują się niezwykle korzystnie:

  • Masz wpływ na to, kiedy reklama wyświetli się użytkownikom. W ten sposób masz kontrolę nad procesem marketingowym. Niektórzy chcą, aby ich produkt pojawił się użytkownikowi przed oczami możliwie jak najszybciej. Inni uważają, że reklamę najlepiej będzie pokazać dopiero po pewnym czasie, gdy klient już będzie gotowy na podjęcie decyzji.
  • Nasze działania nie są przypadkowe. Możemy stworzyć listy uwzględniające konkretne cele reklamowe. Do każdego użytkownika możemy podejść w sposób indywidualny – dzięki temu lepiej dopasujemy treści, które będą mu się wyświetlały. W ten sposób zwiększamy szanse na jego powrót do naszego sklepu. A jeśli klient do nas wraca, to prawdopodobnie po to, aby tym razem dokonać zakupu.
  • Analiza działań i efektów. Często bywa tak, że choć metoda jest dobra, to odpowiednie jej opanowanie wymaga czasu oraz wprawy. Gdy zastosujemy remarketing, będziemy w stanie zbierać informacje o użytkownikach oraz podejmowanych przez nich działaniach. Ta wiedza pozwoli nam na uskutecznienie naszych działań, dzięki czemu lepiej dopasujemy nasze działania do preferencji naszej grupy docelowej.

Czy remarketing zawsze będzie skuteczny? Cóż, to zależy od charakteru naszego biznesu oraz jakości podejmowanych przez nas działań. Z całą pewnością jest on jednak metodą wartą rozważenia. W dobie gigantycznego rozwoju rynku e-commerce istotne jest posiadanie różnych kanałów sprzedaży. Remerketing w przypadku niektórych branż bywa naprawdę skuteczny, co naturalnie przekłada się na zyski.

Komentarze / 0

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.

Zostaw komentarz
Imię
Komentarz