Pozycjonowanie Bydgoszcz

Pozycjonowanie stron internetowych to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie ruchu na swojej stronie oraz na promocję firmy w internecie. Konkurencja jest dziś bardzo duża, dlatego samo stworzenie witryny firmy nie jest wystarczające, aby móc wykorzystać pełny potencjał internetu. Pozycjonowanie to podstawa internet marketingu, ale zanim ktokolwiek zacznie współpracę z agencją, warto zapoznać się z podstawowymi informacjami o SEO i pozycjonowaniu.

Czym jest pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej to zbiór działań, które są ukierunkowane na zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania i poprawę jej pozycji w darmowych wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google biorą pod uwagę ok. 400 czynników. Agencje SEO w procesie pozycjonowania dokonują zmian bezpośrednio na stronie (SEO on-site) oraz poza nią (SEO off-site). Mimo że każdy rodzaj pozycjonowania ma takie same podstawy, niektóre działania jak np. pozycjonowanie long tail, wymaga nieco innych strategii.

Pozycjonowanie long tail

Pozycjonowanie long tail to jedna ze strategii pozycjonowania, która bazuje na poprawianiu pozycji strony przy słowach kluczowych o tzw. długim ogonie. Są to rozbudowane frazy, które zazwyczaj składają się z co najmniej 5 wyrazów. Długie zapytania są zazwyczaj mniej konkurencyjne, a internauci, którzy ich wyszukują, znacznie bliżsi do zakupu – wpisanie złożonego zapytania wskazuje na to, że są już zapoznani z tematem lub produktami i wiedzą czego potrzebują. Pozycjonowanie Olsztyn idealnie sprawdza się w przypadku nowych stron, które mogą mieć trudności w rywalizacji dla ogólnych słów kluczowych.

Lokalne pozycjonowanie Bydgoszcz

Pozycjonowanie lokalne (z ang. local SEO) to kolejny rodzaj pozycjonowania. W tym przypadku mam do czynienia z działaniami, które mają za zadanie zwiększenie widoczności strony www oraz pozycji firmy w mapach Google dla lokalnych wyników wyszukiwania. Wyniki związane z konkretną lokalizacją są coraz częściej pożądane przez internautów, ponieważ ostatnie lata to coraz większa personalizacja i regionalizacja wyników wyszukiwania. Kiedy użytkownik w Krakowie szuka salonu fryzjerskiego, otrzyma wyniki wyszukiwania, w których na pierwszych pozycjach będą strony salonów w najbliższej okolicy.

Nasza firma pozycjonująca strony z Bydgoszczy oferuje usługi Local SEO klientom, którzy prowadzą działalności gospodarcze mające klientów tylko w jednej okolicy – regionie, mieście, a nawet dzielnicy. Do takiej grupy firm należą m.in. salony fryzjerskie, kancelarie adwokackie, biura nieruchomości, sklepy tematyczne, restauracje, kliniki lekarskie, warsztaty samochodowe i wiele innych.

Google Maps (Mapy Google)

Nasza agencja SEO z Bydgoszczy oraz nasz dział pozycjonowania w Elblągu zajmują się szerokim zakresem działań, które prowadzą do poprawy pozycji strony w internecie oraz do ogólnego budowania marki. W tym celu wykorzystujemy pozycjonowanie strony na Mapach Google. Przy wyszukiwaniu lokalnym, obok linków do stron, po prawej stronie znajduje się mapa Google z małymi wizytówkami firm znajdującej się w okolicy, które mogą zapewnić daną usługę. Pozycja w takim miejscu jest bardzo ważna dla każdej firmy, ponieważ wielu internautów po zdobyciu informacji o adresie i numerze kontaktowym decyduje się na natychmiastowe nawiązanie kontaktu.

Lokalne katalogi firm

Obecność firmy w lokalnych katalogach to jeden z wielu czynników, którzy może pomóc w podniesieniu pozycji witryny w lokalnych wyników wyszukiwania. Poza tym wielu klientów i potencjalnych partnerów biznesowych może znaleźć informacje o firmie właśnie w jednym z katalogów. Znajdziemy w nich m.in. takie dane jak nisza, adres strony, adres firmy oraz numer kontaktowy.

Czy warto pozycjonować firmową stronę internetową?

Pozycjonowanie stron internetowych, które oferuje dziś niemal każda agencja marketingowa, jest bardzo popularną usługą, ponieważ naprawdę pomaga przedsiębiorcom w osiąganiu ich celów. Jednym z nich jest zwiększenie ruchu na stronie, co niemal automatycznie doprowadza do zwiększenia ilości sprzedaży lub nowych klientów. Poprzez czynności związane z pozycjonowaniem, wraz z kolejnymi miesiącami działań, stopniowo zwiększa się ruch do strony.

Duży wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania mają content marketing oraz link building, czyli działania, które w tym samym czasie budują markę firmy. Oznacza to, że pozycjonowanie zwiększa ruch na stronie nie tylko z jednego źródła (wyszukiwarki) ale również innych. Większy ruch (prawie zawsze) = większa sprzedaż. Mówiąc sprzedaż mamy tutaj na myśli nie tylko sprzedaż realnych produktów, ale również sprzedaż swoich usług lub produktów cyfrowych.

Zwiększając ruch do strony, rośnie ilość użytkowników na stronie, a wraz z tym, rośnie również sprzedaż. Wysokie pozycje w Google na jak największą ilość fraz kluczowych znacząco podnosi prawdopodobieństwo na zdobycie klientów, którzy z reguły nie decydują się na dłuższe poszukiwania na pozostałych stronach wyszukiwarki. Ogromną korzyścią pozycjonowania stron jest również to, że przynosi długotrwałe efekty. Oczywiście, na pierwsze rezultaty trzeba chwilę poczekać, jednak konsekwentne działania prowadzące do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania sprawia, że po kilku miesiącach ruch na stronie jest znacząco większy.

Efektów pozycjonowania, poza najbardziej konkurencyjnymi frazami kluczowymi, można oczekiwać w okresie od 3 do 12 miesięcy, jednak ich utrzymanie będzie już znacznie łatwiejsze.

Zalety pozycjonowania strony

  • Zwiększenie ruchu na stronie
  • Możliwość dotarcia do nowych klientów
  • Budowanie marki firmy
  • Poprawienie funkcjonowania strony
  • Przyśpieszenie ładowania strony
  • Zbudowanie pozycji eksperckiej pracowników firmy poprzez content marketing
  • Długotrwałe rezultaty

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie to proces, który wymaga czasu i ogromnej ilości pracy. Nie można jednak określić jednego, stałego cennika, ponieważ to, jak wymagające będzie wypozycjonownaie konkretnej strony, zależy od wielu czynników. Wyniki wyszukiwania Google to miejsce, w którym o pozycję konkurują nawet tysiące stron, dlatego konieczne jest wykorzystywanie różnych strategii, w tym m.in. content marketing oraz link building. Cena pozycjonowania zależy również od tego, czy klient decyduje się na płacenie abonamentowe, czy za efekty.

Ile trwa pozycjonowanie stron?

Wyniki Google mogą zmieniać się bardzo często, jednak pozycjonowanie stron www niewątpliwie wymaga czasu. Zazwyczaj zadowalające rezultaty otrzymujemy już po kilku miesiącach, co jest bardzo krótkim okresem biorąc pod uwagę, jak konkurencyjny jest dziś marketing internetowy. Na to, ile będzie trwać proces pozycjonowania strony, wpływa również obecna pozycja, historia strony, autorytet, konkurencyjność słów kluczowych oraz dostępny budżet.

Agencja SEO/SEM z Bydgoszczy (opis zalet jakie są przy współpracy z agencją Adcube)

Współpraca z odpowiednimi specjalistami jest bardzo ważnym czynnikiem w pozycjonowaniu. W końcu musimy na nią przeznaczyć firmowe środki oraz zaufać, że wybrana agencja SEO/SEM będzie w stanie poprawić pozycję firmowej strony. Wybierając firmę odpowiedzialną za pozycjonowanie, trzeba zwrócić uwagę na jej doświadczenie. Czy jej pracownicy zajmowali się pozycjonowaniem firmy w podobnej branży? Czy mają doświadczenie w takich projektach? Wybór odpowiedniego wykonawcy nie jest łatwy, dlatego nasza agencja zaprasza wszystkich do zapoznania się z portfolio oraz trwającymi i ukończonymi projektami. Nasi specjaliści mają wieloletnie doświadczenie i stale zwiększają swoje umiejętności. Oferujemy swoim klientom bardzo elastyczne formy współpracy oraz gwarantujemy regularne przygotowywanie i przedstawianie dokładnych raportów – w ten sposób każdy z naszych klientów dokładnie wie, na co przeznaczane są jego środki.

Jak pracujemy w Adcube?

Nasza agencja to połączenie profesjonalizmu z innowacją – stosujemy nieszablonowe rozwiązania, które często pozwalają nam na osiąganie spektakularnych sukcesów. Współpraca z naszymi klientami w dużym stopniu zależy od rodzaju zlecenia, ale ogólny schemat jest podobny w niemal wszystkich przypadkach.

Najpierw zachęcamy do wysłania zapytania, które zostanie przeanalizowane i wycenione przez naszych specjalistów. Kiedy sprawdzimy konkurencyjność słów kluczowych oraz stronę klienta, przystępujemy do kontaktu zwrotnego i konsultacji. Jeżeli obie strony dojdą do porozumienia, to podpisujemy umowę i zabieramy się do pracy.

Po wprowadzeniu pierwszych zmian na stronie klienta dokładnie obserwujemy zmiany w ruchu na stronie oraz liczbę nowych klientów i sprzedaży.

Jak nie pozycjonowanie to co? Alternatywne formy promocji

Digital marketing to nie tylko pozycjonowanie, ale również nie mniej efektywne kampanie reklamowe. Nasza agencja zajmuje się planowaniem i przeprowadzaniem bardzo skutecznych kampanii Google Ads oraz Facebook Ads. Obie platformy umożliwiają bardzo dokładne targetowanie oraz dotarcie do użytkowników wybranej płci, w określonym wieku oraz miejscu zamieszkania. Poza tym możemy również decydować, kto zobaczy reklamę, biorąc pod uwagę m.in. status materialny oraz zainteresowania.

W odróżnieniu od pozycjonowania kampanie reklamowe przynoszą niemal automatyczne rezultaty. A najlepszym rozwiązaniem promocyjnym jest połączenie wszystkich trzech odmiennych działań – pozycjonowania, Google Ads oraz Facebook Ads.