Najpopularniejsze platformy ecommerce w Polsce

Zanim zaczniemy swoją działalność handlową w sieci powinniśmy podjąć decyzję dotyczącą platformy sprzedażowej z której będziemy korzystali. Na rynku mamy do koloru, do wyboru jednak warto przeanalizować nasze potrzeby oraz budżet. Do tego należy rozważyć fakt, że nie każda platforma tego typu może być skutecznie pozycjonowana.

W takim razie na co zwrócić uwagę? Jak podjąć dobrą decyzję? I jakie koszty wziąć pod uwagę?

Zacznijmy od podstaw. Po pierwsze budżet jaki chcemy przeznaczyć na stworzenie własnego sklepu internetowego. Należy wziąć pod uwagę cenę platformy, koszty jej utrzymania a jeśli chcemy również mieć swoją nazwę musimy doliczyć kolejne koszty związane z zakupem i utrzymaniem domeny (widełki cenowe wahają się od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy złotych za rok w zależności od tego na jaki rodzaj się zdecydujemy). Jakie koszty powinniśmy wziąć jeszcze pod uwagę? Niektóre sklepy internetowe będą wymagały indywidualnego serwera, więc pamiętajmy o hostingu. Ceny usług hostingowych są zależne od ilości naszych produktów. Podobnie jak w przypadku utrzymania domeny ceny zaczynają się od kilkudziesięciu złotych do ponad tysiąca złotych.

bezplatne platformy ecommerceBezpłatne platformy internetowe

Nie wszystko co dobre jest płatne. Dowodem na to są darmowe skrypty do sprzedaży online, a w dodatku ich instalacja jest bardzo prosta.

Na początek jest to świetne rozwiązanie, by rozeznać się z jakimi zyski przyniesie nam ten rodzaj sprzedaży. Rozeznanie się w funkcjonalnościach, które mają dla nas znaczenie są niezbędne przy analizie danych ze statystyk sprzedaży. Gdy będziemy świadomi jakie możemy mieć realne oczekiwania w handlu internetowym, będziemy mogli zdecydować się na płatne odpowiedniki.

Prestashop

prestashopPrestashop to jeden z najpopularniejszych darmowych sklepów internetowych. Platforma wciąż się rozwija. W podstawowej wersji oferuje intuicyjne menu, łatwy w obsłudze system zarządzania zarówno kategoriami jak i produktami. Dodatkowo Prestashop umożliwia wiele istotnych dla SEO elementów witryny takich jak tytuł czy opis strony.

Jeśli standardowa wersja okaże się niewystarczająca, możemy zdecydować się na rozbudowę o nowe funkcjonalności poprzez dodatkowe moduły.

Dla kogo Prestashop

Początkujących i średniozaawansowanych sprzedawców z małymi bądź średniej wielkości sklepami.

magentoMagento

Magento również jest darmową platformą służącą do handlu za pośrednictwem Internetu. W porównaniu z Prestashop, posiada znacznie większą ilość funkcjonalności do sprzedaży oraz analizy danych. Dlatego też ta platforma jest znaczniej bardziej wymagająca pod względem serwera, co wiąże się z poniesieniem dodatkowych kosztów.

Niestety panel administracyjny nie jest intuicyjny a wprowadzanie niestandardowych zmian lub optymalizacja pod kątem SEO wymaga wiedzy programistycznej na poziomie zaawansowanym.

Dla kogo Magento

Początkujących i średniozaawansowanych sprzedawców z małymi bądź średniej wielkości sklepami.

https://magento.com/

 

woocommerceWooCommerce

WooCommerce nie jest typowym sklepem internetowym – to wtyczka do WordPressa umożliwiająca funkcję sprzedaży online. To rozwiązanie sprawdzi się w przypadku, gdy prowadzimy bloga i chcemy poszerzyć swoją działalność o handel przez Internet.

Dla kogo WooCommerce

Początkujących i średniozaawansowanych sprzedawców z niewielką gamą asortymentu, którzy chcą powiązać sklep ze swoim serwisem.

https://woocommerce.com/

 

virtuemartVirtueMart

VirtueMart również nie jest typowym sklepem, a rozszerzeniem do popularnego CMS Joomla. Jeśli nasza witryna internetowa jest zbudowana na Joomli, instalacja tej wtyczki nie powinna stanowić problemu. Choć ten system oferuje naprawdę spore możliwości, jego obsługa wymaga nieco większego rozeznania niż w przypadku WordPressa.

Dla kogo VirtueMart

Opcja przeznaczona dla osób, które posiadają stronę na systemie Joomla z myślą poszerzenia o opcję sprzedaży online.

https://virtuemart.net/

 

Płatne platformy internetowe

Jeśli jesteśmy pewni profilu naszej działalności, warto na samym początku zainwestować w platformę do sprzedaży online. Zanim jednak dokonamy wyboru, należy poznać dobre i nieco słabsze strony poszczególnych ofert.

ShoperShoper

To zdecydowanie jedna z najpopularniejszych płatnych platform do sprzedaży online w naszym kraju. Shoper jest pionierem w handlu internetowym. Powód? Możliwość integracji z serwisami aukcyjnymi, programami do księgowości czy firmami kurierskimi.

Do wyboru są 3 pakiety (Złoty, Platynowy, Diamentowy), których ceny oscylują od 72 złotych do 136 złotych. To także opcja sprzyjająca pozycjonowaniu stron posiadająca takie opcje jak ustawienie meta-tagów kategorii, ustawienia indywidualnego adresu, tworzenie własnych modułów.

Dla kogo Shoper

Pomimo wielu udogodnień to wciąż nie jest platforma przeznaczona do prowadzenia sklepu z bardzo dużą ilością produktów.

Powyższe oprogramowania są najchętniej wybieranymi w Polsce. Wybranie jednego nie jest łatwą decyzją, dlatego przeanalizowania wad i zalet jest najlepszym rozwiązaniem, które z pewnością pozwoli dokonać właściwego wyboru.

Blog w służbie e-commerce – dlaczego warto go mieć?

Reklama niejedno ma imię. Wśród jej niezliczonych elementów znajduje się blog firmowy. Stosunkowo niedrogie narzędzie marketingowe o wysokiej skuteczności i wszechstronnym zastosowaniu. Jeśli wciąż nie jesteście zwolennikami tego rozwiązania, przekonamy Was, że może być to jedna z lepszych inwestycji w Waszą firmę. Dlatego nie szukajcie wymówek!

Od ładnych kilku lat polska blogosfera pęka w szwach od amatorskich artykułów aż po specjalistyczne wpisy. Blogi firmowe co prawda wciąż raczkują, ale nie można im odebrać merytoryki. Jest to krok naprzód w kierunku rozwoju firmy lub sklepu internetowego. Zdarza się również odwrotna sytuacja, gdy bloger ze szerokim zasobem wiedzy w określonej dziedzinie tworzy sklep bum stronę usługową, dzięki której jego kariera nabiera tempa.

Dlaczego warto mieć bloga w ecommerce

Od czego zacząć?

Nie będziemy oryginalni, jeśli powiemy, że od podstaw, czyli od założenia strony firmowej na której znajdzie się również blog. Z pomocą, nawet dla najbardziej opornych, przychodzi najpopularniejszy CMS typu WordPress, na którym możemy założyć swoją witrynę.

Skoro mamy fundament należy go, pisząc kolokwialnie, rozkręcić. Wśród blogosfery warto się wyróżnić. W jaki sposób? Treść powinna być jedyna w swoim rodzaju. Jeśli decydujemy się podjąć temat, który jest powszechnie znany, ograjmy go w nietuzinkową formę.

Nie ograniczajmy się tylko do treści, zazwyczaj grafiki przykuwają uwagę, a dobry tekst zostaje w pamięci. Podejmowane przez nas tematy powinny być na jak najwyższym poziomie i w pełni wyczerpywane. W odbiorze będziesz uznawany jako ekspert.

Systematyczność wpisów również nie jest bez znaczenia. Warto dbać o regularność dodawanych artykułów.

jak zacząć pisać bloga

Dlaczego warto mieć bloga w ecommerce?

Nie zaczynamy od pytania „czy warto” tylko przechodzimy do sedna sprawy „dlaczego warto mieć bloga w ecommerce?”

  1. RELACJE – bez względu na branże mają ogromny wpływ na rozwój naszej firmy. Jaki to ma związek z blogiem? Blog to świetne miejsce, by przedstawić wartości jakie kultywuje nasza marka. To także źródło informacji dla potencjalnych klientów. Jeśli w przemyślany sposób będziemy dozowali tematy, możemy rozwiać wszelkie wątpliwości osób zainteresowanych naszym produktem lub usługą. W połączeniu z komentarzami – tworzymy bliższe relacje z Klientami. Warto? Warto.
  2. POZYCJONOWANIE STRONY – cierpliwość w kompilacji z zaangażowaniem zawsze popłaca. I tym razem obędzie się bez wyjątków. Publikując posty systematycznie, możemy zainteresować nie tylko klientów, ale także roboty wyszukiwarek. Dobrze zoptymalizowane treści mogą ściągnąć ruch z wyszukiwarek, a merytoryczne – z portali społecznościowych. Content marketing (marketing treści) jest niezwykle pomocny przy procesach związanych z SEO. Warto też poszukać specjalistów w zakresie pozycjonowania lokalnego.
  3. MERYTORYKA – to niezwykle istotny aspekt, który wbrew pozorom jest pomijany. Z założenia tworząc własną firmę powinniśmy być biegli w swoim fachu, co możemy przełożyć na treść. Niestety w praktyce bywa z tym różnie. Skoro mamy możliwość zaprezentować się od jak najlepszej strony, to czemu z tego nie skorzystać?

Plan działania

Dobry plan działania, nie jest zły, bo jest … dobry. Pół żartem, pół serio lepszy jakikolwiek plan niż żaden – na jego podstawie możemy ustalić czy coś zdaje egzamin czy też nie. W takim razie jak nie pisać planu na kolanie?

Cel

Zadaj sobie 2 niezwykle ważne pytania „jaki jest Twój cel” oraz „kto jest Twoim odbiorcom / klientem?”. W zależności od branży należy dopasować grupę docelową, do każdego nie przemówimy tymi samymi argumentami, a uogólniając „wszyscy” to tak naprawdę nikt.

Różnorodność

Nie traktujmy naszego bloga po macoszemu. Przekazujmy swoją wiedzę w ciekawy sposób, który wzbudzi zainteresowanie. Nie ograniczajmy się do jednej formy – to z pewnością szybko się znudzi naszym odbiorcom. Pobudźmy kreatywność i do dzieła!

Klient nasz Pan

Nie zapominajmy o tym do kogo kierujemy treści. Nasi klienci najprawdopodobniej nie będą rozumieli branżowego żargonu, jednak z drugiej strony nie wciągnie ich artykuł składający się z samych formułek. Blog to miejsce, gdzie możemy używać nieformalnego języka, co pozytywnie wpłynie na postrzeganie naszej firmy.