Na czym polega pozycjonowanie na długi ogon?

Na czym polega pozycjonowanie typu long tail? Czym się różni od pozycjonowania na frazy ogólne? W poniższym tekście postaramy się szczegółowo odpowiedzieć na te pytania.

Pozycjonowanie na długi ogon polega na wyborze i promowaniu fraz szczegółowych, składających się minimum z dwóch wyrazów. Są to zazwyczaj słowa kluczowe, w którym jednym z wyrazów jest np. nazwa konkretnej miejscowości lub regionu (miasto, dzielnica, województwo itp.), marki lub producenta czy też modelu produktu, np. „mechanik Łódź”, „buty damskie Nike”, „telewizor Sony Bravia 65 cali” itp. Pozycjonowanie długi ogon różni się od pozycjonowania ogólnego wspomnianą szczegółowością fraz.

Słowa kluczowe w ogólnym pozycjonowaniu składają się zwykle z jednego wyrazu i – jak sama nazwa wskazuje – charakteryzują się dużą ogólnością. Przykładem mogą być tu frazy typu: „mechanik”, „buty damskie”, „telewizor”. Co istotne, frazy te cechują się tym, że bardzo trudno jest uzyskać dzięki nim wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Konkurencja jest tak duża, że „wbicie się” do TOP 10 w przypadku niektórych słów kluczowych ogólnych jest niemalże niemożliwe.

Dlatego też osobom, którym zależy na szybkich, ale i skutecznych rezultatach w pozycjonowaniu, poleca się SEO typu long tail. Szanse na TOP 10 w przypadku tego rodzaju fraz są dużo większe, można szybciej uzyskać wysokie pozycje na wiele różnych słów kluczowych, co wiąże się również ze zwiększeniem częstotliwości wyświetlania się strony w wyszukiwarkach, a co za tym idzie – ze zwiększeniem szans na wejścia na stronę użytkowników, wzrostem ruchu w witrynie oraz zwiększeniem współczynników konwersji.