Czym jest pozycja w Google?

Pozycja w wyszukiwarce Google to nic innego, jak po prostu miejsce, w którym znajduje się nasza strona po wyszukaniu danej frazy. Wyniki przedstawione są w postaci listy różnych witryn – Search Engine Results Page (SERP), a wszystko zależy wpisanej frazy. Pozycje w SERP, na których znajdują się nasze strony, uwarunkowane są od algorytmów Google, które są od czasu do czasu zmieniane i uaktualniane. Powoduje to różnego rodzaju przetasowania w rankingach. Sprawdź pozycję Google, aby wynieść jak największy zysk ze swojej strony internetowej.

Dlaczego warto monitorować pozycje w Google?

Nasza strona powinna być zauważalna w Internecie, jeżeli zależy nam na tym, aby była często odwiedzana, a im wyższe zajmuje pozycje w Google, tym dla nas lepiej. Z reguły linki, które po wyszukaniu danej frazy pojawiają się wyżej, są klikane częściej, dlatego monitoring pozycji w Google jest tak ważny. Znaczenie mają tutaj zarówno wykorzystane słowa i frazy kluczowe, jak i optymalizacja strony internetowej. Poniżej zaprezentowane są najlepsze programy do monitorowania pozycji w Google.

Najlepsze programy do monitowania pozycji w Google

1. Senuto

Senuto

Senuto jest narzędziem do SEO i planowania treści ułatwiającym pozycjonowanie stron internetowych. Produkt oferuje takie działania, jak analiza konkurencji w Google, która pozwoli nam na podjęcie działań zwiększających pozycję strony w SERP. Senuto wskazuje konkretne wyniki konkurencji w wynikach wyszukiwania, a także dostarcza informacje dotyczące ich działań. Co więcej, dzięki Senuto możemy na bieżąco śledzić zmiany w widoczności witryny w zależności od słów kluczowych i sprawdzać, jak zmienia się pozycja strony z biegiem czasu. Dane frazy raz po raz zyskują na popularności po to, by za moment ją stracić, stąd tak ważne jest ciągłe obserwowanie, jak prezentuje się nasza strona w SERP.

Senuto proponuje czternaście dni na przetestowanie swojej oferty, a żeby przystąpić do okresu próbnego, nie musimy podawać danych karty.

2. Seostation

seostationSeostation jest narzędziem do monitorowania pozycjonowania stron przeznaczonym dla specjalistów i agencji. Od sześciu lat oferuje pełną automatyzację działań i zaawansowany monitoring przedstawiony w przystępny dla użytkownika sposób na estetycznych wykresach. Dzięki Seostation sprawdzimy, jak zmienia się pozycja naszej strony w SERP i jak prezentuje się na niej ruch, a także uzyskamy informacje o lokalizacji, mapach i urządzeniach mobilnych, dzięki czemu będziemy mogli skierować działania na konkretne grupy docelowe, jeszcze bardziej umacniając swoje zasięgi. Sprawdzimy też, czy zastosowane przez nas odpowiednie teksty SEO rzeczywiście odnoszą sukces w pozycjonowaniu strony.

Seostation oferuje nam nie tylko aplikację, ale również wersję mobilną, dzięki czemu będziemy w stanie monitorować naszą stronę w każdym miejscu i w każdej sytuacji. Produkt posiada aż cztery warianty różniące się zakresem usług, a na przetestowanie możliwości mamy czternaście dni.

3. Webpozycja

webpozycjaWebpozycja oferuje swoje usługi już od dziesięciu lat i cieszy się zadowoleniem ponad dwudziesty tysięcy klientów. Zarówno klienci indywidualni, jak i firmy odnajdą rozwiązanie dla siebie. Webpozycja oferuje analizę SERP czy śledzenie konkurencji, które pozwolą na podjęcie odpowiednich i szybkich działań mających na celu umocnienie pozycji naszej strony.

Webpozycja posiada kilka przystępnych planów cenowych i pozwala na darmowy monitoring pozycji w Google, dzięki któremu sprawdzimy historię witryny, zbadamy konkurencję i efektywność naszego pozycjonowania. Co więcej, twórcy deklarują, że jeżeli znajdziemy tańszą ofertę, będziemy mieli szansę skorzystać ze zniżki na start.

4. Semstorm

SemstormSemstorm to rozwiązanie umożliwiające umocnienie pozycji strony w SERP poprzez wprowadzenie wielu funkcji. Umożliwia odpowiedni dobór słów kluczowych w taki sposób, aby uwidocznić stronę w wynikach wyszukiwania w ponad dwudziestu krajach i językach, a także dostarcza wiedzę na temat ich popularności i aktualnych trendach. Ponadto Semstorm wyszuka naszych rywali, nawet jeżeli sami nie jesteśmy w stanie jeszcze konkretnie ich wskazać – dzięki analizie słów kluczowych to narzędzie wskaże nam witryny stanowiące konkurencję, również te nowe. Oprócz tego będziemy też w stanie analizować pozycję naszej strony na bieżąco i generować raporty.

Poza klasycznymi narzędziami pozycjonującymi Semstorm oferuje też wiele więcej usług, takich jak chociażby edytor tekstu, który automatycznie stworzy kod HTML i postara się o brak literówek.

Program posiada kilka wariantów cenowych, dzięki którym możemy dostosować funkcjonalność do swoich potrzeb, a także oferuje darmowy monitoring pozycji w Google poprzez plan bezpłatny.

5. Stat4SEO

System Monitorowania Pozycji, czyli Stat4SEO, jest narzędziem dla firm służącym do monitorowania stron własnych i pozycjonowanych. Zasada działania polega na codziennym automatycznym sprawdzaniu pozycji strony i zapisywaniu jej w bazie danych, dzięki czemu w dowolnym momencie mamy możliwość wglądu i analizy tego, na jakim miejscu nasza strona plasuje się w rankingach. Stat4SEO oferuje sprawdzanie pozycji stron w wielu różnych wersjach językowych wyszukiwarki Google i automatycznie generuje raporty na różne sposoby. W zależności od preferencji możemy wybrać wykresy i tabele, raporty PDF czy CSV.

Stat4SEO jest rozwiązaniem doskonałym dla firm zajmujących się pozycjonowaniem, gdyż posiada wbudowane narzędzia przeznaczone na przykład do kontaktu z klientami czy fakturowania. Dzięki temu w prosty sposób zamkniemy funkcjonalność kilku programów w jednym.

 

Kilka słów podsumowania

Każdy, kto korzysta z Internetu, zdaje sobie sprawę z tego, jak istotne są pozycje Google, dlatego dla administrowanej przez nas strony warto wybrać takie narzędzie, które będzie najkorzystniejszym rozwiązaniem – nie tylko cenowo, ale przede wszystkim pod względem funkcjonalności. Marzeniem jest wyświetlanie strony w pierwszej dziesiątce (a jeszcze lepiej – w piątce) wyników, co ma niebagatelny wpływ na ruch panujący na witrynie, toteż warto poświęcić nieco czasu na porównanie ofert i dobrać taką usługę, która najlepiej umocni pozycję naszej strony.