home/Blog/Inbound Marketing — Sprawdź, czy strategia ruchu przychodzącego rzeczywiście jest tak skuteczna, na czym bazuje i jak ją wykorzystywać
Inbound Marketing — Sprawdź, czy strategia ruchu przychodzącego rzeczywiście jest tak skuteczna, na czym bazuje i jak ją wykorzystywać 06.09. 2020

Inbound Marketing — Sprawdź, czy strategia ruchu przychodzącego rzeczywiście jest tak skuteczna, na czym bazuje i jak ją wykorzystywać

Marketing przychodzący z pewnością nie jest najbardziej spektakularnym sposobem promowania własnej marki, a bardziej uchylaniem tylnych drzwi, przez które klienci będą przychodzili do naszej marki. Niezależnie jednak od sposobu ich pozyskiwania inbound marketing jest bardzo korzystny pod wieloma względami i daje sporo możliwości. Poniżej odpowiadamy na pytania, czym jest ta strategia marketingowa, jakie ma plusy, dlaczego jest tak skuteczna oraz podpowiadamy, w jaki sposób możemy promować się, dając odnajdywać się klientom w internecie.

Czym jest Inbound Marketing?

Inbound marketing to marketing przychodzący, który jest jednym z oryginalniejszych sposobów promowania się w sieci. Zakłada on danie odnajdywania się klientom w internecie, a nie atakowania ich reklamami. Pasywne reklamowanie się ma wiele zalet i jest wbrew pozorom skuteczne.

Inbound marketing wykorzystuje wiele różnych sposobów podnoszenia widoczności naszej marki w sieci, dzięki czemu klienci mogą łatwiej nas odnajdywać i samodzielnie sprawdzać naszą markę. Z pewnością są to działania związane z contentem czy informacjami umieszczanymi w wielu miejscach w sieci, które opisujemy poniżej. Inbound marketing związany jest również z jakością treści czy informacji, które opublikowane w sieci i niepromowane usilnie przez nasz często są polecane przez użytkowników. Celem tego sposobu jest danie szansy na samodzielne znalezienie nas klientowi, który sam zdecyduje czy chce sprawdzić naszą markę. Z naszej strony robimy jednak wszystko, aby informacje były kompletne w sieci, rzetelne, ciekawe i dobrze wyeksponowane — pozostawiając jednak ostateczną decyzję klientowi czy z nich skorzysta.

Takie działanie przynosi coraz lepsze rezultaty, gdyż klienci wolą podejmować decyzje samodzielnie i mieć nad nimi kontrolę, a nie być zmuszanymi do oglądania reklam itp.

Dlaczego IM jest tak skuteczny?

Jakie ma plusy i zalety?

Pierwszym plusem inbound marketingu, który wynika z oryginalnej formy jest jego nie nachalność. Wiele osób spotykających naszą reklamę w takiej formie nie będzie czuło negatywnych rzeczy odnośnie naszej reklamy, gdyż nie będzie ona ich atakowała lub nie będzie nachalna. To z kolei przekłada się na pozytywne postrzeganie naszej marki, gdyż reklama jest na poziomie oraz szanuje klientów, nie zmuszając ich do oglądania treści, które trudno zamknąć małym przyciskiem X w rogu. Zaufanie takie jest bardzo ważne przy budowaniu długotrwałych i jakościowych relacji. Inbound marketing daje również szansę klientom na dokonanie wyboru czy to sprawdzenia reklamy/informacji, produktu naszej marki. Przeważnie sprawdzenie dokonywane jest z ciekawości czy chęci znalezienia marki, a my kreujemy pozytywny wizerunek poprzez nieatakowanie reklamą odbiorców.

Drugim bardzo ważnym plusem tego sposobu promowania się jest skuteczność działań. Choć na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że reklamy, które nie bombardują odbiorców są skuteczne w rzeczywistości, jest błędnym myśleniem. Wiele osób poszukujących danych, informacji, produktów czy marek chce odnaleźć je samodzielnie w sieci i to robi np. w katalogach firm, na blogach czy w Google Maps. Prezentując się odpowiednio dobrze i jakościowo w sieci — co jest jednym z plusów inbound marketingu wyróżniamy się na tle innych informacji i marek oraz przyciągamy klientów.

Samo prowadzenie takiego sposobu promocji jest bardzo łatwe i komfortowe. Nie musimy kontrolować dynamicznych sytuacji, jak ma to miejsce np. przy real time marketingu czy liczyć na szczęście przy marketingu wirusowym a każde działanie możemy zaplanować i wdrożyć bez większego ryzyka. Możemy również korzystać z tej strategii jako podstawowej lub dodatkowej i w takim zakresie, na jaki nas stać.

Inbound marketing wdrażać możemy samodzielnie lub zlecać go agencjom marketingowym, które coraz częściej oferują usługi tego typu. Ten plan reklamowy jest też przeznaczony dla różnych marek z danych branż czy firm o różnej wielkości.

Jak dać się odnajdywać klientom w sieci?

Dlaczego Inbound Marketing jest tak skuteczny?

Inbound marketing jest skuteczny głównie z jednego powodu — przyzwolenia na niego. Użytkownicy zgadzający się na subskrypcję e-mail czy zapoznanie się z treścią przez jej samodzielne odszukanie traktują tego typu marketing zupełnie inaczej niż inne typy reklamy. Odbiorcy, którzy chcą zapoznać się z danymi treściami, zazwyczaj angażują się w nie, korzystaj z nich i chcą poznać daną markę.

Osoby zainteresowane naszą promocją w takim stylu szukaj również często konkretnych rozwiązań czy produktów — poszukując informacji o nich czy o danej branży. Oznacza to, że pozyskujemy potencjalnych klientów, którzy są gotowi dokonać zakupu, a nie osoby przypadkowe, które nie miały wcześniej takiego planu i często nie dokonają zakupu — jak ma to miejsce np. przy rozdawaniu ulotek czy wyświetlaniu banerów reklamowych przypadkowym osobom.

Jak dać się odnajdywać klientom w sieci?

Jeśli wiemy już czym jest IM oraz jakie ma plusy, warto również zastanowić się jak wdrożyć tą strategię marketingową w życie. Z pewnością należy wybrać odpowiedni sposób promowania się, tak, aby był efektywnej dla danej marki, pozwolił dobrze się zaprezentować i docierać do odpowiednich grup docelowych. Z pewnością pod inbound marketingiem będzie kryło się tworzenie i umieszczanie w sieci wizytówek na portalach biznesowych czy na Google Maps. Obecnie wiele osób korzysta właśnie z map Google czy spisów firm, aby szukać w okolicy daną markę. Wizytówki muszą być zadane i kompletne oraz na Google Maps pozycjonowanie. Bardzo ważnym sposobem dawania o sobie znać w sieci obecnie jest promocja w social mediach. Należy utworzyć na różnych portalach takich Facebook czy Instagram profile marki, odpowiednio je tagować, prowadzić czy dodawać content, czyli robić wszystko, aby profil wyróżniał się na tle innych i był odnajdywany. Kolejnym sposobem promowania się poprzez inbound marketing jest prowadzenie strony internetowej czy bloga tematycznego, poprzez którego będziemy pozyskiwali potencjalnych klientów.

Stronę www należy pozycjonować pod odpowiednimi hasłami oraz prezentować na niej regularnie ciekawy content. Sama treść może znajdować się też w sieci na forach tematycznych czy w postaci artykułów sponsorowanych. Jeśli chcemy być znalezieni w sieci dobrym pomysłem, jest zamieszczenie wpisów marketingu szeptanego na forach polecających naszą markę lub neutralnych informujących jedynie o jej istnieniu. Wiele osób napotkawszy taki wpis, skorzysta z niego i przejdzie na naszą witrynę.

Komentarze / 0

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.

Zostaw komentarz
Imię
Komentarz