Kampania produktowa w Google to jedna z rzadziej wykorzystywanych kampanii reklamowych. Jest adresowana do sklepów internetowych oraz stricte celów sprzedażowych, ale i tak często przegrywa np. płatnymi wynikami wyszukiwania czy reklamą na YouTube. Kampania produktowa Google Ads ma jednak wiele zalet, jest ściśle dopasowana do promowania produktów w e-sklepach i jest korzystna pod wieloma względami. Czym zatem jest kampania produktowa w Google? Jak się ją uruchamia i jakie ma korzyści? Odpowiedzi na te pytania przedstawiamy poniżej.

Czym jest kampania produktowa w Google Ads?

Kampania Produktowa Google Ads to kampania reklamowa stworzona i przeznaczona stricte do promowania produktów z naszego sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Kampania ta różni się nieco opcjami i formą od tradycyjnej reklamy płatnych wyników wyszukiwania, gdyż ten sposób jest dostosowany do reklamowania pojedynczych produktów. Kampania produktowa w Google Ads tworzona jest przy pomocy podstawowego systemu reklamowego oraz Merchant Center. Jest to centrum sprzedawców przeznaczone do zarządzania poszczególnymi produktami.

Uruchamiając kampanię produktową w Google, reklama naszych produktów, widoczna jest również nad podstawową listą wyników wyszukiwania w miejscach, gdzie widzimy tradycyjne reklamy oraz w zakładce zakupy obok zakładki grafika czy mapy. Reklama produktowa może również działać w innych miejscach – o nich poniżej. Reklamowanie się poprzez kampanię produktową wykorzystuje zamiast tekstowej reklamy baner reklamowy z kilkoma pojedynczymi produktami. Baner taki posiada poszczególne produkty, które są opisane nazwą, ceną oraz linkiem bezpośrednio do sklepu internetowego. Celem kampanii produktowej jest jak najlepsze wypromowanie produktu ze sklepu internetowego – co jest dużo bardziej efektywne i skuteczne niż tekstowe wynik wyszukiwania. Z kampanii produktowej skorzystać może każda osoba niezależnie od tego, czy prowadzi swój własny sklep internetowy czy jest dużą marką. Kampania produktowa posiada również te same opcje reklamy, co tradycyjna promocja, więc również możemy skorzystać z targetowania reklamy czy określenia, pod jakimi hasłami pojawi się nasz wynik w wyszukiwarce.

Merchant Center

Pierwszym z dwóch miejsc, jakie musimy odwiedzić, aby uruchomić kampanię produktową Google, jest Merchant Center. Jest to centrum sprzedawców, w którym konfigurować będziemy wszystkie informacje i dane związane z naszymi produktami, a nie reklamą. Wiadomości i informacje pozyskane centrum sprzedawcy są wykorzystywane następnie do wyświetlania odpowiedniej reklamy.

Głównym zadaniem Merchant Center jest przechowywanie informacji o produktach. W tym miejscu ukrywać będziemy listę produktów, jakie chcemy reklamować. Lista ta może mieć formę arkuszu kalkulacyjnego i tabeli, w której w odpowiednim formacie będziemy podawali wszystkie dane takie jak nazwa, cena, link do zdjęcia czy link do sklepu internetowego.

Tylko od nas zależy, jakie produkty oraz jakiej ilości zostaną dodane w centrum. W Merchant Center do dyspozycji mamy również statystyki odnośnie naszych produktów oraz trendów, które panują aktualnie w branży e-commerce. Centrum to nie jest jednak tak rozbudowane jak sam moduł reklamowy Google Ads i w porównaniu do niego jest to bardzo proste narzędzie, mające tylko jedno przeznaczenie.

Google Ads i uruchomienie reklamy

Google Ads i uruchomienie reklamy

Google Ads to drugie miejsce uruchamiania naszej promocji. Jest to podstawowy system reklamowy Google, w którym konfigurować będziemy wszystkie ustawienia związane z reklamowaniem się w sieci. Aby skorzystać z tego systemu reklamowego, wystarczy jedynie posiadać aktywne konto usług Google oraz utworzyć konto reklamowe. W tym miejscu do dyspozycji otrzymamy wiele opcji do skonfigurowania. Będą one dotyczyły budżetu oraz sposobu rozliczania się, harmonogramu reklamy, formy reklamy czy targetowania i określenia, pod jakimi hasłami mam sieci być widoczni z naszą reklamą.

W Google Ads tworzymy standardową reklamę jak przy każdej innej promocji, ale wybieramy listę produktów do promowania z Merchant Center samodzielnie nie tworząc płatnego wyniku wyszukiwania czy innych form reklamy. Google automatycznie będzie promowało według podanego schematu – w bloku produktów, nasze produkty w różnych miejscach w sieci. Sposób rozliczania się polega na opłacie za kliknięcie w link tak jak w standardowe pcje reklamy oraz wpłacie budżetu i jego wykorzystywaniu.

Gdzie możemy w Google emitować reklamy w kampanii produktowej?

Korzystając z kampanii produktowej Google, reklamę możemy emitować w kilku miejscach. Pierwszym z nich jest miejsce nad listą organicznych wyników wyszukiwania i jest to jedno z najpopularniejszych miejsc. Reklamę możemy emitować także w serwisie YouTube, w poczcie elektronicznej Gmail oraz na serwisach zewnętrznych partnerów Google. Reklama możliwa jest również w różnych formach, wielkościach i konfiguracjach.

Korzyści

#1 Pierwszą korzyścią, jaka płynie z reklamowania się poprzez kampanię produktową, jest mocne dopasowanie formy reklamy do charakteru produktów promowanych przez nas. Wykorzystując podstawową funkcjonalność Google, z sukcesem możemy reklamować wiele innych projektów, marek czy przedmiotów. Jeśli chcemy promować nasze produkty z naszego sklepu internetowego, będziemy mieli możliwość dokładniej je przedstawić, wyeksponować w odpowiednim miejscu w wyszukiwarce i dostarczyć szybko klientom wstępnych danych, które znacznie bardziej pomagają podejmować decyzje zakupowe.

#2 Drugim plusem reklamowania się poprzez kampanie produktowe jest możliwość pozyskiwania bardzo wielu nowych klientów. Google Ads jest jednym z największych systemów reklamowych w sieci, daje wiele możliwości reklamy oraz jej targetowania. Oznacza to, że bez większego problemu będziemy mogli wycierać i docierać do odpowiednich grup docelowych czy to bardzo dużej liczby odbiorców nawet przy wąskim targetowaniu. Samo uruchomienie reklamy w Google i kampanii produktowej jest bardzo proste, nie wymaga dodatkowych skomplikowanych czynności oprócz konfiguracji centrum sprzedawcy i nie musimy dodatkowo płacić za taką możliwość promocji.