home/Blog/CSS – co to jest i czym różni się od Google Zakupy?
CSS – co to jest i czym różni się od Google Zakupy? 08.07. 2021

CSS – co to jest i czym różni się od Google Zakupy?

Każdy przedsiębiorca, który prowadzi w sieci własną działalność usługową, na pewno wie ile racji jest w stwierdzeniu: „Reklama dźwignią handlu”. To powiedzenie, stałą się niezwykle popularne, a każda osoba odpowiedzialna za marketing i działania reklamowe, wie dobrze, że jest ono w 100% prawdziwe. Często właściciele sklepów internetowych, samodzielnie prowadzą wszystkie działania marketingowe, jednak stale zdają się szukać sposobów na zwiększenie sprzedaży. Przywykli oni już do tego, że wszystko, co mogłoby się wydawać niezbędne, do przeprowadzenia skutecznej kampanii marketingowej, znajduje się w narzędziach popularnej wyszukiwarki Google. Jednak, by odnosić prawdziwe sukcesy wraz ze swoją internetową działalnością, warto pójść o krok dalej i zapoznać się z CSS. Czym on jest i czym różni się od dobrze nam znanego Google Zakupy?

Czym jest CSS?

Wyjaśnienie czym jest tytułowy system CSS najlepiej rozpocząć od podstaw. Dlatego też w pierwszej kolejności, należy sobie zdać sprawę z tego, co jest jednym z elementów składowych, a zarazem elementów podstawowych, każdej strategii marketingowej. Okazuje się, że wszystko zaczyna się od reklam produktowych, fachowo określanych mianem Product Listing Ads lub Reklamy PLA. Są to wszystkie reklamy, które wyświetlają w wyszukiwarce Google, produkt wraz ze zdjęciem. Dla wielu sklepów jest to bowiem jednak z najefektywniejszych form promocji produktów w Internecie. Tego typu reklamy wyświetlają nie tylko produkty, które mają bezpośredni związek z tym co użytkownik Internetu wpisał w wyszukiwarkę Google, ale także wyświetlają one szczegółowe informacje o asortymencie. Do tego typu informacji możemy zaliczyć: wspomniane już zdjęcie, pełną nazwę produktu, cenę produktu, a także stronę internetową sprzedawcy- czyli właśnie nazwą usługi CSS. Reklamy PLA to niezwykle skuteczny sposób na promocję we wszystkich branżach e-commerce. Już sam wygląd i budowa takiej reklamy, przynosi jej wysoką skuteczność, a co najważniejsze wysoki wskaźnik konwersji. Jednak dzięki wykorzystaniu innowacyjnej opcji Google Shopping Comparsion Services, można dodatkowo zwiększyć efektywność prowadzonych kampanii produktowych.

Google Comparsion Services – czyli CSS

Kampanie produktowe i reklamy w systemie PLA jak już wspomnieliśmy mogą być wyświetlane w ramach usługi, która nazywa się porównywarką cen. Ta rzeczona usługa to nic innego jak CSS czyli Comparsion Shopping Services. Okazuje się, że jeszcze nie tak dawno reklamodawcy mieli do dyspozycji tylko jedną z usług, jeśli chodzi o wyświetlanie reklam i było nią Google Zakupy. Google Shopping należy do Google Merchant Center i przez długi czas było jedyną dostępną porównywarką. Od jakiegoś czasu jednak Google odpuszcza także inne możliwości, jak np. porównywarkę cen CSS, która może wyświetlać wyniki w sekcji reklam produktowych. Działa to w bardzo prosty sposób. Okazuje się, że osoby, które kliknęły w daną reklamę produktową, a jest ona powiązana ze stroną internetową przedsiębiorcy, zostaną bezpośrednio przekierowane na tytułową witrynę, gdzie będą mogły nie tylko zapoznać się ze szczegółami odnośnie produktu, ale także będą mogły dokonać samego zakupu. W przypadku CSS jest jeszcze jedna ważna zmiana, przy każdej reklamie PLA zamiast standardowego podpisu „Przez: Google”, pojawi się nazwa danej porównywarki cen. Oznacza to, że Google Comparsion Shopping Service zbiera wszystkie, dostępne oferty produktowe od grona e-sprzedawców, a także gromadzi oferty od innych podmiotów i lokuje je na swojej witrynie.

kampania produktowa google

Jak działa CSS od środka?

Z prostej perspektywy technicznej, działanie CSS od wewnątrz jest niezwykle proste. W pierwszej kolejności przedsiębiorca musi utworzyć osobne konto w usłudze Google Merchant Center czyli GMC. Co ważne, konto musi być osobne dla każdego z e-commercowych sprzedawców. To właśnie dzięki temu możliwe będzie uruchamianie kampanii reklam produktowych w imieniu przedsiębiorcy, a także przesyłanie danych odnośnie produktów dostępnych w e-sklepie. Z perspektywy sprzedawcy, ważne jest również to, by – o ile nie ma doświadczenia – rozpoczął współpracę z doświadczoną agencją, która pomoże mu w prowadzeniu kampanii Google wraz z usługą CSS. Okazuje się, że najważniejszym czynnikiem będzie wówczas optymalizacja reklam produktowych, które przełożą się na efektywność kampanii i jej wyniki. Kolejno należy wdrożyć usługę CSS. Z punktu widzenia technicznego, proces ten można podzielić na następujące etapy:

  • po pierwsze konieczne jest ręczne, przygotowanie pliku produktowego, zgodnie ze specyfikacją Google lub również wprowadzenie go za pomocą linku XML.
  • po drugie należ skonfigurować Merchant Center i wprowadzić tam kampanię produktową.
  • po trzecie należy odpowiednio zoptymalizować kampanię i stawki, które odpowiadają naszej strategii.

Największa zalety korzystania z CSS

Musimy wiedzieć, że ze względu na dość rygorystyczne warunki postawione ze strony Komisji Europejskiej, Google próbowało i nadal próbuje wprowadzić do Zakupów Google jak największą liczbę użytkowników, korzystających z CSS. W praktyce, dzięki temu zaistniała możliwość korzystania z innych CSS niż tylko słynne już Google Zakupy. Sama usługa Google oddała właścicielom marżę, którą pobierała za kliknięcie w reklamę – wynosiła ona aż 20%, a dzięki korzystaniu z CSS, została ona zwrócona. Wszystko dlatego, że opłaty za kliknięcie w reklamę, z jakiejkolwiek innej usługi niż Google Shopping nie są obarczona żadną, dodatkową marżą. Kolejną zaletą jest to, że reklamy w usłudze CSS po prostu zyskują o wiele lepsze efekty, jeśli chodzi o pozycje produktowe, a to z kolei przekłada się na wzrost liczby wyświetleń i zwiększa współczynnik konwersji na stronie.

Czym różni się CSS od Google Zakupy?

Z reguły można powiedzieć, że Google Zakupy i CSS działają na dokładnie, taki samych zasadach. Ich reklamy produktowe, mają równe szanse na to, by wyświetlić się w górnej części strony wyszukiwania. Nie mniej jedna, zawsze wszystko uzależnione jest od wysokości samych stawek, które to porównywane są w trakcie aukcji. Nie mniej jednak ważnym elementem jest podłączenie konta do GMC czyli Google Merchant Center, która z kolei połączy sklep internetowy z Google Ads. Jeśli chcemy wymienić różnice między CSS i Google Zakupy z punktu widzenia użytkownika, nie znajdziemy żadnych innych różnic, prócz niewielkiego dopisku pod reklamą produktową. W obu przypadkach, kliknięcie w link od razu przekieruje użytkownika na stronę główną reklamodawcy, gdzie można dokonać zakupu reklamowanego produktu. Jednak z perspektywy reklamodawcy CSS daje o wiele więcej możliwości. Okazuje się, że można reklamować swoje produkty w więcej, niż tylko jednej porównywarce. Nie ma więc żadnych przeciwskazań, by skorzystać z wielu porównywarek, a tym samym dzięki CSS znacznie zwiększyć nie tylko liczbę wyświetleń, ale także konwersję na stronie. Co więcej CSS daje możliwości modyfikowania pliku produktowego dzięki czemu reklama może mieć większą efektywność i trafić do większego grona odbiorców. Te działania z kolei, przełożą się na wzrost sprzedaży i pozyskanie lojalnych klientów.

Komentarze / 0

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.

Zostaw komentarz
Imię
Komentarz