Co to jest copywriting?

Każdy zawód jest ściśle powiązany z pasją, choć nie ukrywajmy, że największą motywacją są pieniądze. Niestety, kariera w copywritingu nie jest możliwa bez pasji i zaangażowania. Profesjonalny copywriting to pisanie i tworzenie tekstów, które muszą być nie tylko ciekawe i oryginalne, ale także muszą posiadać unikatową i wartościową treść. Celem każdego copywritera jest wzbudzenie swoim tekstem zainteresowania i zaciekawienia wśród odbiorców, a coraz częściej także sprawić, że czytelnik wykona pożądane działania jak np. zakupi dany produkt. Z tego też względu, copywriting ściśle powiązany jest z obszarem reklamy, marketingu, prasy, a także Internetu. Można więc powiedzieć, że copywriter działa wszędzie tam, gdzie potrzebne są wysokiej jakości treści reklamowe. Profesjonalny copywriter będzie realizował zlecenia z różnych branż, często także takich, które są mu całkowicie obce, a to oznacza, że będzie musiał on poświęcić więcej czasu i o wiele więcej zaangażowania, by zapoznać się z tematem. Copywriting posługuje się konkretnymi narzędziami, dzięki którym możliwe jest stworzenie nie tylko oryginalnych, ale także i skutecznych treści, a dodatkowo copywriter musi posiadać umiejętność szybkiego wyszukiwania informacji na dany temat. Samo pojęcie copywritingu jest powszechnie znane, jednak mało kto zdaje sobie sprawę, jakie wymagania stawia przed nim ten zawód. Copywriting często jest sposobem na zarobienie dodatkowej gotówki, jednak w wielu przypadkach przeradza się on w stałą pracę, która pochłania nie tylko standardowe osiem godzin, ale także czas, który można przeznaczyć na zabawę i przyjemności.

Copywriting SEO

Copywriting SEO to prawdziwa sztuka, w skład której wchodzi pisanie wartościowych tekstów, z przeznaczeniem na strony internetowe. Co oznacza samo pojęcie „wartościowe teksty”? Otóż są to teksty, które mają być z założenia przyjazne dla klienta, czyli po prostu sprzedawać produkt, ale także teksty, które będą przyjazne dla wyszukiwarek internetowych. Takie teksty nie tylko mają pomóc zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, ale także zaspokoić głód informacyjny klientów. To właśnie dzięki copywirtingowi SEO możliwe jest efektywne zwiększanie wartościowego ruchu na stronie. Copywriter SEO nie tylko musi posiadać wiedzę odnośnie używania odpowiednich narzędzi, ale także wiedzę z zakresu pozycjonowania stron. Co więcej, copywriting SEO opiera się w dużej mierze na odpowiednim doborze słów kluczowych, które stanowią podstawę sukcesywnie napisanego tekstu. To właśnie słowa kluczowe w copywritingu SEO odgrywają istotną rolę w tworzeniu struktury strony, a także w budowie menu i pozyskiwaniu linków pozycjonujących. Statystycznie na tekst SEO copywriter musi poświęcić znacznie więcej czasu, by był on efektywny i pomógł zwiększyć widoczność strony.

Bezpłatna wycena

    Telefon
    Strona internetowa

    Ile czasu trwa pisanie treści na wysokim poziomie?

    Ile czasu trwa pisanie treści na wysokim poziomie? Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Każdy wysokiej jakości tekst, składa się z kilku etapów, do których możemy zaliczyć:

    • pomysł – copywirter musi znaleźć natchnienie i pomysł na to, jak dany tekst ma wyglądać i jak zachować jego odpowiednią strukturę, a także co w nim umieścić, by zaciekawił on odbiorców.
    • research – często to właśnie ten etap zajmuje copywriterowi najwięcej pracy. Musi on bowiem zebrać wszystkie niezbędne informacje na dany temat, tak by możliwie go wyczerpać. Dodatkowo, jeśli tekst traktuje o branży obcej dla copywritera, musi on dodatkowo poświecić czas na zapoznanie się z nią.
    • analiza słów kluczowych – copywriter często dostaje od zleceniodawcy gotową listę słów kluczowych, jeśli jednak tak się nie stało, musi on poświęcić więcej czasu i pracy na samodzielne ich opracowanie.
    • wykonanie – ten etap to punkt centralny w którym copywriter przygotowuje treść. W trakcie pisania sięga on do różnych źródeł i pomocy.
    • pierwsza korekta – po przygotowaniu treści, copywriter ponownie czyta tekst i wprowadza do niego poprawki. Zwraca także uwagę na strukturę zdań, odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych, gramatykę i interpunkcję.
    • wysłanie tekstu do ostatecznej akceptacji – na tym kończy się proces twórczy copywritera, który odsyła tekst do klienta, celem ostatecznej akceptacji.

    Jak widać pisanie treści na wysokim poziomie jest niezwykle pracochłonne. W zależności od tego jak długi jest zlecony tekst, może to zająć nawet od jednego do trzech dni. W przypadku krótszych treści, profesjonalny copywriter może przygotować wartościową treść nawet w ciągu kilku godzin.

    Copywriting a content marketing

    Copywriting wraz z content marketingiem to pojęcia, które często są ze sobą mylone. Okazuje się, że występuje pomiędzy nimi wiele różnic, ale łączy je także pewna cecha wspólna. Copywriter często tworzy treści, które są odpowiedzią na potrzeby szerokiego grona klientów. Content marketing zaś polega na stworzeniu treści, które skłonią do działania konkretną grupę docelową. Głównym zadaniem marketingu treści jest stworzenie jej w taki sposób, by przyciągnęła jak największą grupę klientów, a także zwiększyła świadomość i rozpoznawalność marki. Copywriting z kolei, skupia się na zwiększeniu widoczności strony w wyszukiwarkach, a treści skierowane są nie tylko do klientów, ale także do algorytmów Google. Niemniej jednak praca copywritera i content marketera ma pewną cechę wspólną. Otóż tworzone treści muszą być w pełni poprawne gramatycznie i stylistycznie, a także czytelne i przejrzyste dla odbiorców, tak by ich zaciekawić i skłonić do zamierzonych działań.

    Czy warto korzystać z usług copywritingu?

    Wiele firm, które zdecydowało się na skorzystanie z usług copywritingu, przekonało się już o trafności swojej decyzji. Okazuje się, że to co umieszczane jest na firmowej stronie, ma ogromny wpływ nie tylko na wizerunek marki, ale także skuteczność sprzedażową. Dobry tekst, to tekst który zrealizuje określone założenia i przyniesie oczekiwane skutki. Chwytliwe treści tworzone przez copywriterów potrafią porwać klienta, a w efekcie sprowadzić go na firmową stronę. Co więcej profesjonalne teksty SEO jak np. opisy produktów, potrafią skutecznie zachęcić do zakupów. Profesjonalni copywriterzy zwykle mają szeroki zakres usług i możliwości, co oznacza, że rozmaite teksty mogą przynosić różnorodne efekty. Korzystanie więc z usług profesjonalistów nie tylko może zwiększyć ruch na stronie, ale także poprawić wyniki sprzedażowe.

    Zaufali nam

    • yamaha
    • kawasaki
    • husqvarna
    • ktm
    • gasgas
    • muzeum grunwald
    • slcomputer
    • malwina radzikowska
    • nano clinic
    • kjm
    • kapitan box catering

    Bezpłatna wycena

      Telefon
      Strona internetowa