Co to jest i jak działa remarketing w Google Ads?

Remarketing internetowy to niezwykle przydatne narzędzie, które zachęca internautę do ponownych odwiedzin strony. Działanie to wykorzystywane jest w szeroko pojętym sektorze SEO, a dokładnie jako uzupełnienie pozycjonowania stron. Co ciekawe, pozwala on dotrzeć do ściśle określonych i dokładnie wyselekcjonowanych odbiorców, co przekłada się na ruch na stronie oraz na wzmocnienie pozycji danej witryny w sieci. Co należy wiedzieć o remakretingu w Google Ads?

Na czym polega remakreting w Google Ads?

Na czym polega remakreting w Google Ads

Tak naprawdę reguła remarketingu Google Ads jest bardzo prosta. Polega ona na tym, że odbiorcy, którzy chociaż raz pojawili się na stronie, ponownie na nią wrócili. Dane, które gromadzone są o osobach odwiedzających tworzą tak zwane listy remarketingowe. Co ciekawe, dzięki remarketingowi Google Ads można dostosować poszczególne komunikaty do określonych grup osób odwiedzających.

Na czym dokładnie to polega? Google umieszcza w przeglądarce tak zwany plik cookie i przekazuje informacje, że konkretna osoba odwiedzała witrynę, której użytkownik jest właścicielem. Podczas kolejnego wyszukiwania (RLSA) lub sieci reklamowej uruchamia wyświetlanie poszczególnych reklam w momencie kolejnego wyszukiwania.

Z obserwacji wynika, że konsumenci, którzy ponownie powracają na daną stronę internetową, są znacznie bardziej zaangażowani i znacznie częściej skłonni są do dokonywania na niej konwersji. Szczególnie widoczne jest to w sklepach online.

Na co wpływ może mieć powracający na stronę użytkownik?

Zasadniczo użytkownik, który powraca na daną witrynę, może mieć ogromny wpływ na:

  • wyższy współczynnik e-commerce,
  • znacznie większe przychody z zakupów,
  • nieco dłuższy czas trwania danej sesji,
  • otwarcie większej ilości stron w ramach sesji,
  • niższy współczynnik wszelkich odrzuceń.

Rodzaje remarketingu Google Ads

Wyróżnia się kilka rodzajów remarketingu Ads, a wśród nich:

  • dynamiczny,
  • statyczny,
  • remarketing video,
  • listy marketingowe dla reklam w wyszukiwarce,
  • kierowany remarketing na listę klientów.

Remarketing dynamiczny to złożona i często skomplikowaną formułą, która pozwala użytkownikowi wyświetlać produkty, które były wcześniej przez niego oglądane.

Remarketing statyczny ma w sobie jeden, konkretny przekaz bez względu na to, czy wcześniej odwiedził daną witrynę, czy też nie. Listy remarketingowe dla reklam to działania skierowane do osób, które odwiedzały daną stronę, a następnie wyszukiwały ją w wyszukiwarce.

Remarketing video z kolei skierowany jest do osób, wchodzącymi w interakcję na przykład z filmami na YouTubie, czy innym portalu udostępniającym pliki video i audio.

Remarketing skierowany na listę klientów to samodzielne wysyłanie listy kontaktów zawierających dane osobowych klientów. W momencie, kiedy osoby te zalogowane są w Google, będą widziały daną reklamę.

Jak zacząć remarketing Google Ads?

Jak zacząć remarketing Google Ads

Do rozpoczęcia działań remarketingowych, nie tak jak w przypadku pozycjonowania stron, niezbędny jest specjalny tag remarketingowy Ads, który wkleja się na strony swojej witryny. W tym celu należy na początku zalogować się do Google Ads, po czym wejść w zasady ogólne i wybrać opcję „zarządzanie odbiorcami”, co pozwoli na wykonanie dalszych kroków.

Jeżeli opcje remarketingowe zostały już dokładnie skonfigurowane, należy wybrać opcję Tag remarketingowy lub wejść w sekcję „lista odbiorców”. W tym kroku należy wybrać „szczegóły tagu”, konfiguracja, a na końcu „pokaż Tag Ads dla witryn”. Po dokonaniu tego kroku na głównym ekranie powinna pojawić się informacja zawierająca kod do witryny, który następnie skopiować można do kodu źródłowego wszystkich witryn.

Należy jednak pamiętać, aby umieścić przed nim wyrażenie. Jeżeli na danej stronie działa jedynie jeden plik dla stopki, należy umieścić go właśnie w tym miejscu, dzięki czemu nie trzeba będzie go instalować dla wszystkich stron danego serwisu.

Rodzaje kampanii remarketingowych

Na co wpływ może mieć powracający na stronę użytkownik

Ze względu na możliwość dostosowania kampanii Google Ads do poszczególnych grup odbiorców, są one niezwykle skuteczne i często wykorzystywane. W zależności od ustawień i od stopnia zaawansowania poszczególnych promocji wyróżnia się kilka opcji remarketingu, a wśród nich:

  • Remarketing podstawowy – reklamy docierają do grupy odbiorców, która była wcześniej na stronie,
  • Remarketing mobilny – reklamy wyświetlają się w aplikacjach, z którymi współpracuje Google,
  • Remarketing dynamiczny – reklamy są mocno spersonalizowane i wyświetlają się w sposób automatyczny,
  • Remarketing video  – niezwykle popularny w przypadku Youtube. Wszelkie reklamy wyświetlają się tym osobom, które wcześniej odwiedzały dany kanał na Youtubie,
  • Remarketing Customer Match – mechanizm działa na podstawie adresów e-mail,
  • Remarketing sieci wyszukiwania – reklamy wyświetlane są klientom, którzy wcześniej byli zainteresowani produktem.