home/Blog/Blog w służbie e-commerce – dlaczego warto go mieć?
Blog w służbie e-commerce - dlaczego warto go mieć? 02.02. 2020

Blog w służbie e-commerce – dlaczego warto go mieć?

Reklama niejedno ma imię. Wśród jej niezliczonych elementów znajduje się blog firmowy. Stosunkowo niedrogie narzędzie marketingowe o wysokiej skuteczności i wszechstronnym zastosowaniu. Jeśli wciąż nie jesteście zwolennikami tego rozwiązania, przekonamy Was, że może być to jedna z lepszych inwestycji w Waszą firmę. Dlatego nie szukajcie wymówek!

Od ładnych kilku lat polska blogosfera pęka w szwach od amatorskich artykułów aż po specjalistyczne wpisy. Blogi firmowe co prawda wciąż raczkują, ale nie można im odebrać merytoryki. Jest to krok naprzód w kierunku rozwoju firmy lub sklepu internetowego. Zdarza się również odwrotna sytuacja, gdy bloger ze szerokim zasobem wiedzy w określonej dziedzinie tworzy sklep bum stronę usługową, dzięki której jego kariera nabiera tempa.

OD CZEGO ZACZĄĆ?

Nie będziemy oryginalni, jeśli powiemy, że od podstaw, czyli od założenia strony firmowej na której znajdzie się również blog. Z pomocą, nawet dla najbardziej opornych, przychodzi najpopularniejszy CMS typu WordPress, na którym możemy założyć swoją witrynę.

Skoro mamy fundament należy go, pisząc kolokwialnie, rozkręcić. Wśród blogosfery warto się wyróżnić. W jaki sposób?

  • Treść powinna być jedyna w swoim rodzaju. Jeśli decydujemy się podjąć temat, który jest powszechnie znany, ograjmy go w nietuzinkową formę.
  • Nie ograniczajmy się tylko do treści, zazwyczaj grafiki przykuwają uwagę, a dobry tekst zostaje w pamięci.
  • Podejmowane przez nas tematy powinny być na jak najwyższym poziomie i w pełni wyczerpywane. W odbiorze będziesz uznawany jako ekspert.
  • Systematyczność wpisów również nie jest bez znaczenia. Warto dbać o regularność dodawanych artykułów.

DLACZEGO WARTO MIEĆ BLOGA W ECOMMERCE?

Nie zaczynamy od pytania „czy warto” tylko przechodzimy do sedna sprawy „dlaczego warto mieć bloga w ecommerce?”

  1. RELACJE – bez względu na branże mają ogromny wpływ na rozwój naszej firmy. Jaki to ma związek z blogiem? Blog to świetne miejsce, by przedstawić wartości jakie kultywuje nasza marka. To także źródło informacji dla potencjalnych klientów. Jeśli w przemyślany sposób będziemy dozowali tematy, możemy rozwiać wszelkie wątpliwości osób zainteresowanych naszym produktem lub usługą. W połączeniu z komentarzami – tworzymy bliższe relacje z Klientami. Warto? Warto.
  2. POZYCJONOWANIE STRONY – cierpliwość w kompilacji z zaangażowaniem zawsze popłaca. I tym razem obędzie się bez wyjątków. Publikując posty systematycznie, możemy zainteresować nie tylko klientów, ale także roboty wyszukiwarek. Dobrze zoptymalizowane treści mogą ściągnąć ruch z wyszukiwarek, a merytoryczne – z portali społecznościowych. Content marketing (marketing treści) jest niezwykle pomocny przy procesach związanych z pozycjonowaniem stron internetowych. Warto też poszukać specjalistów w zakresie pozycjonowania lokalnie.
  3. MERYTORYKA – to niezwykle istotny aspekt, który wbrew pozorom jest pomijany. Z założenia tworząc własną firmę powinniśmy być biegli w swoim fachu, co możemy przełożyć na treść. Niestety w praktyce bywa z tym różnie. Skoro mamy możliwość zaprezentować się od jak najlepszej strony, to czemu z tego nie skorzystać?

PLAN DZIAŁANIA

Dobry plan działania, nie jest zły, bo jest … dobry. Pół żartem, pół serio lepszy jakikolwiek plan niż żaden – na jego podstawie możemy ustalić czy coś zdaje egzamin czy też nie. W takim razie jak nie pisać planu na kolanie?

  • CEL – zadaj sobie 2 niezwykle ważne pytania „jaki jest Twój cel” oraz „kto jest Twoim odbiorcom / klientem?”. W zależności od branży należy dopasować grupę docelową, do każdego nie przemówimy tymi samymi argumentami, a uogólniając „wszyscy” to tak naprawdę nikt.
  • RÓŻNORODNOŚĆ – nie traktujmy naszego bloga po macoszemu. Przekazujmy swoją wiedzę w ciekawy sposób, który wzbudzi zainteresowanie. Nie ograniczajmy się do jednej formy – to z pewnością szybko się znudzi naszym odbiorcom. Pobudźmy kreatywność i do dzieła!
  • KLIENT NASZ PAN – nie zapominajmy o tym do kogo kierujemy treści. Nasi klienci najprawdopodobniej nie będą rozumieli branżowego żargonu, jednak z drugiej strony nie wciągnie ich artykuł składający się z samych formułek. Blog to miejsce, gdzie możemy używać nieformalnego języka, co pozytywnie wpłynie na postrzeganie naszej firmy.

 

Komentarze / 0

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.

Zostaw komentarz
Imię
Komentarz