Blog w służbie e-commerce - dlaczego warto go mieć

Blog w służbie e-commerce – dlaczego warto go mieć?

Reklama niejedno ma imię. Wśród jej niezliczonych elementów znajduje się blog firmowy. Stosunkowo niedrogie narzędzie marketingowe o wysokiej skuteczności i wszechstronnym zastosowaniu. Jeśli wciąż nie jesteście zwolennikami tego rozwiązania, przekonamy Was, że może być to jedna z lepszych inwestycji w Waszą firmę. Dlatego nie szukajcie wymówek!

Od ładnych kilku lat polska blogosfera pęka w szwach od amatorskich artykułów aż po specjalistyczne wpisy. Blogi firmowe co prawda wciąż raczkują, ale nie można im odebrać merytoryki. Jest to krok naprzód w kierunku rozwoju firmy lub sklepu internetowego. Zdarza się również odwrotna sytuacja, gdy bloger ze szerokim zasobem wiedzy w określonej dziedzinie tworzy sklep bum stronę usługową, dzięki której jego kariera nabiera tempa.

Dlaczego warto mieć bloga w ecommerce

Od czego zacząć?

Nie będziemy oryginalni, jeśli powiemy, że od podstaw, czyli od założenia strony firmowej na której znajdzie się również blog. Z pomocą, nawet dla najbardziej opornych, przychodzi najpopularniejszy CMS typu WordPress, na którym możemy założyć swoją witrynę.

Skoro mamy fundament należy go, pisząc kolokwialnie, rozkręcić. Wśród blogosfery warto się wyróżnić. W jaki sposób? Treść powinna być jedyna w swoim rodzaju. Jeśli decydujemy się podjąć temat, który jest powszechnie znany, ograjmy go w nietuzinkową formę.

Nie ograniczajmy się tylko do treści, zazwyczaj grafiki przykuwają uwagę, a dobry tekst zostaje w pamięci. Podejmowane przez nas tematy powinny być na jak najwyższym poziomie i w pełni wyczerpywane. W odbiorze będziesz uznawany jako ekspert.

Systematyczność wpisów również nie jest bez znaczenia. Warto dbać o regularność dodawanych artykułów.

jak zacząć pisać bloga

Dlaczego warto mieć bloga w ecommerce?

Nie zaczynamy od pytania „czy warto” tylko przechodzimy do sedna sprawy „dlaczego warto mieć bloga w ecommerce?”

  1. RELACJE – bez względu na branże mają ogromny wpływ na rozwój naszej firmy. Jaki to ma związek z blogiem? Blog to świetne miejsce, by przedstawić wartości jakie kultywuje nasza marka. To także źródło informacji dla potencjalnych klientów. Jeśli w  przemyślany sposób będziemy dozowali tematy, możemy rozwiać wszelkie wątpliwości osób zainteresowanych naszym produktem lub usługą. W połączeniu z komentarzami – tworzymy bliższe relacje z Klientami. Warto? Warto.
  2. POZYCJONOWANIE STRONY – cierpliwość w kompilacji z zaangażowaniem zawsze popłaca. I tym razem obędzie się bez wyjątków. Publikując posty systematycznie, możemy zainteresować nie tylko klientów, ale także roboty wyszukiwarek. Dobrze zoptymalizowane treści mogą ściągnąć ruch z wyszukiwarek, a  merytoryczne – z portali społecznościowych. Content marketing (marketing treści) jest niezwykle pomocny przy procesach związanych z SEO. Warto też poszukać specjalistów w zakresie pozycjonowania lokalnego.
  3. MERYTORYKA – to niezwykle istotny aspekt, który wbrew pozorom jest pomijany. Z założenia tworząc własną firmę powinniśmy być biegli w swoim fachu, co możemy przełożyć na treść. Niestety w praktyce bywa z tym różnie. Skoro mamy możliwość zaprezentować się od jak najlepszej strony, to czemu z tego nie skorzystać?

Plan działania

Dobry plan działania, nie jest zły, bo jest … dobry. Pół żartem, pół serio lepszy jakikolwiek plan niż żaden – na jego podstawie możemy ustalić czy coś zdaje egzamin czy też nie. W takim razie jak nie pisać planu na kolanie?

Cel

Zadaj sobie 2 niezwykle ważne pytania „jaki jest Twój cel” oraz „kto jest Twoim odbiorcom / klientem?”. W zależności od branży należy dopasować grupę docelową, do każdego nie przemówimy tymi samymi argumentami, a uogólniając „wszyscy” to tak naprawdę nikt.

Różnorodność

Nie traktujmy naszego bloga po macoszemu. Przekazujmy swoją wiedzę w ciekawy sposób, który wzbudzi zainteresowanie. Nie ograniczajmy się do jednej formy – to z pewnością szybko się znudzi naszym odbiorcom. Pobudźmy kreatywność i do dzieła!

Klient nasz Pan

Nie zapominajmy o tym do kogo kierujemy treści. Nasi klienci najprawdopodobniej nie będą rozumieli branżowego żargonu, jednak z drugiej strony nie wciągnie ich artykuł składający się z samych formułek. Blog to miejsce, gdzie możemy używać nieformalnego języka, co pozytywnie wpłynie na postrzeganie naszej firmy.