8 powodów dla których warto korzystać z kampanii Google Ads

Natychmiastowy efekt w postaci wyświetleń reklamy

Efekty widoczności reklamy naszej strony internetowej jest niemalże natychmiastowy po doładowaniu konta Google Ads

Precyzyjna grupa docelowa

Konfigurując reklamę Google Ads mamy możliwość precyzyjnego wyboru grupy docelowej do której może dotrzeć nasza reklama. Możemy wybierać z takich opcji jak płeć, zainteresowania, wiek, stan cywilny, słowa kluczowe czy konkretne strony internetowe na których mają wyświetlać się banery reklamowe. Oczywistym jest to, że inną grupą docelową będzie miał sklep z odzieżą damską, a inną sklep z częściami samochodowymi.

Przykładowe grupy docelowe dla firmy oferującej catering dietetyczny na terenie Olsztyna:

  • Kobiety i mężczyźni, 18 – 40, zainteresowania sport, fitness, Olsztyn,
  • Kobiety, 25 – 45, fitness, zainteresowania zdrowe odżywianie, Olsztyn,
  • Kobiety i mężczyźni, 25 – 50, zainteresowania biznes, giełda, finanse, praca biurowa, Olsztyn,
  • Kobiety i mężczyźni, 25 – 40, strony docelowe związane z kulturystyką, Olsztyn.

Zawsze warto dodawać kilka grup docelowych, testować, zbierać dane do analizy tak by móc podczas optymalizacji kampanii Google Ads wybrać tę najbardziej opłacalną dla naszego biznesu, również nie każdy produkt w naszym sklepie ma taką samą grupę odbiorców.

Nieograniczona liczba słów kluczowych

W kampanii Google Ads mamy możliwość swobodnego operowania słowami kluczowymi, możemy dodawać, usuwać, grupować słowa kluczowe. Google Ads łączy ze sobą pozycjonowanie stron z tak zwanym pozycjonowaniem na długi ogon (reklama może wyświetlać się zarówno na frazę ubranka dziecięce jak i na frazę modne ubranka dziecięce w 2019 roku – w przypadku pozycjonowania strony byłby by to dwa oddzielne słowa klucz).

google

Możliwość reakcji w czasie rzeczywistym

Nadzorując kampanię Google Ads, mamy możliwość natychmiastowej reakcji czy zmiany konfiguracji dotychczasowej kampanii.

W przypadku wprowadzenia promocji, braków w magazynie czy po prostu braku rentowności z prowadzonych działań mamy możliwość natychmiastowego wyłączenia reklamowanego produktu bądź całej kampanii.

Remarketing, czyli reklama do najbardziej zaangażowanych

Remarketing to stosunkowo najtańsza forma reklamy spośród wszystkich dostępnych opcji w kampanii Google Ads, a co najważniejsze najtańsza z najlepszą grupą docelową.

W remarketingu grupę docelową tworzą osoby, które wcześniej odwiedziły już stronę docelową, konkretną podstronę z usługa lub produktem czy wykonały konkretną czynność na stronie (dodały produkt do koszyka, wysłały formularz kontaktowy, odwiedziły podstronę oferta czy pobrały plik.

Mamy możliwość pokazania reklam z 15% rabatem dla osób, które dodały produkt do koszyka, a nie dokonały zakupu, odwiedziły konkretną podstronę czy osobom najbardziej zaangażowanym (poznały szczegóły, przeczytały regulamin, odwiedziły konkretną liczbę podstron w serwisie).

Płatność w momencie kliknięcia w reklamę

W kampanii Google Ads mamy kilka możliwości rozliczeń się za reklamę (dotyczy to jednak reklamy w sieci reklamowej Google – reklama graficzna), jednak dominującą formą jest rozliczenie za kliknięcie w reklamę (ustalenie stawki CPC).

Przy wybraniu rozliczenia CPC, płatność pobierana jest dopiero w momencie kliknięcie potencjalnego klienta w reklamę, co za tym idzie dziennie możemy mieć nieograniczoną liczbę wyświetleń, a naliczony koszt będzie wynosił 0 zł.

Więcej na temat stawek w Google Ads możecie Państwo przeczytać tutaj.

Realne badanie rynku

Realizując kampanię Ads po zebraniu odpowiedniej ilości danych, mamy możliwość szczegółowego zbadania rynku, sprawdzenia czego i jak szukają użytkownicy.

Najlepsze i najrentowniejsze słowa kluczowe dla naszego biznesu możemy dodać do naszej strategii SEO i zwiększyć widoczność strony w wynikach organicznych na najlepsze dla nas frazy.

Mierzalność prowadzonych działań, kontrola zainwestowanych środków

Jedna z najważniejszych rzeczy przy prowadzeniu działań marketingowych (niezależnie czy są to online czy offline) wymagają one odpowiedniej analizy i mierzalności.

Dzięki integracji konta Google Ads oraz narzędzia do analityki internetowej Google Analytics mamy możliwość szczegółowej analizy prowadzonych działań. Możemy stworzyć najrentowniejszą listę słów kluczowych (na podstawie ustawionych celów czy konwersji), możemy „ulepić” i przeanalizować profil klienta, który jest najlepszy dla naszego biznesu.