Liczba użytkowników Internetu z roku na rok jest coraz większa. Ponad połowa Polaków aktywnie z niego korzysta. Przeciętny czas jaki spędzamy w Internecie przy komputerze jest trzykrotnie większy niż na urządzeniach mobilnych, po które coraz chętniej sięgamy w celu weryfikacji opinii lub informacji o danej firmie czy produktach.

Biorąc pod uwagę powyższe dane nie sposób nie wyciągnąć prostego wniosku z myślą o swojej działalności – strona internetowa to świetne narzędzie, które w znacznym stopniu ułatwi marketing naszej firmy. Jeśli pomimo statystyk nadal nie jesteście przekonani o tym, że to świetne rozwiązanie, damy Wam jeszcze więcej niepodważalnych dowodów. Zatem zaczynamy!

REKLAMA

Możliwości strony internetowej rosną w siłę wraz z jej żywotnością. W przeciwieństwie do form reklamy takich jak ulotki, plakaty czy też banery, citylighty – strona www daje nam porównywalnie większe zasięgi. W przypadku wspomnianej reklamy outdoorowej na wstępie ograniczamy możliwość jej rozprzestrzeniania się, natomiast w Internecie możemy dotrzeć nie tylko lokalnie, ale także globalnie nie angażując do tego kilkunastu bądź nawet kilkudziesięciu podwykonawców. W jaki sposób? Niezbędne jest wdrożenie się w temat pozycjonowania stron. Bez tego ani rusz! Na czym to polega? W skrócie jest to zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

SZUKAJCIE A ZNAJDZIECIE

Kiedyś szukaliśmy numerów w książkach telefonicznych oraz katalogów firm, a dziś? Korzystamy z Internetu by zweryfikować nie tylko dane przedsiębiorstwa, ale także informacji, opinii na jej temat. Sięgamy po laptopa, tablet czy smartfona i wpisujemy określone frazy w wyszukiwarce Google. O jej popularności raczej nie musimy nikogo przekonywać –  posiłkuje się nią niemal 98% użytkowników Internetu!

Jeśli chcemy również się w niej znaleźć należy zainwestować w stronę www. Jej posiadanie to dopiero początek. Następnym krokiem jest optymalizacja zgodnie z wytycznymi Google. Dobrze zaprogramowana i zoptymalizowana witryna przyciągnie potencjalnych klientów korzystających z najpopularniejszej wyszukiwarki. W zależności od wybranych przez nas fraz możemy osiągnąć spektakularny efekt. Warto przeanalizować czy nasza strona internetowa nie powinna być w kilku wersjach językowych, tym samym zwiększając jej zasięg poza granice naszego kraju, a tym samym zarobków.

W STAŁYM KONTAKCIE

Wiele firm funkcjonuje od poniedziałku do piątku przez 8h dziennie. Natomiast dostęp do strony internetowej jest nieograniczony przez 24h na dobę, 7 dni w tygodniu. Oprócz umieszczenia na stronie numeru telefonu, warto uwzględnić takie elementy usprawniające komunikację takie jak formularz kontaktowy czy Messenger. Kolejnym istotnym aspektem jest mapa dojazdu, dzięki czemu potencjalny klient jednym kliknięciem wyznaczy trasę do siedziby Waszej firmy.

Pamiętajcie, że strona pełni rolę wizytówki firmy! W dodatku pracuje dla nas non stop, dlatego tak istotne jest wyeksponowanie oferty i opisanie usług czy też produktów. W tym momencie, ponownie pojawia się temat optymalizacji pod kątem SEO bez którego ani rusz w digital marketingu. Kluczem, i to dosłownie, są słowa kluczowe, które zapewnią nam wysoką pozycję w wyszukiwarce Google. Nie zapominajcie również o intuicyjności, przejrzystości, a także profesjonalnych zdjęciach i opisach, które znajdą się na waszej stronie.

POZYSKUJE KLIENTÓW

Stworzenie strony internetowej choć początkowo wiąże się z niemałymi kosztami, z czasem może przynosić wymierne korzyści finansowe. W przypadku innych niedigitalowych form marketingu trudno zmierzyć także efektywność działań, które na dłuższą metę będą wymagały dodatkowych kosztów. Na pozór podobnie jest w przypadku wykonania strony internetowej jednak szeroka gama możliwości oraz zwrot kosztów związanych z pozyskiwaniem klientów jest niewątpliwym atutem.

KONKURENCJA NIGDY NIE ŚPI

Jeśli argumentem, który wstrzymuje Was od zainwestowania w wykonanie strony internetowej jest fakt, że konkurencja już jest w sieci i nie warto to powiemy Wam, że nie warto szukać kolejnych wymówek. Konkurencja była, jest i będzie. Bez znaczenia w jakiej branży działacie, ktoś z pewnością był szybciej. To nie oznacza, że zrobił to lepiej. Tak naprawdę nie ma to większego znaczenia. Jedyna co Was ogranicza to budżet jaki chcecie przeznaczyć na stronę internetową oraz jej reklamę w sieci.

Strona www ma bardzo szeroki zasięg, dzięki czemu mamy możliwość analizy szerokiej gamy czynników. Jednym z najpopularniejszych narzędzi jest Google Analytics. Co nam to daje? Weryfikowanie tego kto, kiedy i skąd dotarł na naszą witrynę. To pozwala na wnikliwą analizę oraz wyciąganie wniosków a co za tym idzie – rozwój.

Obecnie, przy tak ogromnej konkurencji, podstawą jest budowanie wizerunku oraz wiarygodności, które odgrywają niemałą rolę. Zdecydowana większość z nas zanim zdecyduje się na zakup, wnikliwie szuka produktu bądź usługi jak najlepszej jakości w adekwatnej i jednocześnie korzystnej cenowo oferty. Brak śladu w sieci, pomimo polecenia danej firmy ze strony znajomych budzi wątpliwości w potencjalnym kliencie. Oprócz marki, budujmy wiarygodność, która z pewnością zaowocuje podczas podjęcia współpracy.

Nieodłącznym elementem tworzenia strony internetowej jest digital marketing, który pomoże nas wypromować. Jeśli nie do końca orientujecie się o co chodzi w pozycjonowaniu, SEO to czas najwyższy to zmienić!